Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів [ Додати статтю ]

Проблема спілкування батьків і дітей. Педагогічний такт батьків
ПРОБЛЕМА СПІЛКУВАННЯ БАТЬКІВ І ДІТЕЙ. ПЕДАГОГІЧНИЙ ТАКТ БАТЬКІВ (збори - диспут) 

Порядок денний. 
1. Вступне слово вихователя. 
2. Обговорення дискусійних питань. 
3. Обговорення педагогічних ситуацій. 
4. Складання єдиних педагогічних вимог батьків до дошкільника. 
5. Висновки. 

1. Вступне слово вихователя. 
Сім'я - особлива атмосфера, куди дитина несе свою радість і горе, роздуми і сумніви. І якщо дитина не ділиться з батьками своїми переживаннями, варто задуматися над тим, чи справна їхня „машина сімейного виховання". 
Сімейне спілкування... Від цих слів віє теплотою і сердечністю, турботою про дітей, доброзичливістю і чуйністю. Психологи стверджують, що правильно організоване спілкування - запорука доброго настрою, душевного спокою. З іншого боку, встановлено, що ніде люди не ранять один одного так боляче, як вдома, в сімейних конфліктах. 
В.О.Сухомлинський пише : "Без батьківської мудрості немає виховної сили сім'ї. Батьківська мудрість стає духовним надбанням дітей; сімейні стосунки, побудовані на громадському обов'язку, відповідальності, мудрій любові й вимогливій мудрості батька та матері самі стають величезною виховною силою". 
Дорослі виховують дітей своїми щоденними справами та вчинками. Все. що чують і бачать діти (і добре, і зле) знаходить відгомін в їхніх серцях. 

Знайте, що дитина щаслива тільки тоді, коли вона вірить. Неслухняність, зухвальство, грубість – усе це виникає в дитячій поведінці саме в ті моменти, коли ламається віра в найдорожчих людей батьків 
2. Обговорення дискусійних питань. 
а) Що, на ваш погляд, найголовніше у сімейному житті? 
б) Який стиль сімейних стосунків вважаєте ідеальним? 
в) Що таке батьківський авторитет? Які шляхи його утвердження? 
г) Як ви утверджуєте свій авторитет? 
д) Як ви формуєте у дітей навички ввічливого спілкування? Свою точку зору? Аргументуйте прикладами з власного житія 
З. Обговорення педагогічних ситуацій. 
Ось уже два роки Сашко збирає різних жучків, розміщує їх у шухлядах і 
коробках, банках і целофанових кульках. Іноді жуки розповзаються по кімнаті. Мати протестує проти такого захоплення і безжалісно викидає їх. Сашко нервує, глибоко переживає, але знову і знову починає збирати жуків. Він годинами любить спостерігати, як вони лазять, чим харчуються, які в них лапки і крила, якого кольору панцир, голівка. 
А мати погрожує: „Я знищу твоїх жуків, я забороняю нести це сміття у квартиру, я обламаю крила не тільки твоїм жукам , а й тобі..." 
1. Проаналізуйте ситуацію. 
2. Що можна сказати про таку матір? 
3. Яке ставлення до природи у вашій сім'ї? 
* Цілий день Оленка ходить пригнічена. Не грається з дітьми, а сидить 
задумливо в кутку. Вихователька поцікавилася : 
- Чого тобі зараз найбільше хочеться? 
Коли я хворіла, мама сиділа біля мене, розмовляла, розказувала мені казки, 
читала книжки. Мені було так добре 
1. Про що свідчать слова дівчинки? 
2. Чому так часто нашим дітям не вистачає уваги батьків? Як це змінити? 
* П'ятирічному Олегу було доручено сервірувати стіл перед обідом, 
Хлопчик із задоволенням виконував це доручення. Одного разу він 
перечепився і розбив тарілку. Він сильно засмутився, на очах бриніли 
сльози. „Безголовий! - обурилася мати, - від такої допомоги одні збитки!" 
Олег мовчки вислухав докори матері, але коли наступного дня бабуся 
нагадала йому про сервірування, він категорично відмовився це робити. 
1. Як би ви вчинили на місці мама Олега? 
2. Який педагогічний висновок треба зробити з описаної ситуації? 
* Таня росла хворобливою дитиною. В сім'ї їй завжди віддавали 
найкращу їжу. Одного разу, коли дівчинка йшла на вулицю з апельсином 
у руці, мати наказала; "Дивись, сама з'їж, нікому не давай!" Таня вийшла 
на вулицю і в присутності подруг почала чистити апельсин. Дівчата 
мовчки спостерігали за нею. Одна з них не витримала, попросила 
часточку. 
- Не дам. У нас їх мало і мама тільки мені дозволяє їх їсти. - відповіла 
Таня . 
- Жаднюга! - сказала дівчинка, а за нею і інші діти. Але Таня спокійно 
доїла апельсин. 
1 .Чи доводилося вам спостерігати подібні випадки? 
2. Чи права була мати, наказавши Тані нікому не давати апельсин? 
З.Які негативні якості можуть розвиватися у дівчинки в результаті 
подібного виховання? 
4. Єдині педагогічні вимоги батьків до дошкільнят. Поведінка вдома. 
- Дотримуватися установленого в сім'ї режиму дня. Допомагати старшим. 
– Підтримувати чистоту в домі, утримувати у порядку свої речі, ліжко, дотримуватися гігієнічних норм. Уважно ставитися до батьків, старших членів сім'ї, піклуватися про молодших. 
- За відсутності батьків дотримуватися безпечної поведінки : нікому не відчиняти двері, не вмикати електроприлади. 
5 .Висновки. 
Єдність вимог, їхня розумна послідовність, звичайно, вимагають від дорослих нервових зусиль, уміння поступитися власним бажанням, Чим раніше дитина звикає до усталеного життя, тим легшим воно буде з часом і для вас і для неї. Спільні турботи про долю дітей, звичайно, головне, що об'єднує батьківські зусилля на довгій і тернистій ниві життя. Тут не може бути місця свавіллю, егоїзму, дрібним розрахункам.
Категорія: Готуємось до батьківських зборів | Додав: Natali (25.03.2012)
Переглядів: 5104 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!