Робота з учнями, які не встигають у навчанні
Учні, які не встигають у навчанні, є в будь-якому навчальному колективі. Учитель початкової школи має вчасно виявити таких дітей та проводити цілеспрямовану педагогічну роботу з ними. Ці діти вкрай вразливі і потребують індивідуального підходу. Причини проблем у навчанні, а часто і в поведінці можуть бути різні. Це і спадкові фактори, і травми головного мозку, і шкідливий вплив алкоголю, нікотину, а також педагогічна занедбаність дитини в сім’ї. Найважливішим завданням педагога у навчанні та вихованні дітей, які не встигають у навчанні, є збереження доброзичливих стосунків та довіри. Необхідно сприяти підвищенню самооцінки таких дітей, зміцнювати їхню віру в себе, бажання успішно навчатися. А це, у свою чергу, зміцнюватиме нервову систему учнів, які не встигають у навчанні, упорядковуватиме їхню поведінку, вироблятиме здатність до самоконтролю. Найважче слабким учням розпочати роботу. Тому перед виконанням завдання необхідно підбадьорити учня, допомогти йому спланувати порядок дій, можливо, ще раз провести інструктаж; даючи самостійну роботу, дотримуватися диференціації. Слід уникати надмірної опіки учнів і безпосередньої допомоги їм. У школярів, які не встигають у навчанні, як правило, украй занижена самооцінка. Беручись до справи, вони заздалегідь упевнені у своїй поразці. Тому необхідно хвалити дитину за найменший успіх, за старанність, вияв бажання вчитися. У цьому разі у дітей підвищуються психічний тонус, здатність до творчої співпраці. Також великого значення необхідно надавати чіткому розпорядку дня і стежити за його дотриманням. Дитина має поступово привчатися планувати свої дії, відповідати за них та доводити розпочату справу до кінця.
Бессмертная Инна Владимировна
http://inna.moy.su/
|