Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
Програма гуртка „Виразне читання”, 4 клас Дана програма використовується для формування мовленнєвої культури, що сприяє всебічному розвитку особистості учня. Удосконалення вміння виразно читати українською мовою, в міру швидко, правильно, свідомо, виразно. Забезпечити активне засвоєння української лексики, розвиток усного зв’язного мовлення. Вимагає розуміння і практичного удосконалення техніки мовлення, тобто теоретико – практичних основ вимови: досконале володіння мовним апаратом, уміння правильно користуватися мовою і мовленням. Розвивати творчу фантазію, художні здібності. Навчати дітей розуміти і переживати зміст літературного твору, образного значення слова, уміння його творчо використовувати не лише на сцені, а й у побуті. Виробляти перші уміння акторського виконання певної ролі у власному чи чужому сценарії. У цьому полягає мета гуртка. Заняття проводиться 1 раз на тиждень На виконання програми гуртка відводиться 34 години на рік. Пояснювальна записка Учень –це чаша, яку потрібно наповнити, а факел слід запалити, пам’ятаючи, що в кожній людині є сонце, тільки не потрібно його гасити Сократ У сучасних умовах гуманізації та демократизації, індивідуалізації та диференціації навчального процесу актуально звучать цінні дидактичні заповіді В. Сухомлинського: „Немає абстрактного учня... Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб, розкривши сили і можливості кожної дитини, дати її радість успіху у розумовій праці. А це значить, що в навчанні має бути індивідуалізація - і у змісті розумової праці, і в характері завдань, і в часі.” Дитина народжується не з готовими здібностями, а тільки з їх задатками. Тому, якщо в певний час існують відповідні умови для розвитку цих задатків, розвиває їх швидко, невимушено, успішно. Такі діти в подальшому житті стають радісними, щасливими людьми, приносять користь собі і суспільству в цілому. Програма Розділ I. Вступ Виразне читання-основа виховання особистості. Предмет і завдання гуртка. Розділ II. Засоби виразного читання Техніка читання мовлення. Дихання. Голос. Дикція. Будова мовленнєвого апарату. Типи дихання: поверхневе, грудне, реберне, діафрагмальне. Вироблення постави, уміння володіти тілом у русі і спокої. Логічний наголос. Паузи. Типи пауз. Їх роль у смисловому оточенні тексту. Темп. Розділ III. Засоби емоційно-образної виразності твору Мистецтво образного бачення. Вироблення навичок фантазування. Творче ставлення читця до твору. Усне малювання прочитаного та прослуханого. Міміка, жести, зв’язок з аудиторією. Розділ IV. Сприймання й розуміння художнього твору Сприйняття й розуміння художнього твору. Етапи роботи над твором. Аналіз тексту. Художні засоби мови. Способи викладу художнього матеріалу. Розділ V. Різні жанри-різний характер виконання Виразне читання прозових творів. Емоційність, простота. Особливості жанру байки, її будова. Казка-різновид фольклору, її будова. Глибока емоційність поезії. Народні пісні. Нариси і науково-популярні статті. Розділ VI. Виразне читання і сценічна майстерність Театр і його призначення. Драматизація. Написання сценарію. Створення проектної технології. Я-актор. Ознайомлення зі сценою. Конкурс читців-декламаторів. Розділ VII. Практикум з основ виразного читання Виразне читання народних казок. Інсценізація казок. Читання і вимовляння скоромовок. Основні вимоги до знань, умінь на кінець року Учні повинні знати: · основні характеристики мовлення: темп, силу, тембр; · засоби логічної виразності: логічний наголос, паузу, інтонацію; · способи викладу художнього матеріалу; · жанри казок; · поняття про дикцію. Учні повинні вміти: · володіти навичками усного мовлення, культурного спілкування; · мімікою і жестами передавати характер героя; · перевтілюватися в образ героя; · вміти вести діалог, творчо використовувати техніку мовлення ; · складати казки, римувати; · володіти темпоритмом та інтонаційним забарвленням голосу; · вміти вимовляти скоромовки, витримані у темпі, чіткі за ритмом, правильні за дикцією; · аналізувати п’єсу, давати характеристику героям; · виразно декламувати. Література 1. Марховська І. Комплекс розливальних вправ для уроків української мови і читання. Поч. шк. 2007, №10. 2. Середа о. Розвиток етично-творчої діяльності молодших школярів. Поч. шк. 2008, № 6. 3. Івоненко М. Методика підготовки школярів до літературно-творчої діяльності. Поч. шк.2005, № 5. 4. Юхимчик М. Розвиток творчих здібностей молодших школярів. Поч. шк. 2005, № 6. 5. Олійник Г. А. Виразне читання в початкових класах. Київ ” Радянська школа”. 1979. 6. Початкова школа. Розвиваємо дзвінкоголосий талант дитинства. № 11.2002.С. 40 – 42 Смілянець С.М., вчитель Уманської міської гімназії | |
Переглядів: 10949 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |