Людмила Кулажська,
музичний керівник дошкільного навчального закладу «Джерельце», м. Бровари, Київська обл.
Спритні рятівники
Музично-спортивна розвага для середніх дошкільників до Дня захисту дітей
РЕКВІЗИТ ТА ОБЛАДНАННЯ:
самокат;
емблеми — для кожного учасника;
повітряні кульки для прикрашання фізкультурного майданчика;
столики — 3 шт.;
аптечки з лікарськими препаратами для надання першої допомоги — 3 шт.;
маленькі іграшки (звірята) — для кожного учасника;
великі обручі — 3 шт.;
медичні маски — для кожного учасника;
канати — 3 шт.;
невеликі відерця — 3 шт.;
дрова;
надувний басейн з водою;
лопатки дитячі;
саджанці дерев або кущів.
СЦЕНАРІЙ:
Звучить фонова музика за вибором музичного керівника, на центр фізкультурного майданчика виходить ведуча.
Ведуча:
Добрий день, шановні гості!
Добрий день, малята,
Любі хлопчики й дівчата!
З давньої пори й понині
Так вітають в Україні —
Здоровенькі були!
Привітайтеся і ви!
Діти:
Здоровенькі були!
Ведуча:
Увага! Розпочинаємо змагання. (Звучить аудіозапис маршу на вибір музичного керівника.) Зустрічайте їхніх учасників. Команда «Пізнайко»! Команда «Казочка»! Команда «Дзвіночок»!
Щоразу, як ведуча називає команду, її учасники виходять на фізкультурний майданчик
і шикуються на заздалегідь відведеному місці. Після цього команди по черзі представляють
себе й виголошують свої привітання.
Ведуча:
Прошу команди та їхні групи підтримки підготуватися до розминки!
Команда «Пізнайко» виконує танцювальну композицію «Райдужний танок» під аудіозапис пісні «Райдуга», музика Анни Олєйнікової, слова Лариси Ратич. Відтак команда «Казочка»
виконує танцювальну композицію «Зарядка» під аудіозапис пісні «Пісенька про зарядку», музика Геннадія Гладкова, слова Григорія Остера, з мультфільму «Зарядка для хвоста», режисер Іван Уфімцев. Наостанок команда «Дзвіночок» виконує танцювальну композицію «Маша і Ведмідь» під аудіозапис музики з мультфільму «Маша і Ведмідь», режисер Олег Кузовков, композитор Василь Богатирьов.
Ведуча:
Команди готові до дії, а де ж наш головний рятівник? Мабуть, його затри-мують важливі справи. Зараз я йому зателефоную. Хто знає номер телефону пожежно-рятувальної служби? (Відповіді дітей.)
Дістає мобільний телефон і вдає, що набирає номер. У цю мить звучить жвава музика,
на фізкультурний майданчик виїжджає Незнайко на самокаті, об’їжджає майданчик по колу й зупиняється в центрі.
Незнайко:
Я — Незнайко, головний рятівник міста!
Прибув сюди, друзі, я невипадково —
Маю сказати важливу промову.
Рятівників школу я хочу відкрити!
Хотіли б ви, діти, до неї вступити?
Діти:
Так!
Незнайко:
Щоб зарахувати вас до своєї школи, я повинен перевірити, чи ви сильні, спритні і сміливі!
Ведуча:
Зачекай, Незнайку, не поспішай! Який же ти головний рятівник? Ти ще маленький, тобі треба самому багато чого навчитися. (Незнайко зітхає.) Не засмучуйся, адже зробити це ти можеш прямо зараз. Пропоную тобі подивитися наші змагання! Вони відбуватимуться майже як справжні, а оцінюватиме їх дуже авторитетна суддівська колегія: завідувач нашого дошкільного закладу, лікар та начальник пожежної служби. До речі, вони вже тут!
На фізкультурний майданчик виходять судді й сідають на свої місця, глядачі їм аплодують. Незнайко примощується біля суддів і надалі вболіває за команди.
Ведуча:
Отже, ми готові розпочинати. (До учасників.) Діти, а чи знаєте ви, що міститься в аптечці першої допомоги? (Так!) Ці знання знадобляться вам під час першого конкурсу, який має назву «Збери аптечку».
Конкурс-естафета «Збери аптечку»
На трьох столиках розміщені порожні аптечки першої долікарської допомоги й предмети, які вони зазвичай містять, — вата, бинт, активоване вугілля, лейкопластир, рукавички тощо. Окрім того, на столиках лежать зайві предмети. Учасники мають по черзі підбігти до столика, покласти до аптечки один із предметів, який, на їхню думку, обов’язково має в ній міститися, відтак повернутися до команди та передати естафету наступному учаснику.
Оцінюючи конкурс, судді мають врахувати, як швидко команди виконали завдання і чи всі предмети в аптечці необхідні.
Ведуча:
Прошу суддів підбити підсумки першого конкурсу, а тим часом звертаюся до вболівальників. Чи знаєте ви, що лікують не лише аптечні препарати, а й рослини? (Так!) Які лікарські рослини ви знаєте? (М’ята, липа, калина, кульбабки тощо.) Дуже добре! Про одну з названих лікарських рослин — сонячну кульбабку — пропоную вам зараз послухати пісню.
Діти виконують пісню «Кульбабки», музика Анни Олєйнікової, слова Анни Дем’яненко. Після виконання пісні один із суддів оголошує підсумки першого конкурсу.
Ведуча:
Поаплодуймо командам! Далі на вас чекає дуже відповідальний конкурс — «Врятуй друга». Бачите (вказує на гімнастичні драбини, де закріплені іграшки) — маленькі пустуни залізли на драбини, а злізти не можуть і дуже чекають на вашу допомогу. Тож не гаймо часу!
