Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник | [ Додати статтю ] |
Програма вивчення особистості учня 1. Особистість школяра: § Динаміка потреб, мотивів, інтересів протягом усіх років у школі. § Переважаюча направленість особистості, її прояв в різних видах діяльності. § Ким бажає бути в колективі: ведучим чи веденим. § Переважаючі моральні цінності учня, ставлення до норм і правил поведінки в колективі, до одноліток, дорослих, вчителів. § Співвідношення цілей учня з цілями колективу. § Життєві цілі і плани учня, їх соціальна значимість. § Бажання і готовність брати участь у корисній справі, бути відповідальним за їх виконання. § Емоції та почуття в різних ситуаціях. § Вольові особливості та їх прояв у колективі. § Схильність учня до самовиховання. § Розвиток пізнавальних здібностей (пам’ять, мислення, сприйняття). 2. Учень в сім’ї: § Коротка характеристика сім’ї як колективу (структур, розподіл ролей, обов’язків, взаємовідносин, традицій, участь у вихованні дітей дідусів та бабусь, культурний рівень сім’ї, погляди батьків на виховання, ставлення до школи ). § Взаємовідносини учня з членами сім’ї. § Наявність чи відсутність обов’язків і відповідальності за доручену справу. § Поведінка учня вдома. § Позиції в сім’ї (незалежність, слухняність і т. п.). § Допомога і контроль дорослих при виконанні домашніх завдань, вимог школи. § Моральне виховання і розвиток почуттів у сім’ї. § Методи виховання у сім’ї. Недоліки виховання. 3. Учень в класі: § Позиція учня в ділових і особистих взаємовідносинах у класі за всі роки навчання. § Тенденція до висхідної чи низхідної зміни статусу. § Сприймання і оцінка учнем своїх товаришів, оцінка власних якостей та позицій в колективі. § Ставлення до громадської думки класу. § Авторитетність суджень і поведінки учня для інших школярів. § Учень у складі угрупування класу. § Позитивні та негативні якості учня, що склались під впливом класного колективу. § Рівень активності та ініціативи в учнівському самоуправлінні. 4. Навчальна діяльність школяра: § Ставлення школяра до навчання, до різних навчальних предметів. Навчально-пізнавальні інтереси. § Мотиви навчання. § Характеристика успішності учня в цілому та з окремих предметів. Шляхи здобуття нових знань. § Поведінка учня на уроках різних вчителів протягом усіх років перебування в школі. § Участь у колективній пізнавальній діяльності, відповідальність, творча ініціатива, готовність прийти на допомогу товаришу, усвідомлення цінності знань однієї людини для потреб колективу та інше. § Учень у ролі консультанта. § Рівень сформованості у ньому вмінь організовувати спільну навчальну роботу товаришів. § Особливості розвитку у навчальній діяльності особистості невстигаючих школярів та учнів, непопулярних у колективі. 5. Учень у суспільно-корисній діяльності: § Переважаючі види діяльності і форми занять учня, їх вікова динаміка, розвиток інтересів, нахилів, професійних намірів, спеціальних вмінь та навичок, формування мотивів суспільно – корисної діяльності. § Поведінка учня на заняттях гуртка, секції, студії. § Особливості спілкування з однолітками і дорослими в період виконання справ. § Вміння знайти своє місце в колективній справі. § Готовність взяти на себе функції організатора. § Вміння розділити успіх або взяти частину вини за невдачу в суспільній діяльності. § Самооцінка своєї роботи у справі. 6. Учень поза школою: § Позашкільні заклади, які відвідує учень. § Характер їх впливу на формування особистості школяра. § Вільне спілкування за місцем проживання. § Характеристика компаній та угрупувань з точки зору їх згуртованості і впливу на підлітка. § Види діяльності і форми занять у вільний час. § Особливості входження учня в групи. § Способи самоутвердження. § Зміни у зовнішності , звичках, лексиконі. § Лідер групи, характеристика його поведінки, якостей, особистості. § Вплив дорослих на поведінку і особистість учня. 7. Взаємовідносини учня і вчителів: § Динаміка взаємовідносин учня з вчителями, класним керівником, адміністрацією школи протягом навчання. § Висловлювання і форми поведінки в спілкуванні. § Сприймання і оцінка учнем педагогів школи. § Сприймання вчителями учня. § Протиріччя, конфлікти на основі вибору методів впливу на учня. Помилки, що допустили педагоги відносно учня, їх наслідки. § Спільні зусилля класного керівника і шкільного учнівського колективу. Врахування вікових та індивідуальних особливостей, потенціальних здібностей, перспектив розвитку особистості школяра. 8. Підсумок: § Висновки з метою поліпшення виховної роботи з учнем, класним колективом. | |
Переглядів: 9578 | Рейтинг: 3.0/6 |
Всього коментарів: 0 | |