(На сцені ліжко, на якому солодко посапує Бруднуля. Починає дзвонити будильник. Бруднуля натягує на себе ковдру і подушку. Простягує руку до будильника, намагається зупинити дзенькіт, починає хникати).
Бруднуля.
Ой, не хочеться вставати,
Так ще хочеться поспати.
Охо-хо!
Ой, хто-небуть поможіть,
Цей будильник заберіть!
(Входить Мийдодир зі свитою Мочалок).
Мийдодир.
Я — Великий Умивальник,
Славнозвісний Мийдодир,
Умивальників Начальник
І мочалок командир.
Треба, треба умиватись,
Умиватись треба нам!
Ти бруднуля, замазуля!
Стид і сором!
Стид і сором!
Хай славиться мило пашисте,
Рушник хай славиться чистий,
Хвала порошкові зубному
І гребінцеві густому!
Давайте ж митись, купатись,
Пірнать, хлюпотать, полоскатись,
У ночвах, у мисці, у ванні,
В струмку, у ставку, в океані,
І в річці, і в бані,
Старі й молоді, —
Слава довічна воді!
Бруднуля (задкує). Ой, Мийдодір-Мийдодірчику! Та я вже ж і встаю. Ось. є(П'ятірнею зачі-сується).
Мийдодір. Ох, і брудний же ти, ох і брудний!
Бруднуля.
Та не дуже і брудний,
І вже зовсім не бридкий.
А навіщо часто митись?
Є і так на що дивитись.
Мийдодір.
Не знаєш навіщо митись?
То слухай!
Мочалки.
1. Діти на усій землі,
Чималенькі і малі,
Знають правила прості:
Треба жити в чистоті!
В здоровому тілі здоровий дух
2. Умиватись чисто з милом,
Щоб усі тебе любили,
Мити руки, ноги мити
І охайними ходити.
3. Щоб мікроб хвороботворний,
Злий, страшний, такий потворний,
В організм наш не проник,
Від води і мила зник.
4. Він для зору недоступний,
Але дуже вже підступний.
Бо на шкіру проникає,
Миті слушної чекає,
Щоб колись нас отруїти,
Може навіть з світу зжити.
5. Все це просто, всі це знають,
І великі, і малі.
Бо про це розповідають
Лікарі і вчителі.
6. І батьки дітей навчають
Жити чисто і в красі.
І, звичайно, всі це знають,
Та виконують — не всі.
Бруднуля.
Ой, не хочу я хворіти,
Краще руки, лице мити.
(Мочалки вмивають Бруднулю).
Мийдодір.
Тож запам'ятайте, діти,
Що без мила і води
Неможливо в світі жити:
Ні сюди, і ні туди!
Будьте завжди всі здорові
І з водичкою дружіть,
Будьте чисті, пречудові
Та великими ростіть! (Виходять).
Бруднуля. От і добре! Буду, буду рости великим!
(Входять зубні щітки).
А ви хто такі? Нема мені спокою!
Зубні щіточки.
Ми маленькі зубні щітки,
Ми часу не гаєм,
В кого зуби захворіли —
Вмить допомагаєм.
Ми дружити з вами раді,
Отже, вам мої поради:
Чистить зуби треба всім —
І дорослим, і малим.
1-а зубна щіточка. Що треба робити, щоб зуби були здо¬ровими?
2-а зубна щіточка. Не їжте багато солодощів. В солодо¬щах повно цукру. Цукор шкідливий для ваших зубів.
3-я зубна щіточка. Не пийте солодких напоїв.
4-а зубна щіточка. їжте багато овочів та фруктів.
5-а зубна щіточка. Два-три рази на рік ходіть на огляд до зубного лікаря.
(Щіточки виходять). Ось послухайте, що трапляється з тими, хто не чистить зуби.
Сценка «РОЗБОЛІЛИСЬ В ЗАЙЦЯ ЗУБИ»
Автор Розболілись в зайця зуби,
З болю в зайця спухли губи.
Зайчиха. Ох, яке у зайця лихо!
Автор
Ходить — журиться зайчиха,
Зайця кутає у хустку,
Подає йому капустку,
Моркву з перцем, баклажани,
Все найкраще із баштана,
Відгортає заєць страви,
Сів, зітхаючи на лаві.
До аптеки мчить зайчиха,
Срібні гроші губить з лиха.
