Вік 8-9 років
(3 клас)
Завдання:
Повторюється увесь матеріал, пройдений раніше, але дещо прискорюється темп—вправи виконуються у нескладних танцювальних комбінаціях. Крім того, додатково вивчається інший танцювальний матеріал.
Ритміка: 14 год.
- Ознайомлення з розмірами 3/8, 6/8, ритмічними малюнками з тріолями, складними розмірами.
- Розширення уявлення про танцювальні жанри: гавот, менует, полонез.
Танцювальна азбука: - 22 год.
Вправи біля станка:
- Повне присідання (пліє) позиції ніг.
- піднімання ноги на 90º (релеве лян).
- Великі кидки ногою вбік, вперед, назад (гранд батман жете).
- Перегини боком до станка, вперед, назад.
- Додатково вивчаються вправи з тренажу народно-сценічного танцю.
- Напівприсідання для дівчат і повне для хлопців за І, ІІ, ІІІ, V позиціями.
- Виведення ноги (носок, каблук, носок) з ІІІ позиції. Вивчається окремо у кожному напрямку (вбік, вперед, назад) з поверненням у ІІІ, V позицію.
- Середній батман убік з ІІІ позиції з ударом об підлогу напівпальцями.
- Підготовка до каблучних рухів, опорна нога на напівпальцях, удар працюючою ногою об підлогу за VІ позицією.
- Винесення ноги на каблук вперед і вбік.
- Удар усією ступнею (у VІ позиції) і винесення ноги на каблук убік.
- Чосанка з поворотом від станка.
- Почергові переступання опорної ноги на всю ступню, а працюючою—вперед на ребро каблука, назад на напівпальці (переступчик). Колове ковзання по підлозі(колисання). Похитування і уклін уперед, убік, назад із переступанням з ноги на ногу(угинання з гойдалкою).
Вправи на середині залу:
- Повторюються вправи, розучені біля станка.
- Пози 1-го, 2-го, 3-го арабесків із відривом ноги від підлоги.
- Стрибки, скакунець-стрибунець (український).
Танцювальні елементи: 36 год.
- Шасе (ковзний стрибок), крок полонезу, балянсе (похитування), вальс, вальсова доріжка, па де буре (дрібні переступання).
- Припадання з подвійним ударом, подвійна вірьовочка (з пересуванням на півпальцях), голубець, вихилясник з угинанням, залітний крок, присядка, розніжка(для хлопців), повзунець, гусячий хід(для хлопців).
- Поворот на напівпальцях (типу сутеню).Поворот на двох припаданнях.
Рухи народних танців:
1. Російський танець: традиційний російський хід, припадання (бічний хід, прості оплески, присядки).
2. Український танець: приставний крок (вправо, вліво), чосанка, переступання на високих півпальцях, простий танцювальний крок із розведенням рук, крок веснянки, бічна доріжка, присядки.
3. Етикет бального танцю:
- англійський вальс;
- віденський вальс;
- блюз;
- рок-н-рол.
4. Білоруський танець
Танцювальні етюди будуються на зазначених елементах.
Орієнтовні вимоги до знань і вмінь учнів на кінець третього року навчання
Учні повинні знати:
- Що вправи танцювального екзерсису формують поставу.
- Назви вправ екзерсису, танцювальних рухів.
- Правила виконання танцювальних вправ, рухів.
Учні повинні вміти:
- Виконувати вправи екзерсису.
- Виразно, правильно і ритмічно виконувати під музичний супровід танцювальні вправи, етюди, композиції.
- Передавати характерні рухи танців регіонів України та сучасних.
Вік 9-10 років
(4 клас)
Завдання:
Повторюються усі вивчені вправи. Але у більш прискореному темпі і у різних комбінаціях. Додатково розучується інший танцювальний матеріал.
Ритміка: 8 год
Елементи музичної грамоти й ритмічні вправи. Систематизація знань з музичної грамоти і зв’язок руху з музикою.
Танцювальна азбука: 24 год
Вправи біля станка:
- Кидок ноги на носок з відриванням від підлоги (батман піке).
- Плавні згинання ноги в коліні у положенні ступні на щиколотці в усіх трьох напрямках на 45º (батман фондю). Великі кидки ( гранд батман жете).
- Ковзний рух ноги в усіх трьох напрямках з відривом її на 45º , 90º (девелопе).
Додатково вивчаються вправи з тренажу народно-сценічного танцю.
- Повне присідання за І, ІІ, ІІІ,V позиціями.
- Виведення ноги (батман тандю) з І позиції вперед, убік, назад із переведенням ноги з носка на каблук і назад на носок із додаванням напівприсідання при поверненні у В.п.
- Винесення ноги з V позиції на каблук в одному з трьох напрямків без відриву п’ятки опорної ноги.
- Кидки на 25-30º (на середині залу).Ковзний рух ноги з відриванням її у трьох напрямках на 45º (девелопе).
- Різке девелопе на 45º у комбінації з підготовкою до вірьовочки.
- Прикарпатський переступчик.
- Переступчик з підскоком у прямому положенні та навхрест.
- Дріб (для хлопців).Крок "Аркана”.
- Стрибок із зігнутими ногами (підошва до підошви).
- Мітелочка. Розтяжка.
Вправи на середині залу:
Виконуються всі вправи, розучені біля станка. Всі вони можуть виконуватись в положенні круазе й ефасе.
Танцювальні елементи: 40 год
- Змінний крок з кидком ноги назад.
- Припадання з подвійним ударом.
- Вірьовочка з переступанням на напівпальцях.
- Подвійна вірьовочка.
- Підготовчі рухи для виконання дробів. Ключ затактовий. Дріб з підскоком ( з синкопою).
- Основні рухи прикарпатських і закарпатських танців.
Основний хід " Гуцулки”.
Основний хід "Аркана”, чосанка, поворот на місці, по одному в парі.
Бічний гуцульський хід.
Бічний хід танцю "Аркан”.
Бічний закарпатський хід
- Етикет бального танцю:
- англійський вальс;
- венский вальс;
- рок-н-рол;
- фокстрот;
- танго;
- блюз.
На зазначених елементах будуються російський, український, матроський етюди.
Орієнтовні вимоги до знань і вмінь учнів на кінець четвертого року навчання
Учні повинні знати:
- Обсяг матеріалу, опанованого за 4 роки.
- Про роль хореографії у житті людини, в особистому житті учня.
- Характерні особливості танців різного походження.
- Назви всіх танцювальних вправ, рухів, танців, що вивчалися в початковій школі.
Учні повинні вміти:
- Практично використовувати набуті знання в різних видах художньо-естетичної діяльності.
- Виразно, ритмічно, правильно і вільно виконувати нескладні танцювальні композиції та танці.
|