Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю [ Додати статтю ]

Проблеми, які потрібно розв'язати Школі сприяння здоров'ю

Проблеми, які потрібно розв’язати

         Візитною карткою держави, показником рівня її розвитку, процвітання й добробуту є здоров’я громадян.

«Здоров'я – це не все, але все без здоров’я – ніщо» - говорив давньогрецький філософ Сократ. Здоров’я, за визначенням Всесвітньої Організації Охорони здоров’я – це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад.

Звідси складовими здоров’я людини є фізичне здоров’я, психічне здоров’я, духовне і соціальне здоров’я.

Як стверджують дослідники, провідним фактором, що впливає на стан здоров'я населення, є ставлення особистості до власного здоров'я та здоров'я оточуючих.

На превеликий жаль, стан здоров’я населення України з року в рік погіршується. Тривожним є стан здоров’я дітей та учнівської молоді. Ми проаналізували стан здоров’я першокласників. До 80% дітей 6-7 років мають вади здоров’я.

Стан здоров’я дитячого населення – це показник соціально-економічного становища в державі та прогноз на майбутнє. Гірка вимальовується картина майбутнього з такою статистикою.

Слід відмітити, що у молодому віці здорова людина сприймає своє здоров’я, як щось дане на все життя, природне, саме собою зрозуміле. І тому здоров’я не завжди у них займає перше місце в системі життєвих цінностей. Частіше головна роль відводиться речам та іншим матеріальним благам, а також кар’єрі, успіху. Проте, становлення ринкових відносин України збільшує соціальний попит на такого майбутнього фахівця, який мусить мати не тільки високий рівень спеціальних знань, але й відмінне здоров’я.

Ось чому педагогічний колектив працює над сформуванням і закріпленням в учнів свідомого, відповідального ставлення до свого життя та здоров’я.

Найбільш руйнівний вплив на стан здоров’я молоді здійснює поширення шкідливих звичок. Тому ми намагаємось ширше розкрити шкідливий вплив тютюну, вживання алкоголю, наркотиків на дитячий організм, що, на наш погляд, сприяє виробленню відповідного ставлення, а згодом і навичок безпечної поведінки.

Вибір способу поведінки у юних існував завжди, але сьогодні в умовах вільної пропаганди алкоголю, тютюну, поширення СНІДу та наркоманії цей вибір зробити непросто, і часто він робиться не на користь здоров’я.

Потужний потенціал у формуванні здорового способу життя містить робота в позаурочний час і, перш за все – це класні години. Але класні години, на жаль, не завжди якісно плануються класними керівниками, бібліотека немає достатньої кількості літератури, періодичних видань для плідної роботи класних керівників.

Планувати позакласну роботу, виявляти «гарячі» проб леми учнів нашої школи допомагає також індивідуальна дослідницька діяльність учнів. Останнім часом ними вивчалися питання «Причини алкоголізації серед підлітків», в ході цієї роботи було з’ясовано: Серед опитаних учнів 16 – 17 років вказані такі причини вживання алкогольних напоїв: алкогольні напої вживають батьки – 1%, вплив друзів – 66%, вплив телебачення, реклами – 2%, зовнішня привабливість – 35%, не вказали причини – 7%.

А також вивчається стану дотримання правил раціонального харчування серед учнів школи, проведена дослідницька робота «Їсти треба з Розумом». Дослідницька група дійшла висновків:

серед опитаних школярів 12 – 16 років тільки третина школярів вживають овочі в достатній кількості; надають перевагу вареним, а не тушеним овочам; практично не вживають каші; часто вживають солодке; більшу частину білків отримують з м’ясом тварин; вживають велику кількість рафінованого цукру; навіть спрагу намагаються заїдати; без опасіння вживають смажені та жирні продукти. Організація раціонального харчування у школі одна із гостріших проблем, враховуючи проблеми вартості гарячого харчування, культури харчування та виховання школярів.

Кожна людина прагне бути здоровою, почуватися в безпеці й досягати успіху в своєму житті. Але на шляху до цього чимало перепон. Серед них ті, що не залежать від волі людини (спадковість, екологічні проблеми, соціальні катаклізми, епідемії), і ті, які людина створює собі сама.

Вченими встановлено, що здоров'я людини на 50% зумовлено способом життя людини; на 20% - її біологічними особливостями; на 20% - клімато-географічними та екологічними факторами і тільки на 10% - організацією медичної допомоги.

Сучасний світ ставить перед людиною нові виклики і завдання, впоратись з якими без належної підготовки непросто.

Покоління 90-х років ХХ століття характеризується іншим контекстом розвитку:

·        народилися в роки політичної, економічної, соціальної кризи – багато родин опинилося за межею бідності, сотні тисяч батьків виїхали на заробітки, а для нормального розвитку дитина потребує відчуття безпеки, якщо вона зростає в атмосфері нестабільності і тривоги, це може спричинити психологічні проблеми;

·        зміна культурного середовища – дітям тепер доступний набагато ширший спектр відеопродукції (корисної і не дуже);

·        зміни ідеологій – відбувається зміна тоталітарної ідеології на демократичну, дорослі, навіть школа, часто дезорієнтовані в тому, як виховувати дітей, це знижує потенціал розвитку цього покоління і збільшує його уразливість в умовах епідемії наркоманії та ВІЛ/СНІДу;

·         швидкі темпи розвитку технологій – комп’ютери, Інтернет, мобільний зв'язок;

·        ширші життєві перспективи – становлення громадянського суспільства, ринкова економіка, прозорі кордони.

Таким чином покоління 90-х у контексті свого розвитку має певні переваги і недоліки порівняно зі старшими поколіннями.

Такі обставини розвитку дітей не можуть не впливати на здоров'я молоді.

За оцінками експертів, стан здоров'я підлітків і молоді в Україні становить загрозу 

національній безпеці.

Сучасна молодь потерпає від таких пов’язаних із здоров’ям проблем, як стреси, тютюнопаління, вживання алкоголю, наркотичних та інших психоактивних речовин, ВІЛ/СНІД та інші і інфекції, що передаються статевим шляхом, підліткова вагітність, суїциди.

Вирішувати гострі соціальні проблеми призвана соціально-психологічної служба школи, потенціал якої на даному етапі реалізований далеко не повністю.

Враховуючи, що основною формою організації навчально-виховного процесу залишається урок, перед вчителями школи стоїть найважливіше завдання по створенню сприятливого психологічного клімату на уроці, подолання цієї проблеми можливе тільки через навчання самих вчителів через систему педрад-тренінгів, які щорічно плануються і проводяться у школі.

Категорія: Допомога молодому вчителю | Додав: [ADM]Irina (05.05.2012)
Переглядів: 894 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!