Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Новини [ Додати статтю ]

ПРОЕКТ: «Творчий вчитель»

Проект: «Творчий вчитель»

Відродження національної школи, підвищення її статусу вимагають високого рівня загальної і професійної культури вчителя. У зв'язку з цим велике значення має вивчення творчої педагогічної діяльності з метою розвитку професійного потенціалу вчителя.

Сфера педагогічної діяльності вчителя, у якій реалізується творча діяльність, є надзвичайно широкою. У ній професійно-педагогічна діяльність за своїм цільовим призначенням, змістом, засобами, методами та кінцевими результатами характеризуються великою неоднорідністю та багатоплановістю. Кожен конкретний вид педагогічної діяльності має специфічні особливості й у кожній із них вчитель може розкривати творчий потенціал.

Зростання ролі творчої особистості вчителя набуває особливої актуальності і відбувається шляхом індивідуальної науково-методичної роботи педагогів. Методичною службою нашого району розроблено проект особистісно орієнтованого підходу до зростання професійної майстерності педагогічних працівників.

МЕТА ПРОЕКТУ:

-         проведення діагностування з метою вивчення творчого потенціалу педагогів;

-         забезпечення розвитку індивідуальних здібностей вчителя, його творчого мислення;

-         реалізація нових освітніх технологій;

-         поширення перспективного педагогічного досвіду вчителів з високим творчим рівнем;

-         створення творчих груп вчителів для розробки теоретичних проблем та здійснення суто практичних видів творчої діяльності.

ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ:

1.  Виявити вчителів, здатних до творчості, науково-дослідницької роботи.

2. Викликати інтерес вчителів до впровадження сучасних педагогічних технологій та інновацій в навчально-виховний процес.

3. Спонукати вчителів до самоосвіти, бажання поділитись з колегами своїм успіхом.

4. Створити умови для реалізації вчителями власного творчого потенціалу.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

підвищення педагогічної майстерності, методичного і наукового рівня вчителів;

пошук, розробка і апробація нового змісту освіти і виховання дітей, методів і форм його реалізації;

забезпечення вчителів новими прогресивними методами та засобами навчання;

удосконалення навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги в підвищенні педагогічної майстерності.

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ:

І     ДІАГНОСТУВАННЯ

Однією з основоположних функцій у системі науково-методичної роботи в умовах оновлення освіти вважаємо діагностичну. Вивчення якісного стану педагогічних кадрів, їх запитів є необхідною умовою для обґрунтування розробки основних напрямків, змісту, методів організації вдосконалення педагогічної майстерності та системи методичної роботи.

Діагностика професійної підготовленості вчителя дає змогу виявити рівень професійної підготовки, а саме: початковий, середній, високий, з'ясувати сильні та слабкі сторони педагогічної діяльності вчителя, причини успіху чи поразок, коло колег, з яким вчителю творчо і комфортно працювати, напрям творчої діяльності, в якій учитель може виявити свою педагогічну майстерність, самооцінку творчих можливостей, організаторські здібності.

ІІ   ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ВЧИТЕЛЯМИ

Організація творчої діяльності вчителя базується на аналізі його потреб та потенціальних творчих можливостей. Тобто індивідуально особистісний підхід до формування професійного творчого мислення дає можливість набагато швидше перейти від низького рівня розвитку педагогічних здібностей до вищого.

Одним з найважливіших напрямків методичної роботи, яка сприяє безперервній освіті вчителів є самоосвіта -цілеспрямована, систематична і самостійна робота над підвищенням професійної кваліфікації . У процесі самоосвіти вчитель сам визначає напрям, мету і зміст своєї роботи, обирає в якому обсязі, з якою глибиною, з яким джерелом він буде працювати, набуває умінь і навичок аналізу власної педагогічної роботи, вчиться оволодівати прийомами науково-дослідної роботи, знайомиться з тим, як вирішена обрана ним проблема в науці. При цьому він виходить із своїх запитів і потреб.

На цьому етапі вчитель аналізує різні точки зору на вирішення тієї чи іншої проблеми, визначає власну позицію. Порівнює власний досвід з ідеями, методами, прийомами, які є в науці, що дає змогу вчителю визначити, які знання він уже має з даної проблеми, що є принципово нове в його досвіді, у чому він може піти далі.

  ІІІ ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ, КОНСТРУЮВАННЯ НОВОГО ДОСВІДУ

Необхідний етап роботи оволодіння практичними вміннями і навичками інноваційної діяльності, закріплення позитивного досвіду, широке його втілення, конструювання нового досвіду на основі досягнень науки і практики викладання, а також перевірка його ефективності. Вчителі виступають з доповідями, проводять творчі звіти, майстер-класи, виставки робіт набутого досвіду, моніторинг досягнень учнів, готують до друку авторські матеріали.

IV    УЗАГАЛЬНЕННЯ ДОСЯГНУТИХ РЕЗУЛЬТАТІВ, ВИСНОВКИ І ПРОЕКТУВАННЯ НАСТУПНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Завершальним етапом роботи є аналіз одержаних результатів викладання, педагогічної діяльності вчителів, що базуються на наукових підходах і відповідають змісту завдань та опису одержаних результатів дослідження. Робляться висновки - чи вважає вчитель тему повністю освоєною, чи продовжуватиме над нею роботу, в якому напрямі, які нові питання в рамках даної теми він вважає необхідним розглянути.

 

http://osvita-novog.at.ua/

Категорія: Новини | Додав: [ADM]Irina (05.12.2010)
Переглядів: 3397 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!