Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
Програма гуртка з хореографії (для молодших школярів) Пояснювальна записка Хореографічне виховання має велике значення в естетичному розвитку дитини; засобами танцювального мистецтва воно прищеплює любов до прекрасного. Саме така мета стоїть перед керівниками хореографічних гуртків у школах, оскільки естетичне виховання повинно починатися в ранньому віці. Завдання педагога-хореографа полягає в тому, щоб невпинно підвищувати хореографічну культуру дітей, знайомлячи їх з кращими зразками танцювального мистецтва, з життям і діяльністю провідних хореографів і композиторів, які працювали в царині балетної музики. Крім того, педагог-хореограф повинен навчити своїх вихованців основ танцювального мистецтва, дати їм необхідні знання, навички, танцювальну техніку, враховуючи вікові особливості учнів. Основне завдання програми – дати учням початкову хореографічну підготовку, виявити нахили дітей і задовольнити потребу в руховій активності; розвинути почуття ритму, хореографічну виразність, координацію рухів та ін. Мета програми – навчити дітей основ танцювального мистецтва, дати їм необхідні знання, навички, танцювальну техніку, враховуючи їх вікові особливості. Програма складається з таких розділів: ,,Ритміка’’, ,,Танцювальна” азбука”(елементи класичного та народно-сценічного танців), ,,Танцювальні елементи”(етюди та танці). Початковий курс програми розрахований на чотири роки навчання по дві години на тиждень(72 години на рік). Пропонований обсяг змісту програми забезпечує набуття учнем основних знань і навичок хореографічного мистецтва, які надалі можна застосовувати як у побуті так і в сценічній діяльності. Календарне планування має охоплювати усі розділи програми. У ньому рекомендується вказати програмовий матеріал, вимоги, зміст роботи. Організаційно-методичні рекомендації Кожне заняття має включати всі основні розділи програми. Час, відведений на кожний розділ, можна варіювати залежно від теми, мети і завдань уроку. Важливо так організувати заняття, щоб перехід від одного виду діяльності до іншого був логічним і природним. На заняттях з хореографії учні повинні бути вдягнені у легку, естетичну та зручну для рухових вправ форму одягу. Заняття мають відбуватися у світлому, добре провітреному приміщенні з дерев’яною підлогою. Приміщення повинно бути обладнано спеціальними станками (діаметр палиці приблизно Урок з хореографії проводиться під музичний супровід. Календарне планування повинно охоплювати усі розділи програми. Вік 6-7 років (1 клас) Завдання:
Ритміка: - 20 год.
Танцювальна азбука:- 20 год. Вправи обличчям до станка: 1. Позиції рук: підготовча, І, ІІ, ІІІ. 2. Позиції ніг: І,ІІ,ІІІ (напіввиворотні). 3. Висування ноги по підлозі вбік, вперед, назад з І, ІІІ позицій(батман тандю). 4. Напівприсідання на двох ногах за І, ІІ, ІІІ поз.(демі пліє). 5. Піднімання на півпальцях за І, ІІ, І ІІ поз.(релеве). 6. Перегини корпусу. Вправи на середині залу: 1. Уклін (для дівчат, хлопців). 2. Положення рук: на поясі, за край спіднички. 3. Плавний рух руками(пор де бра 1, 2). 4. Стрибки на двох ногах за VІ поз.(соте). Рухи народних танців: 32 год.
§ Плавні рухи рук;
3. Етикет бального танцю: - виконувати танцювальні кроки на півпальцях у характері музики на дві, три чверті; - виконувати підготовчі рухи до вальсу, різні положення у парі, хвилеподібні рухи в ритмі вальсу; - танцювати «па шасе»і «па польки» вперед, «па боковий галоп», розлучатися і зустрічатися з партнером; - виконувати у фігурі «віконечко» крок з боку в бік і вперед-назад (спрощене балансе). 4. Рухи в характері польки: - кружляти підскоками навкруг себе, у парі, під руками, навколо партнера; - застосовувати випад на коліно і кружляння дівчинки навколо хлопчика; - виводити ногу вперед на носок з І позиції і двічі вдаряти носком по підлозі ( на зразок піке ), завершуючи рухи потрійним притупом; - підскакувати у боковому галопі по колу ( на три такти), на четвертий такт – потрійний притуп, потім змінити напрямок галопу; Орієнтовні вимоги до знань і вмінь учнів на кінець першого року навчання Учні повинні знати: · Що танцювальний рух, ритмічна вправа виконуються під музичний супровід · Виражальні засоби музики впливають на ритмічну структуру виконання танцювального руху. · Основні танцювальні позиції. Учні повинні вміти: · Визначати темп і характер музики, що супроводжує танцювальні рухи. · Орієнтуватися на площинні, координувати свої рухи з музичним супроводом. · Починати рух з початком звучання музики, виконувати танцювальні вправи, поклони. Вік 7-8 років (2 клас) Завдання:
Ритміка: - 18 год.
Танцювальна азбука: - 21 год. Вправи біля станка (боком):
Вправи на середині залу: 1. Поза круазе ( вперед, назад). 2. Плавний рух руками (пор де бра, три перших види). 3. Стрибки: на двох ногах за І, ІІІ позиціями(соте), зі зміною ніг під час стрибка (шанжман де п’є). Рухи народних танців: - 33 год.
- Основні положення рук в українському танці: кисті рук, стулені у кулачки, великий палець закладений за пройму кептаря (дівчинка); руки, зігнуті у лікті, лежать позаду на поясі, долонями назовні (хлопці). - Бігунець. Вірьовочка. Тинок. Вихилясник із потрійним притупом. - Угинання. Простий танцювальний біг на напівпальцях.
- Змінний хід (російський); - Припадання; - Крок з ударом; - Рух руками.
- англійський вальс; - блюз.
Танцювальні етюди і танці будуються на зазначених елементах. Орієнтовні вимоги до знань і вмінь учнів на кінець другого року навчання Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
| |
Переглядів: 38971 | Рейтинг: 3.5/60 |
Всього коментарів: 0 | |