Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник | [ Додати статтю ] |
Принципи роботи з неблагополучними сім'ями 1. Не звинувачувати сім'ю. 2. Здійснювати індивідуальний підхід. 3. Підтримувати постійний контакт із сім'єю впродовж тривалого часу 4. Правильно будувати взаємини між сім'єю та вчителем. 5. Поважати членів сім'ї. 6. Орієнтуватися на позитивний потенціал сім'ї, на її здатність до самовдосконалення. 7. Гнучко залучати широкий спектр методів і прийомів у роботі вчителя-вихователя. Процес налагодження взаємодії з батьками ефективний за дотримання педагогом психолого-педагогічних правил. До них належать: — використання заходів, спрямованих на підвищення авторитету батьків. У спілкуванні з батьками слід уникати категоричного тону, який може спровокувати образи, роздратування. Нормою мають стати стосунки, засновані на взаємоповазі; — педагогічний такт, неприпустимість необережного втручання в життя сім' ї. Класний керівник — особа офіційна, але за специфікою своєї роботи може стати свідком стосунків, які приховуються від сторонніх. Якою б не здавалася йому сім'я, учитель повинен бути тактовним, ввічливим, інформацію про сім'ю використовувати лише для допомоги батькам у вихованні дитини; — життєстверджувальний, мажорний настрій при вирішенні проблем виховання, опора на позитивні риси дитини, орієнтація на успішний розвиток особистості. Формування особистості дитини передбачає подолання труднощів, протиріч у її житті. Важливо, щоб це сприймалося як вияв закономірностей розвитку (нерівномірність, стрибкоподібний характер, причинно-наслідкова зумовленість, вибіркове ставлення дитини до виховних впливів), тоді складнощі, протиріччя, несподівані результати не викликатимуть розгубленості у педагога. Народна педагогіка «Удома й стіни допомагають», «Скрізь добре, але вдома найкраще», «Нащо клад, коли в сім'ї лад» (родинне тепло); «Як батьки дружненькі, то й діти чемненькі», «Хороші діти — це честь батька й матері» (вихователь). | |
Переглядів: 2329 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |