Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Загальношкільні заходи | [ Додати статтю ] |
Родинне свято «Все починається з добра!». Створення шкільного Музею Добра Мета: формування ключових компетентностей:
Оформлення приміщення. Зала, де проводиться свято, прибрана квітами, повітряними кульками, плакатами, на яких написані прислів’я, приказки, вислови про людську доброту: «Доброму завжди добре», «Робиш добро — не кайся, а робиш зло — на зло й сподівайся», «Все добре переймай, а зла уникай», «Не одежа красить людину, а добрі діла», «3 ким поведешся, того й наберешся» тощо. На сцені головний плакат – «Все починається з добра». Під плакатом два великих аркуші паперу (або напис на дошці)
(Великий тлумачний словник сучасної української мови. В. Г. Бусел) Попередня підготовка. Учасники заходу (учні та їхні батьки) попередньо об’єднуються в 5 команд так, щоб в кожній команді було по 2-3 дорослих. Кожна команда розміщується за своїм столиком. На столах матеріали для виконання завдань командами: конверти з фрагментами прислів’їв; по 1 аркушу паперу з написом «Риси доброї людини»; по 1 жовтому аркушу з неповним текстом одного з Золотих правил доброї людини. Хід свята Лунає приємна спокійна мелодія.
Учень. Добрим бути – зовсім це непросто, Не залежить доброта від зросту, І від кольору теж не залежить. Доброта – не цукор і не нежить! Доброта з роками не старіє, Доброта від холоду зігріє. Учениця. Якщо доброта, як сонце, світить, Весело дорослим і всім дітям. Добрим бути – зовсім це непросто, Не залежить доброта від зросту. Тільки треба добрим, добрим бути І в біді нікого не забути! Вчитель. Ось таким чудовим віршем ми розпочинаємо наше родинне свято «Все починається з добра!». Дозвольте мені привітати всіх присутніх на нашому святі: учнів третіх (четвертих) класів нашої школи та їхніх батьків. Сьогодні ми поговоримо про дуже важливу річ, яка має бути постійно присутня в нашому житті – це добро, добрі справи. А щоб люди не забували про добро, пропоную вам всім разом розпочати сьогодні створення Музею Добра, який згодом ми з учнями будемо продовжувати доповнювати нашим добрими справами. Всі експонати Музею Добра наші екскурсоводи будуть розміщувати на спеціально підготовленому стенді. Отже, розпочинаємо! Ведучий 1. У народi поняття Добра i Зла пов’язувалися з такими важливими категорiями, як людина, рiд, дiло, розум, доля, душа, серце та iн. У стародавнiх iменах Доброслав, Добромисл не випадковою є перша частина добро. Називаючи так дiтей, батьки вiрили, що у них буде добра, свiтла доля. У стародавнiх колядках, побажаннях, примовках люди зичили один одному саме Добра. Ведучий 2. Коли зустрiчались, казали: «Доброго здоров’я!», «Добрий вечiр!», «Дай, Боже, час добрий!» (Ведучий піднімає аркуші, на яких написані ці побажання) Коли були у гостях, то прощаючись теж зичили тiльки добра: «На добро!», «У добрий час!» (Ведучий піднімає аркуші, на яких написані ці побажання). Екскурсовод 1. Нехай першими експонатами нашого Музею Добра будуть ці чудові звертання і гарні побажання. (Розміщує аркуші із звертаннями на стенді). Ведучий 1. Здавна існував звичай платити добром за добро, i хто його порушував, пiддавався загальному осудові. Лагiдну людину називали не iнакше як «добродiй», це слово стало в українців формою шанобливого звертання. А увечерi, прощаючись, ми кажемо: «На добранiч!». Ведучий 2. У народних казках тi герої, що чинять саме добрi справи, завжди одержують винагороду, досягають бажаного. Так високо оцiнювали люди Добро! Одним iз найстрашнiших прокльонiв був вислiв «Бодай тобi добра не було!». Ведучий 1. У народi iснували десятки прислiв’їв, пов’язаних з поняттям Добра. Зараз наші команди будуть виконувати перше завдання: у вас на столах є конверти з фрагментами прислів’їв про добро і зло. Складіть з цих фрагментів повні прислів’я. Для цього на чистому аркуші паперу наклейте необхідні смужки з фрагментами прислів’їв так, щоб утворилось прислв’я про добро. На виконання цього завдання вам відводиться 5 хвилин. Будьте готові пояснити прислів’я, які у вас утворяться. Прислів’я для виконання завдання: І команда. 1. Все добре переймай, а зла уникай. 2. До доброї криниці стежка утоптана. 3. Добре діло роби сміло.
ІІ команда.
