"Брейн-ринг"
Позакласний захід з інформатики
Мета. Зацікавити учнів інформатикою, встановлюючи зв`язки між інформатикою та іншими сферами життя. Поглибити і розширити знання учнів з інформатики. Розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення. Сприяти активізації розумової діяльності учнів; прищеплювати любов до інформатики. Виховувати активність і колективність в учнів.
Форма проведення. Ігрова програма. Обладнання. 3 картки з намальованим комп`ютером, призи, диплом.
Хід гри
Вступна частина Ведуча. Залишивши уроки, І кабінет, і клас Вітають дві науки Сьогодні в залі вас! Одна з них- інформатика Відкрию вам секрет: Вивчаєм лиш два роки У нас такий предмет. Науку математику Вивчаєм кожен рік. То ж зараз перевіримо Знання з предметів цих. Є в цих науках спільне, Відмінності теж є, Бо різні це предмети, У кожного - своє. Історію обчислень Сьогодні пригадаємо, Можливо, на брейн-рингу Про щось нове дізнаємось. Питання є серйозні, А є і жартівливі. Тож будьте ви уважні, Бадьорі та кмітливі. Сьогодні на брейн-рингу Розширена програма І грають три команди- Паскаль, Пролог і Сі++. Знайомтеся з командами Їх три сьогодні в нас, Бо всі хотіли грати, Увесь 11-ий клас.
Сміливці-альпіністи- Команда Паскаль наша, Веде на штурм науки Їх капітан відважний. Бажаємо команді Надійним шляхом йти, Вершини перемоги В змаганні досягти!
Команда друга - Пролог. Погляньте на портрет: Ці люди всі серйозні, І знають всі предмет. Беруть виделки в руки, „Гризуть граніт науки”.
Команда третя в нас Сі++ В команді моряки. Тонути не збираються, А зовсім навпаки. Зібрав свою команду Сміливець-капітан, Пливе у знань безмежний Бурхливий океан. Пливи командо, Сі++ , Через моря наук. Знання тобі хай будуть, Як рятувальний круг. Бажаю всім командам Успіхів й удачі, Тож слухайте уважно Питання і задачі.
Основна частина.
Спочатку я ознайомлю вас з правилами. Я читаю запитання і вам дається 30с на роздуми. Якщо ви знаєте правильну відповідь, то капітан піднімає картку з намальованим комп`ютером. Яка команда швидше підніме картку, та відповідає. Якщо у неї відповідь невірна, то має шанс заробити бал інша команда, яка дасть правильну відповідь. За кожну вірну відповідь команда отримує 1 бал. Переможець- команда, у якої більше правильних відповідей. Ну все, ні пуху, ні пера, Почалась наша гра.
Запитання. 1. Назвіть і покажіть найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці) 2. Такими обчислювальними приладами користувались років 30 тому, а назва його нагадує нам про один з розділів математики. Назвіть цей прилад. (Арифмометр) 3. За даними японської статистики саме через нього японські школярі прогулюють уроки математики.(Мікрокалькулятор) 4. Цей обчислювальний прилад використовували стародавні народи (єгиптяни, римляни, греки). Протягом середніх віків він широко використовувався у Європі. Як він називається? (Абак) 5. Цей англійський математик ще у 1847 році розробив алгебру логіки - закони, за якими працює ЕОМ. Назвіть його ім`я. (Джордж Буль) 6. Першим у світі вважають англійку Аду Лавлейс. Коли йде мова про неї, часто згадують видатного англійського поета Джорджа Гордона Байрона. Чому? (Ада Лавлейс - дочка Байрона) 7. Відгадайте загадку: „Худе, всі ребра видно, а рахувати вміє”. (Рахівниця) 8. Програміст Пажитков придумав цю розвагу на радість дітям і дорослим. Про що йде мова ? (Тетріс) 9. Чому з комп`ютерного класу важко винести 1 комп`ютер ? (Усі вони з`єднані між собою локальною мережею). 10. Як запустити середовище Turbo Pascal? 11. Що таке константи в Паскалі? 12. Що таке змінні? 13. Що таке тип? 14. Як оголосити змінну? 15. Які типи ви знаєте? 16. Що таке алгоритм? 17. Що таке програма ? 18. Які ви знаєте властивості алгоритмів? 19. Які ви знаєте конструкції в блок-схемах? 20. Що таке вираз? 21. Які ви знаєте мови програмування? (назвати 5)
Музична пауза
Пісня на мотив „А я играю на гармошке”. Учасники „Брейн-рингу” співають її по стовпчику, а приспів разом.
1. Книгу я відкладаю І до пульта сідаю, Непомітно цей час промине. Чарівник електронний - Помічник наш невтомний- Запросив до екрану мене.
Приспів. Енергійний і надійний Електронний помічник І навчає, Й розважає, Я до нього звик.
2. Будь-який байт сигналу, Що біжить з терміналу, Відкриває для нас світ новий. Букви тексти складають І для нас розкривають Таємниці чудові подій.