У аптеці дятел бурий
Готував комусь мікстуру,
А зайчиха в плач з порога.
Зайчиха. Дятле, дятле, допомогу!
Автор.
Біля хати на.стежині
Стогне заєць у хустині.
Дятел зайця утішає,
Зайцю рота розкриває
І здіймає зразу крик:
Дятел.
Ви відсталий чоловік!
Ви лінивий нечупара,
Ви цураєтесь культури,
І загинуть зуби ваші,
Не з'їсте тоді і каші,
Не кажу вже про капусту.
Заєць.Чим я, дятле, провинився?
Автор.
З жаху заєць затрусився,
Сів на призьбу, гірко плаче.
Дятел.
Ти не чистиш зуби, зайче.
І все лихо йде від того.
Автор. Каже дятел зайцю строго:
Дятел.
А твої погані зуби
Доведуть тебе до згуби.
Ось тобі шалфей пахучий —
Від шалфею стане лучче.
Ну, а потім думать треба.
А тепер піду від тебе,
Бо й дивитися не хочу
На запухлий ніс і очі.
Автор.
Ліки зайцю пособили,
Знову ходить заєць в силі,
Знову бігає по рясту,
Закупив в аптеці пасту,
Щіточки і порошок
І для себе, й для діток.
І щоранку до сніданку
Із дітками-малюками
Чистить зуби коло дуба —
Й не болять у зайця зуби.
Бруднуля. Добре, вмовили. Чищу зуби! У-у-ух, аж блищать!
(Вбігають спортсмени).
Спортсмен. Фізкультпривіт! (Свистить у свисток).
На зарядку становись!
Кожен день по розпорядку
Робимо ми всі зарядку.
Ми зарядку любим дуже,
Бути здоровими хочемо, друже.
Крокуємо по колу, ніхто
Не буде кволим.
Зупинились, повернулись,
Ну, а тепер розімкнулись.
Кличе сонечко малят:
На зарядку станьте вряд.
Руки вгору, руки вниз,
Крок на місці — зупинись.
Нахиляйся, присідай
І сусіда не штовхай.
Руки в боки, нахились,
Вліво-вправо подивись.
Біг на місці починай,
Ну, а тепер — пострибай...
І дорослим, і малим
Спорт дає здоров'я всім:
Руки вгору, руки вниз,
Не лінуйся, не барись.
(Спортсмени вибігають).
Бруднуля. Ох і гарно себе я почуваю! Аж їсти захотілося! Думаю, пора снідати.
(З'являються овочі і фрукти).
1 учень.
Щоб здоровим підростати,
Треба в їжу уживати
Овочі та фрукти —
Вітамінні це продукти.
Бурячок.
Я червоний бурячок,
Солоденький на смачок,
Я на грядці уродився,
З вами, діти, подружився.
Часничок.
А я братик-часничок,
Припікаю язичок,
Я вбиваю всі мікроби,
Бережу вас від хвороби.
Помідор.
Помідорчик я кругленький,
Соковитий і смачненький,
Вітамінів торбу маю,
Тому весело співаю!
Цибулина.
Я цибулька для салатів,
Вітамінами багата.
Не біда, що ніс щипаю, —
Всіх від грипу захищаю.
Диня.
Я на сонці сонцем сяю,
Родичів багато маю,
Гарбузова господиня —
Усі знають мене, диню.
Морква.
Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі.
Коса в їжу не годиться,
З вітаміном «А» — морквиця.
Сонях.
Я до сонця виростаю,
І голівку повертаю.
На ній діток колихаю,
Бо дбайливу вдачу маю.
Огірок.
Що у нашому городі
Стає першим у пригоді,
Виростає щодоби,
Як у лісі гриби?
Виноград.
Виноград я, виноград,
Гляну світлим оком,
Напою вас виноградом,
Вітамінним соком.
Виноград я, виноград,
Кетяги доспіли,
І додасть вам виноград
Ще здоров'я — сили.
Учень.
Вітаміни в нас смачненькі,
І солодкі і кисленькі,
їжте, діти, нас охоче,
Кожний, хто коли захоче,
Щоб були ви здоровенькі,
І красиві й рум'яненькі.
Щоб росли міцні і дужі,
До хвороб були байдужі.
(Овочі і фрукти виходять).
Бруднуля.
Їм я овочі та фрукти,
Вітамінні всі продукти,
Щоб рости міцним і дужим,
До хвороб завжди байдужим. (їсть)
А тепер гайда до школи!
Вчитель.
Розкажу вам, зараз, діти,
Дуже правила прості,
Як за партою сидіти —
Це потрібно у житті.
Як іде урок читання,
Книжку рівно покладіть,
Не сидіть, як знак питання,
Гарно плечі розведіть.
Ніг не треба закладати,
Опустіть їх до землі,
Про здоров'я треба дбати,
Доки ви іще малі.
(Бруднуля все робить, як говорить вчитель).
Вчитель. Сьогодні до нас у школу завітав лікар Айболить. Його дуже турбує, чи вміємо ми берегти зір?
Айболить. Діти, спочатку я повинен вас оглянути. Прошу встати і виконати мої команди.
Всі дихайте... Не дихайте...
Все в порядку, спочивайте.
Руки дружно піднімайте.
Все прекрасно... опускайте.
Нахиліться, розігніться,
Станьте прямо, усміхніться.
Так-так, що ж я скажу?
Я — найкращий в світі лікар і відразу бачу, що дехто з вас не береже свій зір.
Так? Бруднулю?
Бруднуля (підскакує). Та я... Та ні... Не знаю. Лікар
Айболить. Отож бо й воно, що не знаєш. Тоді для тебе й для дітей тести.
ТЕСТИ З ДЕМОНСТРАЦІЄЮ
1. На якій відстані при читанні треба тримати книгу?
а) 10 см;
б) 30 см.
2. Де ні в якому разі не можна читати?
а) Лежачи в ліжку;
б) за столом.
З.Звідки при читанні має падати світло?
а) Зліва;
б) справа.
4. Що шкідливіше для очей?
а) Робити уроки;
б) дивитися телевізор.
5. Який продукт поліпшує зір?
а) Картопля;
б) морква.
Лікар Айболить. А коли очі стомилися, тоді можна виконати нескладні вправи. Спробуємо разом зі мною?
Вправа 1. Закрийте очі. Поведіть ними вправо, вліво, вниз, вгору. Ще раз, не поспішаючи. Легенько погладьте подушечками пальців повіки.
Вправа 2. Знайдіть точку між внутрішнім куточком ока та зовнішнім кінцем брови, — де є западинка. Розмістіть на цих точках по обидві сторони очей великі пальці, вказівні поставте на очні орбіти. Треба 4 рази натиснути на ці точки і 4 рази обвести вказівним пальцем навколо ока.
Лікар Айболить. А тепер, Бруднулю, для тебе загадки. І діти нехай тобі допомагають, вони у нас кмітливі.
1. На обличчі у людини
Дві маленькі пташки,
Одна одну не знають,
А у парі літають. (Очі)
2. Що таке є перед нами:
Два півкруги за вухами,
На очах по колесу,
А сідельце на носу? (Окуляри)
3. Кругленьке, маленьке,
Літати не вміє,
А до неба дістає? (Око)
4. Що за хитрий верхівець,
Цей відважний мандрівець?
Сам сидить верхи над нами,
Ноги ж має за вухами? (Окуляри)
Лікар Айболить. Відгадали! Молодці! Та й ти, Бруднулю, молодець. Так змінився, що й не впізнати! Приємно подивитись! Покличу своїх друзів, нехай і вони за тебе порадіють.
(Входять Мийдодір, Спортсмен, Вчителька, Мочалки, Зубні щітки).
Бруднуля.
Ось тепер я вже хороший,
Чистий, вмитий і пригожий.
З фізкультурою дружу,
Зір і зуби бережу.
Мийдодір.
Як хочеш швидко підростати
І розвиватися як слід,
Себе повинен вберігати
І захищатися від бід.
Вчителька.
Яке життя довкіл прекрасне!
Росинка на траві бринить.
Яке чарівне сонце ясне,
І неповторна кожна мить.
Спортсмен.
Й життя у кожного єдине,
І неповторне, лиш одне.
А ти у світі цім — людина,
І хай біда тебе мине.
Лікар Айболить.
Любіть себе і інших поважайте,
Своє життя й здоров'я бережіть,
І правильну дорогу вибирайте,
Якщо сто літ бажаємо прожить.
|