2. Добро довго пам’ятається, а лихо ще довше. 3. Доброму скрізь добре. 4. З добрим поживеш — добре й переймеш, з лихим зійдешся — й свого позбудешся. ІІІ команда.
2. Роби іншим добро - будеш сам без біди. 3. Роблячи зло, на добро не сподівайся.
ІV команда.
V команда.
2. Робиш добро — не кайся, робиш зло — зла сподівайся.
4. Світ не без добрих людей. Звучить спокійна мелодія. Члени команд виконують завдання. Після виконання завдання представник кожної команди повідомляє всім присутнім 2-3 прислів’я, які у них вийшли. Екскурсовод 2. Всі ваші прислів’я будуть гарними експонатами в нашому Музеї Добра. (Розміщує папірці з утвореними прислів’ями на стенді Музею Добра). Ведучий 1. А що таке добро, доброта? Ведучий 2. Доброта – це чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність. Таке визначення подається в тлумачному словникові української мови. Доброта – це ще й співчуття, щирість і щедрість людської душі і велика любов. Ведучий 1. Але добра людина з прихильністю і з любов’ю ставиться не лише до людей, а й до рослин і тварин? Ведучий 2. Так, дійсно! Адже всі ми – частинка живої природи. Всім однаково боляче, коли нас ударять, всім однаково образливо, коли нас принижують. Тому добра людина не образить, не принизить і не завдасть нікому болю. Недаремно ми наділені розумом, вміємо мислити, розуміти, говорити, співчувати, любити. Запам’ятайте! Ми люди. І саме люди несуть відповідальність за те, що відбувається у світі. Ведучий 1. Скажи, будь ласка, а доброта – це тільки людська риса характеру? Ведучий 2. А відповідь на це питання зараз прозвучить! Учень 1. Добро творити на Землі Краса і море доброти Щоб ти освітлював всім шлях, Ведучий 2. Будь завжди добрим, носи у своїй душі світле сонечко любові до всього світу, адже ти — Людина! Ведучий 1. А з чим можна порівняти доброту і добру людину? Учень. З чим порівняти нам добру людину? З хлібом духмяним, що з печі виймають, Ведучий 2. Прийшов час для наших команд виконати наступне завдання. У вас на столах є великі аркуші паперу, на яких написано «Риси доброї людини». Напишіть в середині аркуша ДОБРА ЛЮДИНА, проведіть від цих слів промені, на яких напишіть якомога більше прикметників і дієслів, які на вашу думку характеризують добру людину, які можна сказати про добру людину. Звучить спокійна мелодія. Учасники заходу виконують завдання. Після виконання завдання кожна команда презентує результати своєї роботи. Ведучий 1. Шановні екскурсоводи! Як ви вважаєте, чи можна ці всі аркуші з написаними на них характеристиками доброї людини розмістити в Музеї Добра? Екскурсовод 1. Так, звичайно! Нехай кожен, хто завітає до нашого Музею Добра, звірить себе, своє життя, свої вчинки з цими рисами, які написали наші учні і їхні батьки про добру людину. (Розміщує папірці з роботами команд в Музеї Добра). Ведучий 1. Друзі, скажіть, а хто перший у вашому житті допоміг пізнати суть Добра? У кого найдобріші очі, найкрасивіші коси, найласкавіші в світі руки? (Відповіді учнів) Ведучий 2. Так, це наша мама. Вона нас жаліє, коли ми поранимось, недосипає ночей, коли ми хворіємо, вона завжди про нас піклується, навіть тоді, коли ми виростаємо і становимось дорослими. Отже, давайте й ми будемо віддячувати мамі своєю добротою, щоб у неї менше було сивих волосинок. Екскурсовод 1. Погляньте на ось цю картину французької художниці Марі Елізабет Луїзи Виже - Лебрен, яка називається «Мати й дитина»: Які почуття вона викликає у вас? (Відповіді дітей) Пропоную цю картину також розмістити в нашому Музеї Добра, щоб кожен, глянувши на цю чудову роботу, пригадав про свою маму, про її постійну турботу про нас, про її добре серце. (Розміщує картину в Музеї Добра). Ведучий 1. А чи завжди наші слова відповідають нашим вчинкам? Ведучий 2. Гарне запитання! А щоб відповісти на нього, давайте подивимося невеличку інсценізацію до оповідання видатного українського педагога Василя Олександровича Сухомлинського «Сьома дочка». На сцені сидить семеро дівчат: читають, плетуть, вишивають, шиють. Стоїть один вільний стілець. Учень читає слова автора: «Було в матері сім дочок. Ось поїхала мати в гості до сина, а син жив далеко-далеко. Повернулася додому аж через місяць. Коли мати ввійшла до