Конкурс-естафета «Врятуй друга»
На верхніх щаблях гімнастичних драбин закріплені іграшки — так, щоб дітям нескладно було їх зняти. Кожен учасник має добігти до драбини, піднятися нею, зняти одну іграшку, повернутися до команди й передати естафету наступному гравцю.
Оцінюючи конкурс, судді мають врахувати, як швидко команди виконали завдання, та чи не впали іграшки на землю під час «рятування».
По завершенні конкурсу один із суддів оголошує його підсумки.
Ведуча:
Шановні судді, чи добре наші діти виконують завдання? (Ствердні відповіді суддів.) Зараз вони продемонструють вам ще одне вміння — оперативно реагувати на небезпеку. Оголошую наступний конкурс — «Увага, заражена зона!».
Конкурс «Увага, заражена зона!»
Команди шикуються на старті, на певній відстані від них кладуть три великих обручі. Ведуча пропонує командам уявити, що сталася надзвичайна ситуація — усі опинилися в загазованій місцевості. За сигналом ведучої учасники команд мають по черзі надягти медичні маски та перебігти із «загазованої» зони в «чисту» — у середину великого обруча. Кожен наступний учасник може почати виконувати завдання лише після того, як попередній підніме руку, перебуваючи в «чистій зоні».
По завершенні конкурсу один із суддів оголошує його підсумки.
Ведуча:
Завдання стають все складнішими! Ледь встигли учасники врятуватися від загазованого повітря, як на них уже чекає нове випробовування — повінь!
Конкурс «Повінь»
Команди шикуються на старті. Ведуча пропонує учасникам уявити, що навколо них — вода. Для кожної команди кладуть канат («місток через воду»), що охоплює певну частину майданчика і повертається на старт. Учасники мають по черзі пройти по канату. Кожен учасник може починати рух лише в той момент, коли попередній учасник повернувся на старт.
Оцінюючи конкурс, судді мають врахувати, як швидко команди виконали завдання,
та чи не падали учасники з «містка» у «воду».
Ведуча:
Прошу шановних суддів оцінити, як команди виконали завдання, а тим часом запрошую виконавців наступного музичного антракту!
На центр майданчика виходять діти й виконують танцювальну композицію «На морі» під музику на вибір музичного керівника. Після цього один із суддів оголошує підсумки конкурсу.
Ведуча:
Діти, а чи знаєте ви, куди слід телефонувати в разі небезпеки? (Знаємо!)
Діти декламують вірш Алли Семінович «Діти повинні вміти і знати».
Діти (по черзі):
Діти повинні вміти і знати,
Як допомогу собі викликати.
Пожежа, вогонь, коли вдома один?
Швидко дзвони й викликай 101!
Адресу назви, що горить і як звати —
Пожежників треба уміть викликати.
Злодюга у хату хоче пробратись.
Як діять? Як бути? Як рятуватись?
В міліцію треба дзвонити негайно —
Ти номер 102 хутчіш набирай-но.
Хворіє хтось дуже й не має сил встати —
Людину потрібно скоріш рятувати!
Медиків виклич, швидку допомогу —
103 набирай і гукай на підмогу.
Якщо запах газу відчув ти в квартирі —
Хапай телефон і дзвони 104!
Ці служби вас виручать завжди з біди.
Про них пам’ятайте усюди й завжди!
(Алла Семінович)
Ведуча:
Діти, а хто з вас знає, чим можна загасити полум’я? (Водою, вогнегасною піною.) Саме так. А чи хочете ви спробувати себе у ролі пожежників? (Так!) Тоді розпочинаймо наступний конкурс.
Конкурс-естафета «Загаси вогонь!»
Команди шикуються на старті. Учасники мають по черзі: добігти до надувного басейну, набрати воду у відро, добігти до «місця займання» (купки дров), «залити вогонь» (вилити воду з відерця на дрова), повернутися до команди, передати відро наступному гравцю.
Оцінюючи конкурс, судді мають врахувати, як швидко команди виконали завдання, та чи не розплескували учасники воду, перш ніж добігали до «пожежі».
Один із суддів оголошує результати конкурсу.
Ведуча:
Молодці, діти! Усі ви добре знаєте, що природу треба любити й берегти. Зокрема, щоб повітря було чистим, треба саджати дерева. Саме до цього запрошую зараз учасників команд.
Учасники саджають дерева на території дошкільного закладу у заздалегідь викопані ямки. Це завдання судді не оцінюють.
Ведуча:
Чудово! Погляньте, як багато дерев висадили. А тепер просимо голову суддівської колегії оголосити підсумок наших змагань та нагородити переможців.
Начальник пожежної служби оголошує результати змагань і нагороджує переможців. Після цього діти разом виконують пісню «Щастя і добра», слова і музика Наталії Май.
Ведуча (до Незнайка):
Ну що, Незнайку, тепер ти зрозумів, як це нелегко і відповідально — бути рятівником? Як бачиш, тобі треба багато чого навчитися!
Незнайко:
Так! Але я не сумую, бо завдяки дітям я зрозумів, що сумління і старанність допоможуть мені досягнути своєї мрії і стати справжнім рятівником!
Ведуча:
Саме так! (До глядачів.) І за це, шановні глядачі, прошу дружними оплесками нагородити наших учасників.
Глядачі аплодують. Команди роблять «коло пошани» і повертаються до приміщення дошкільного закладу.
Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2225-rozvaga-do-dnya-zahistu-dtey?utm_source=letter&utm_medium=letternews&utm_campaig |