3. Маю я на допомогу- Це режим діалогу: Мені слово, я в відповідь - два. І центральний процесор- Дивовижний процесор, Редагує і текст, і слова.
4. Якщо я на екрані Виправлятиму дані, То курсор допомогу дає.- Влучно він поціляє, Помилки виправляє І в порядку завдання моє.
5. Розкладе на дискети Він навчальні предмети, Файли послуг, розваг і наук. Нам до послуг готовий, Робітник він чудовий, Він і вчитель, і відданий друг.
Ведуча. А тепер перейдемо до жартівливих питань. Будьте уважні. 1. Якщо треба знову й знову Вести з комп`ютером розмову, Є помічник- „тваринка” в нас, Що допоможе нам всяк час. (Миша)
2. Ця всесвітня мережа Стільки знає- просто жах! З нею вчись ти працювати- Теж багато будеш знати. (Інтернет)
3. Хто хоче щось запам`ятати- В блокнот свій може записати. Комп`ютер теж немов блокнот- Не має з пам`ятю турбот. А як називають комп`ютер-блокнот ? (Ноут-бук)
4. В комп`ютера, як і в людини, В роботі органи єдині. Скажіть, як те, що замість серця, В комп`ютерних відсіках зветься ? (Хард-диск)
5. Про нього знаємо ми нині: З ним справу мають в медицині. Біолог з ним теж справу має, А комп`ютер від нього страждає. (Вірус)
6. Існує їх 10. І знає їх кожний: Дій з ними багато Робити всім можна. Для комп`ютера ж тільки Лиш 2 головні. Про що йде мова ? Хто скаже мені ? (Цифри 0 і 1)
7. З ним справу має архітектор, З ним справу має будівельник, Хто за комп`ютером працює, До нього теж давно вже звик. Скажіть, про що іде тут мова- Назвіть одне англійське слово. (Wіndows)
8. В 1кг - 1000г, В 1км -1000м. А скільки байтів У 1 кілобайті? (210=1024)
9. Якщо ви поїдете до Каліфорнії, будете там працювати з комп`ютером і протягом 2-ох годин жодного разу не зробите цього, то вас оштрафують на 500$. Що саме ви повинні зробити, щоб уникнути штрафу ? (Обов`язкову перерву для відпочинку)
10. Послухайте вірш про незвичайну (на перший погляд ) дівчинку. Було їй 1100 років, Вона ходила на уроки До 110-го вже класу, Несла по 100 книжок одразу. Крокуючи десятком ніг, Вона ходила вздовж доріг. Рук, вух, очей по10 мала І все, що поруч, помічала. Коли виходила гуляти, З собою брала цуценятко, І цей її 100-ногий друг Мав 1 хвіст та 10 вух. Все дуже дивним тут здається, Поміркувати доведеться. Нехай нам відповідь дадуть - В чому ж тут суть ? (Всі числа подані в двійковій системі)
11. Жартівливий вірш, який ви зараз почуєте має математичний зміст. Відгадайте цей зміст і скажіть останній рядок. (без обчислень не обійдетесь) Слон живе у нас в квартирі, Поверх 2, під`їзд 4, Ось як звик він харчуватись: Вранці 0 8-ій, вдень в 16. На сніданок неодмінно 32 оберемки сіна. Це водою слід запити - 64 літри. На обід даємо рису, Огірків 128, Помідори також їсть- 250, а потім 6. З`їсть млинців 512- Це якщо не постаратись, А як зробиш на кефірі- ...? (1024)
12. Спочатку так назвали місто у Великобританії, потім рушницю, а тепер так називають важливу частину комп`ютера. (Вінчестер)
13. У їдальні, в ресторані Зразу це побачиш ти. І в комп`ютері також це Легко можемо знайти. Про що йде мова? (Меню)
Заключна частина.
Ведуча. Як швидко час спливає! І сумніву немає, Що нам пора вже назвати Змагання результати.
(Журі оголошує результати)
Сьогодні переможець- Команда... в нас. Хоч новачки в „Брейн-рингу”, Ця гра є „вищий клас”. (Ведуча читає текст в залекжності від переможця) Надійну вибрали, Ви Паскаль Між скель гірських дорогу, Дісталися вершини, Здобули перемогу! Гравці команди Пролог, Неначе ті акули, „Граніт науки згризли” Й миттєво „проковтнули”. І океан бурхливий Приборкала команда Сі++ Пройшла складну дорогу Й дістала перемогу. Вивчати всі науки Продовжуйте і далі. Команда переможців Одержує медалі, А дві команди інші Теж добре працювали, Хоча від переможця Вони таки відстали. На спогад про цю зустріч Одержуйте „нулі”. (Командам вручаються в`язки бубликів.) Смачні вони й солодкі, Хоч трохи й замалі. Бажаю всім присутнім Я успіхів, удачі, Сідайте за комп`ютер, Розв`язуйте задачі.
Андрій Скорбатюк
http://referatwm.ru/
|