Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Програма гуртка «Музичний оркестр»

Програма гуртка «Музичний оркестр»

(для молодших школярів)

Пояснювальна записка

Шкільна музична освіта відіграє важливу роль у духовному становленні особистості людини. Одним із провідних завдань учителя музики є введення учнів у світ музичного мистецтва за допомогою різних засобів – від слухання і сприйняття музики до навчання гри на музичних інструментах, зокрема металофонах, ксилофонах.

Велике бажання дітей грати на дитячих музичних інструментах спонукає до організації гуртка «Музичний оркестр» Тому важливого значення набуває оволодіння дітьми грою на дитячих музичних інструментах, що потребує розвитку музичних здібностей дітей.

Реалізувати завдання передбачає гурток «Музичний оркестр», програма якого складена з урахуванням музичних здібностей дітей та їх розвитку.. Заняття сплановані так, щоб спочатку навчити дітей елементарному музикуванню на дитячих музичних інструментах. Надати  дітям елементарні знання нотної грамоти та навчити грати по нотах на дитячих музичних інструментах. Діти матимуть можливість активно розвивати музичні здібності та навчитися грати на дитячих музичних інструментах, виконувати в оркестрі українські народні мелодії. А також  познайомитись з скарбницею класичної музики та виконати  в дитячому оркестрі деякі класичні твори.

Мета програми: розвиток особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва; виховання потреби в художньо-творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні; формування потреби у сприйнятті та виконанні музики; Формувати в дітей елементарні музичні знання та здібності; розвивати музичний слух, почуття ритму, музичну сприйнятливість; сприяти виконанню музичних творів у колективі; виховувати стриманість, дружність взаємовідносин, порядність в міжособистісних стосунках, естетичний смак.

Завдання програми: цілеспрямоване навчання дітей грі на металофоні, ксилофоні; опанування технічними вміннями та навичками; розвиток музичного слуху; розвиток творчих здібностей; формування художніх смаків на кращих зразках народної музичної творчості, класиків української та зарубіжної музики; залучення дітей до музичної культури; виховання естетичного мислення; формування морально-етичних якостей особистості через вплив музики на дитячий духовний світ.

Учні повинні знати:

-          різні види оркестрів (симфонічний, духовий, народний );

-          отримати елементарні відомості про композиторів;

-          знати назви різних музичних  інструментів;

-          знати звуки звукоряду, назви нот, де вони записуються , як називаються.

Учні повинні вміти:

-          сприймати музику та розрізняти  її за ритмом, характером;

-          правильно тримати руку під час гри в оркестрі;

-          тримати поставу;

-          злагоджено грати в ансамблі, слухаючи один одного;

-          толерантно ставитися до своїх однолітків;

Зміст програми:

-          сприймання, аналіз - інтепретація та оцінювання творів мистецтва;

-          практична художньо-творча діяльність учнів;

-          естетико-мистецтвознавча пропедевтика(засвоєння понять і термінів)

Орієнтовний навчально-тематичний план

Розділи на теми програми

Кількість годин

Вступ

1

Розділ 1. Елементарні теоретичні знання

Тема 1.    Вивчення музичної спадщини:              

 1. Ознайомлення з симфонічним оркестром;

2. Духовим оркестром;

3. Оркестром народних інструментів;

4. Сучасними інструментальними оркестрами.

Тема 2. Ознайомлення з струнними, духовими, ударними, народними та сучасними музичними інструментами.

Тема 3. Відомості про зарубіжних та російських композиторів (Гріга, Баха, Агафоннікова. Тихонова. Римського-Корсакова, Петрова)

Тема 4. Вивчення нотної грамоти.

  1. Вивчення назв нот звукоряду та їх запис.
  2. Сольфеджування нот в народних по співках.

Розділ 2. Техніка оволодіння грою на дитячих музичних інструментах.

  1. Способи звукоутворення.
  2. Правильна постановка руки під час гри.
  3. Постава під час гри на дитячих музичних інструментах.

Розділ 3. Вивчення з оркестром таких творів:

  1. «Во саду ли, в огороде» рос. нар. мел. обр. Агафоннікова
  2. «Ой лопнув обруч» укр.нар мел. обр. Агафоннікова
  3. «Турецький марш» Моцарта
  4. «Во поле береза стояла»рос. нар. мел. обр.Тихонова
  5. «Танець Анітри» Гріга.
  6. «Шутка» Баха.
  7. «Полька – галоп» Петрова.

8

2

 

 

 

 

2

 

2

 

 

2

 

 

3

1

1

1

 

21

3

3

3

3

3

3

3

Література

  1. Журнал «Музыкальный руководитель» №4 2006г, №6 2008 г, №2 2009 г.
  2. С. Бублей. «Детский оркестр» Ленинград «Музыка» 1989г.
  3. Ветлугина «Музыкальный буквар» Москва. Музика 1989г.
  4. Л.А. Баренбойм. Система детского музыкального восспитания Карла Орфа. Ленинград. Музыка 1970г.
  5. Наш оркестр. Музична Україна. 1989 р.
  6. В.Симукова. Инструменты симфонического оркестра. Статья.

Навчання учнів гри на дитячих музичних інструментах в музичному ансамблі має вестися за двома взаємозалежними напрямами. Один із них передбачає розвиток та удосконалення техніки гри на дитячих музичних інструментах, виконавської майстерності, інший – художньо-естетичне виховання активного шанувальника мистецтва, розширення його музичного світогляду, ціннісних орієнтацій в галузі музичної культури. Удосконалення виконавської техніки має здійснюватися послідовно, відповідно до дидактичного принципу «від простого – до складного».

Досвід показав, що заняття гуртка доцільно проводити, як з усіма школярами, так і індивідуально.

Ознайомлювати дітей з теоретичними відомостями (про композиторів, різних видів оркестру) , вивчати нотну грамоту, розвивати вокальні навички доцільно проводити з усіма гуртківцями одночасно, а от навчати техніці гри на інструменті (металофоні, ксилофоні, сопілці) краще індивідуально.

Дуже корисно переглядати відео з записом опер, балетів, класичної музики у виконанні симфонічних оркестрів. Дітям така форма роботи подобається і вони з задоволенням відвідують заняття гуртка.

Керуючись такими принципами, ми з дітьми досягли непоганих результатів. Багато виступали в концертах перед глядачами закладу та міста. В заключному обласному фестивалі «Грайлива веселка» 2009 року були відзначені. Як один з кращих колективів..

Успішна концертна діяльність, транслювання виступу по місцевому телебаченню найкращий спосіб заохочення. Інші форми заохочення допомагають організовувати батьки (турпохід, колективна поїздка до міста Києва і т.д.).

Вовк В.Ф., музичний керівник, Уманський навчально-виховний комплекс №1

http://oipopp.ed-sp.net/

 

Категорія: Гурткова робота | Додав: [ADM]Irina (04.04.2010)
Переглядів: 7898 | Рейтинг: 3.3/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!