Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Загальношкільні заходи | [ Додати статтю ] |
ПРИРОДА – НАШ ДІМ
ПРИРОДА – НАШ ДІМ Сценарій масового заходу Мета: виховувати в учнів людяність, доброту, почуття патріотизму, викликати почуття відповідальності за майбутнє нашої планети; сприяти реалізації потенційних можливостей та здібностей учнів, вирішенню їхніх комунікативних проблем. Оформлення: стенди: Червона книга», «Природа - наш дім», виставка: Ти сам творив себе і причина своїх нещасть, пекло і рай знаходяться у твоїй душі (С. Маршак) Вчитель. Шановні учні, ми з вами вже знаємо, що на сьогоднішній день найболючішою проблемою людства є стан навколишнього середовища. Ми проводимо цю виховну годину, щоб привернути увагу до екологічних проблем Землі та розглянути можливі шляхи їх вирішення. Ведуча. Шановні слухачі, нам необхідно знати, що за останні 30-40 років на планеті зникло багато видів рослин і тварин. Кислотні дощі нищать ґрунти, тропічні ліси - легені планети - вирубуються зі швидкість 20 га/хв., забруднюються водойми, руйнується захисне озонове покриття, хвороби, спричинені екологічними проблемами, забирають кожен рік сотні тисяч жителів. Ведучий. В останні роки слово «екологія» лунає дедалі частіше, і, на жаль, усе тривожніше. Якщо раніше ми не дуже заглиблювалися в зміст цього поняття, то сьогодні нас вражають ті жахливі факти злочинного отруєння та вбивства природи, а отже, й нас. Учень Ще назва річки є, а річки вже немає, Усохли верби, вижовкли рови, І дика качка тоскно обминає Рудиментальні залишки багви. І тільки степ, і тільки спека, спека. І озерявин проблески скупі. І той у небі зморений лелека, І те гніздо лелече на стовпі. Куди ти ділась річечко? Воскресни! У берегів потріскались вуста. Барвистих лук не знають твої весни, І світить спека ребрами моста. Стоять мости над мертвими річками. Лелека зробить декілька кругів. Очерети з чорними свічками, Ідуть уздовж: колишніх берегів. Ведучий. Тривожна інформація про неблагополучний стан навколишнього середовища надходить з усіх континентів, про це говорять різними мовами. Наш світ поділений кордонами тільки умовно. Екологічне теперішнє та майбутнє в усіх народів спільне. Тому кожна держава, велика чи мала, кожен житель планети Земля, - усі несуть відповідальність перед людством за збереження природи для нинішнього та майбутнього поколінь. Ведуча. У нашому складному світі все дуже тісно взаємопов'язано, природа чутлива та вразлива, а наслідки тривалого бездумного ставлення до довкілля взагалі можуть бути катастрофічними. Планета у нас одна, одна на всіх землян. І іншої не буде. Тому бережіть її. Звідси і мета нашої зустрічі - виробити спільні позиції щодо того, як зберегти нашу природу від забруднення. Учень. Як відомо, без їжі людина може прожити місяць, без води - тиждень, без повітря не може прожити і двох хвилин. Тому ми вважаємо стан атмосфери однією з найголовніших екологічних проблем Землі. Учениця. Людина необдумано поводиться з цим неоціненним багатством природи. Лише один автомобіль, який пройшов 15 тис. км. Виділяє в повітря 325 кг вуглекислого газу. Учень. Людство створило велику кількість споживачів кисню, вміст вуглекислого газу за останні роки збільшився в атмосфері на 17%. В результаті цього тільки над Україною за останні 10 років потоншав на 10% озоновий шар. Як наслідок – можливі посухи, зниження родючості ґрунтів, підвищення ракових захворювань. А також - парниковий ефект, про який нам підготували доповідь. Доповідач. Клімат на нашій планеті періодично змінювався. За тисячі років чергувалися періоди значного похолодання і навіть зледеніння та теплі епохи. Нині ж учені дуже занепокоєні: схоже на те, що Земля розігрівається значно швидше, ніж будь- коли в минулому. Моделлю «парникового ефекту» є клімат Венери. Її щільна атмосфера, що на 98% складається з вуглекислого газу, за рахунок цього розжарена до 5000 °С (за такої температури залізо стає червоним). Парниковий ефект - це підвищення середньої температури на Землі внаслідок збільшення концентрації карбон (IV) оксиду. Парниковий ефект викликає танення льодовиків на полюсах Землі й підвищення рівня Світового океану. За останні 100 років температура Землі зросла на 0,3-0,6 °С, за 10 років - на 0,12 °С. У разі танення льодовиків Антарктиди рівень Світового океану підніметься на 6 метрів, що призведе до затоплення багатьох територій. Парниковий ефект посилюється наявністю в атмосфері метану, оксидів нітрогену. Головними джерелами вуглекислого газу є паливно- енергетичний комплекс, транспорт, металургія. Ведучий. Не менш болючою проблемою Планети Земля є проблема води, адже вода - початок всіх початків. Саме у воді зародилося життя, на 70-80% з неї складається все живе. Учень Пам'ятайте, люди, назавжди: Неможливо жити без води. Це життя колиска, це дощі, Це роса і квітка на межі, Це тумани, ріки і моря, Джерело у спеку, це - життя. Це кришталь озер і джерела, Це хмарки у небі, це село У тополях й вербах над ставком, Це криниця й квітка під вікном. Шурхіт хвиль і шторму дикий рев, Це струмок у травах між дерев, Зелень трав, веселки кольори. Пам'ятайте, люди, назавжди!
Ведуча. Природна вода має властивість самоочищення під впливом природних чинників: сонячного світла, атмосферних газів, життєдіяльності організмів - бактерій, грибів, зелених рослин, тварин. Але при сильному забруднення самоочищення води не відбувається через порушення природних біологічних процесів. Ведучий. Виховання бережливого ставлення до води та і до природи взагалі потрібно починати ще змалку, але не пізно і тепер. А тих, хто без очищення скидає отрутохімікати у воду - називати злочинцями. Учениця. Наша планета багата на флору і фауну, але і на них негативно впливає діяльність людини. На сьогодні з обличчя Землі зникло 150 видів і підвидів птахів, понад 100 видів ссавців. На межі зникнення перебувають 2500 видів рослин, 200 видів ссавців, 250 видів птахів та десятки тисяч безхребетних. В Україні потребують охорони майже 600 видів рослин і понад 380 видів тварин. Учень, 3 цією метою у 1948 році при ООН було створено спеціальну постійну комісію з охорони зникаючих видів рослин і тварин, а згодом - міжнародну Червону книгу, куди заносяться всі рослини і тварини, яким загрожує вимирання. В Україні перше видання Червоної книги вийшло у 1980 році. Ведуча. Всі ми зрозуміли, що сьогодні забруднення природи набуло великих масштабів. А чи задаємо ми собі питання, чи не впливає все це на здоров'я людини? Доповідач. Насамперед я хочу підсумувати деяку інформацію про проблеми навколишнього середовища та відповісти на важливе запитання: що впливає на наше здоров'я? На здоров'я людини має дуже великий вплив навколишнє середовище, а саме: забруднення атмосфери, грунту, води, стан флори (винищення лісів та видового різновиду), потоншання озонового покриття. Забруднена вода, пестициди та хімічні речовини, спосіб приготування їжі, кількість вітамінів у продуктах харчування також мають суттєвий вплив. Спосіб життя теж відіграє не менш важливу роль для нашого здоров'я: тип та умови роботи, час, проведений на свіжому повітрі, шкідливі звички (паління, наркотики, алкоголізм) та оточуючі люди. Здоров'я людини закладене спадковістю на 15-20%, а на 15-20% залежить від стану навколишнього середовища. Ведучий. Мабуть, найбільша кількість сміття припадає на пластиковий посуд, на розкладання якого природним способом потрібні сотні років. Крім того, він є шкідливим для організму людини. Послухаємо, що з цього приводу кажуть лікарі. Доповідач. Пластиковий посуд, хоч і має майже однаковий вигляд, але виготовляється з різних матеріалів, із додаванням полістиролу, поліпропілену або полівінілхлориду - для міцності. Посуд із додаванням полістиролу маркують знаком Р8. Він призначений лише для холодних харчових продуктів. При потраплянні в такий посуд гарячої їжі або її розігріванні продукти «збагачуються» небезпечним стеролом. Це токсичне сполучення провокує захворювання печінки та нирок. Поліпропіленові чашки та тарілки мають на дні знак або трикутник із цифрою «5». Жоден із таких пластикових виробів не можна використовувати для збереження маслянистих та жирних виробів. Жир більше за інші продукти абсорбує шкідливі речовини. Ще гірше використовувати полівінілхлоридний посуд. Із цього матеріалу виготовляють пляшки для води, обкладинки для зошитів, лінійки, ручки, іграшки для дітей. Полівінілхлорид виділяється особливо інтенсивно в кислому середовищі. Маленькі діти, які смокчуть іграшки, любителі погризти ручку ризикують спричинити безповоротні зміни слизової оболонки рота. Потрапляючи в організм, отрута руйнує печінку. Є дослідження, які підтверджують, що полівінілхлорид провокує онкологічні хвороби та генетичні відхилення. Вироби з безпечного та небезпечного пластика розрізнити неможливо. За санітарно-гігієнічними нормами на кожну виделку, ніж, ложку, стаканчик та чашку повинно бути нанесене маркування, яке інформує, з яких вони речовин. Одноразовим посудом можна користуватися лише в крайніх випадках і, звичайно, лише один раз. Пластиковий посуд важко знищувати. Палити його не можна !!!. Безпечним спалюванням може бути лише при температурі 1200-1400°С . Якщо вона нижча, то виділяється велика кількість шкідливих речовин : діоксини, хлор, чадний газ та ціаніди. Пластик не можна й закопувати. Він не розкладається в сотні років. У світі дедалі більшого поширення набуває тара, виготовлена з картону. Австралія , Мексика, Китай на основі кукурудзяного волока виробляють посуд, який витримує низькі температури ( від - 20 °С до + 150°С) і повністю розкладається в землі. Сьогодні в Україні готується програма розподілу відходів. Планується встановлення у кожному місці збирання сміття трьох контейнерів: для органіки, пластмаси та скла. Програма також передбачає будівництво сміттєпереробних заводів, адже сьогодні сміттєспалювальних у нас недостатньо, а таких, що переробляють пластмасу, - взагалі немає. Ведуча. З цього можна зробити висновки, що забезпечуючи свій добробут, людина розплачується своїм здоров'ям. Чи не надто дорога ціна нашого комфорту? Ведучий. Як берегти природу та наше здоров'я? Висновок один - потрібно весь час добиватись, щоб масовий рух на захист екології зростав і поширювався кожен день, щоб ніхто не стояв осторонь, щоб всі ми брали участь в охороні рік, лісів, озер, повітря... Карпинець Г.М., класний керівник ДНЗ„Мукачівський професійний ліцей” | |
Переглядів: 1428 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |