Каталог статей

Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток"
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ 

НАКАЗ 

№435 від 06 квітня 2012 року

Про затвердження Типових навчальних планів
загальноосвітніх навчальних закладів, які
працюють за науково-педагогічним проектом "Росток",
на 2012/2013 навчальний рік

На виконання Закону України "Про загальну середню освіту", наказу Міністерства освіти і науки від 19.10.2009 №949 "Про продовження дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом "Росток" на період до 2014 року", з метою впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 р. № 462, наказую:

1. Затвердити Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток", на 2012/2013 навчальний рік, що додаються.

2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.), Інституту інноваційних технологій та змісту освіти (Удод О.А.) розмістити Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток", на офіційних веб-сайтах Міністерства та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.

3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Заступник Міністра Б.М. Жебровський

Додаток 1
до наказу МОНмолодьспорту
від 06.04.2012 № 435

Пояснювальна записка
до навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом "РОСТОК", на 2012/2013 навчальний рік

Типові навчальні плани для 1–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (додатки 2, 4), навчанням мовами національних меншин (додатки 3, 5), які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток", розроблено відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту", Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2000 р. № 1717 (чинного для 2 - 4 класів на 2012/2013 н.р.), Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 р. № 24, наказу МОН України від 19.10.2009 № 949 "Про продовження дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом "Росток" на період до 2014 року", наказу МОН України від 07.11.2000 № 522 "Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності", наказу МОН України від 20.02.2002 № 114 "Про затвердження Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад", наказу МОН України від 23.11.2009 № 1054 "Про внесення змін до Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад", наказу МОН України від 23.04.2004 р. № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 р. № 66 "Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів" (5-9 класи), наказу МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 № 572 "Про Типові навчальні плани початкової школи" з метою поетапного впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462 (для 1 класу на 2012/2013 н.р.).

Відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462 до інваріативної складової змісту початкової освіти увійшли освітні галузі "Природознавство" та "Суспільствознавство". У навчальних планах загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток", у 1 класі зазначені освітні галузі "Природознавство" та "Суспільствознавство" реалізуються через інтегрований навчальний предмет "Навколишній світ".

У 5-6 класах продовжується вивчення інтегрованого навчального предмета "Навколишній світ", який реалізує завдання предметів "Природознавство" та "Географія" відповідної галузі "Природознавства".

Вивчення географії України у 8 та 9 класах загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання рекомендовано завершувати 17 - годинними курсами фізичної та економічної й соціальної географії своєї області (регіону) відповідно до програми "Рідний край" та переліку програм і посібників, підготовлених і схвалених до використання предметною комісією з географії Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України для окремих регіонів країни, районів, а подекуди окремих міст і сіл. Для цього у навчальному плані передбачено 0,5 год у тижневому навантаженні.

Типові навчальні плани містять інваріантну складову, обов’язкову для всіх експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, незалежно від їх підпорядкування і форм власності, та варіативну, якою передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення факультативів, індивідуальних і групових занять, що визначаються загальноосвітніми навчальними закладами з урахуванням інтересів і потреб учнів, цілей та завдань науково-педагогічного проекту "Росток", а також рівня навчально-методичного та кадрового забезпечення навчального закладу. Так, навчальними планами передбачено за рахунок годин варіативної складової збільшення часу на вивчення природничо-математичних предметів інваріантної складової, іноземної мови (з 1-го класу), курсу "Інформаційна культура" (1 клас), навчального предмета "Навколишній світ" (2 клас), "Креслення" (з 7-го класу), "Інформатики" (з 5-го класу), навчальних курсів за вибором "Основи дизайну" (з 5-го класу), спецкурсу "Елементи теорії ймовірностей" (з 6-го класу).

За умови відповідного навчально-методичного забезпечення у 2 класі можливе продовження викладання курсу "Інформаційна культура" натомість навчального предмета "Сходинки до інформатики", який забезпечує виконання завдань освітньої галузі "Технології".

У навчальних закладах, які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток", за рахунок загального навчального навантаження збільшено гранично допустиме навантаження учнів до меж, які не перевищують норм , встановлених Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01. При визначенні гранично допустимого навантаження години фізичної культури не враховуються, але обов’язково фінансуються.

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів, враховуючи специфіку педагогічного експерименту, при наявності педагогічних кадрів і необхідних приміщень, здійснюється відповідно до нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128.

Типові навчальні плани зорієнтовані на роботу загальноосвітніх навчальних закладів за п’ятиденним навчальним тижнем. У навчальних закладах, які запроваджують шестиденний робочий тиждень, кількість годин варіативної складової і гранично допустиме навантаження учнів встановлюється відповідно до вимог Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01.

Для 10 – 11 класів рекомендовано використовувати Типові навчальні плани, що затверджені наказом МОН України від 27.08.2010 № 834 "Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня".

Заступник директора
Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Т.О. Пушкарьова

Додатково див.: Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток", на 2012/2013 навчальний рік.


Джерело: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/28852/
Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: (20.05.2012)
Переглядів: 1816 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!