Приклад психологічної характеристики учня 5-го класу
Дмитро навчається у 5-му класі за загальноосвітньою програмою.
З 1 вересня року переведений на індивідуальну форму навчання за станом здоров’я. Проживає у повній сім’ї, має молодшу сестру.
Контактний, розуміє словесні інструкції. Виконує узагальнення на наочному та вербальному матеріалі відповідно до віку, називає узагальнювальні слова.
Робить помилки через неуважність (дещо пропускає, звертає увагу на додаткові, а не основні ознаки), але після підказки виконує правильно.
Має розвинуте словесно-логічне мислення та зв’язне мовлення: складає розповідь за малюнками, знаходить причинно-наслідкові зв’язки у наочно зображених та прослуханих ситуаціях, аналізує ситуації, пропонує кілька варіантів розвитку подій.
Механічна та довготривала пам’ять у межах норми: відтворює повний перелік слів після (10 одиниць) двох-трьох зачитувань або наочних представлень, переказує прослуханий текст, сюжети книг та вірші з пам’яті.
Має труднощі з увагою. Швидко знижується концентрація уваги та розумова працездатність. Із середини заняття починає плутати деталі у завданнях. Під час виконання вправ на увагу час на виконання кожного наступного завдання в учня зростає, що свідчить про швидку виснажуваність рівня активної уваги.
У хлопця розвинуте образне мислення. Творчий (складає загадки), може давати нестандартні відповіді на запитання.
Має високий рівень тривожності. Під час напруженої роботи в нього з’являються невротичні рухи. Рівень особистої самооцінки вищий шкільної самооцінки.
У цілому рівень розвитку пізнавальних процесів Дмитра відповідає віковій нормі. Динаміці нервових процесів характерна швидка розумова виснажуваність, зниження рівня концентрації уваги.
Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1222-qqq-17-m2-27-02-2017-skladamo-psihologchnu-harakteristiku-uchnya |