хати, доньки одна за одною стали говорити, як вони знудьгувалися за матір’ю». На сцену виходить Мати, вітається до своїх дочок, стомлено сідає на вільний стілець. Перша донька: «Я скучила за тобою, немов ластівка за сонячним промінням» Друга донька: «Я чекала тебе, як суха земля жде краплину дощу». Третя донька: «Я плакала за тобою, як маленьке пташеня плаче за пташкою» Четверта донька: «Мені було тяжко без тебе, як бджолі без квітки». П’ята донька: «Ти снилася мені, як троянді сниться краплина роси». Шоста донька: «Я виглядала тебе, як вишневий садок виглядає соловейка». А сьома дочка нічого не сказала. Вона підійшла до матусі, допомогла їй роздягнутися і принесла кухоль води, щоб та напилась з дороги. Ведучий 1. Діти, як ви вважаєте, хто найбільше любив свою матір? Чому? (Відповіді дітей) Ведучий 2. Так, дійсно! Добро – дієве. Воно любить конкретні справи. Керуйтеся в своєму житті принципом: «Якнайменше красивих фраз, якнайбільше красивих справ». Екскурсовод 1. Я пропоную в нашому Музеї Добра створити куточок Добрих справ, адже без добрих справ наш Музей буде не повним. Ведучий 1. Хотілося б, щоб після нашого свята кожен з вас осмислив свою життєву позицію, став добрішим, кращим, досконалішим! А щоб ніхто з людей не забував про добро, про добрі справи, які роблять світ кращим, пропоную вам створити Золоті правила доброї людини. У вас на столах є аркуші жовтого паперу. На них написано по 1 золотому правилу, але деякі слова в цих правилах пропущені. Вам слід порадитися в команді і дописати у ваші правила слова, яких там не вистачає. Правила для команд:
На жовтих аркушах написані неповні правила:
Команди виконують завдання і потім оголошують результати своєї роботи решті учасників заходу. Екскурсовод 2. Дозвольте ці Золоті правила доброї людини також розмістити в нашому Музеї Добра. (Розміщує аркуші з правилами на стенді Музею Добра). Ведучий 1. А зараз я пропоную всім вам разом скласти вірш про те, яким треба бути в житті. Останнє слово кожного другого рядка ви добиратимете в риму самостійно. Причому кожне нове слово говорить одна команда (по черзі). Щедро ллє проміння сонце У твоє й моє ... (віконце), (І команда) Щоб в теплі ми виростали Й світло людям ... (дарували). (ІІ команда) Й де б ми в світі не були, Щоб завжди любов ... (несли). (ІІІ команда) Щастя, радість і тепло, Щоб чудово всім ... (було). (ІV команда) В світ прийшли ми: я і ти Для любові й ... (доброти)! (V команда) Будь привітним і прихильним, Добрим, лагідним і... (сильним). (І команда) Вчися правдою прожити. Теплим словом вмій ... (зігріти). (IІ команда) Вчись завжди допомагати І людині... (співчувати). (ІII команда) І старайся так прожити, Щоб, як сонечко, ... (світити)! (ІV команда) І в душі завжди нести Теплий промінь ... (доброти)! (V команда) (Н. Красоткіна) Вчитель. Який чудовий вірш у вас вийшов! Яки всі ви молодці! Наше свято підійшло до кінця. Ви гарно попрацювали сьогодні, були активними, вправиним. А головне на нашому святі не було байдужих людей. Давайте пригадаємо, які експонати потрапили до Музею Добра? (Відповіді дітей). Вчитель. Нехай Музей Добра поповнюється новими гарним експонатами. А ми будемо його час від часу відвідувати, щоб не забувати, що «Все починається з добра!». [2] Учень 1. Доброта, як промінь сонця, Що з’явився у імлі, Пригорнувся до віконця І розлився по землі. Учень 2. Доброта, як ласка мами, Віддає любов свою. Ніжить серденько так само. Як і пісенька в гаю. Учень 3. Доброта, як щедрість літа, — Радість, щастя і краса! Як волошка серед жита. Ще, як дощик і роса. Учень 4. Пам’ятайте, любі діти, Істина така проста! Найцінніше в цілім світі — Це любов і доброта. (Н. Красоткіна) Учень 5. Людина починається з добра, - Сказав мудрець: -Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Хай оживає істина стара: Усі разом: Людина починається з добра! ( Л.Забашта) Пільтяй Наталія Дмитрівна, вихователь групи продовженого дня Смілянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 – колегіум» Смілянської міської ради Черкаської області Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/content/view/3870/15/ | |||
Переглядів: 1531 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |