Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю [ Додати статтю ]

Розвиток зв'язного мовлення. Види помилок
І. Неправильний вибір засобів зв’язності, який є причиною порушення смислового зв’язку
Денис і Олег дружили. На зупинці зайшла бабуся
ІІ. Невдале використання засобів зв’язності, яке призводить до двозначності
Коли Заєць наскочив на Вовка, він злякався і втік.
ІІІ. Невиправданий повтор слів
Моя сестра працює на фермі. До сестри часто приходять школярі. Школярі допомагають роздавати корми худобі.
ІV. Інтонаційний монотон
День був сонячний. Небо голубе. Вітерець ніжний.
V. Відсутність необхідних засобів зв’язку
Маленький Петрик ішов стежкою у саду. Біжить великий кудлатий собака. Петрик хотів тікати. До його ніг притулилося маленьке кошеня.
VІ. Вживання словосполучень і слів у невластивому для контексту значенні
Їжак – лісовий мешканець. Він невеличкого зросту.
VІІ. Невдале вживання слів, пов’язаних родо-видовими відношеннями
Діти взялися садити рослини. У підготовлений ґрунт дівчата посадили розсаду овочів, помідорів, квітів.
VІІІ. Невміння встановити межі речень
Мені наснився дивовижний сон, що я синенька волошка. Вранці я пила солодку ранкову росу, вдень ніжилася під лагідним сонячним промінням і теплий вітерець стиха гойдав мої пелюстки, ввечері закривала свої сині, як небо, очі і до ранку спостерігала за цікавими снами.
ІХ. Невідповідність змісту і меті висловлювання
Який урочистий стоїть ліс у своєму осінньому вбранні! Дрімають дерева під останнім теплим промінням. Ось червонолистий стрункий клен ніжно шепоче. Поблизу великого пня вогнем палає горобина. У пишні шати вбралися велетні-дуби. На полях, у садах, на городах збирають урожай.
Х. Непослідовне розміщення речень чи частин тексту
Ялиновий шишкар такий яскраво-червоний, немов стигла ягода. Зачепить він лусочку на шишці, відігне її – і дістає язиком насінину. У шишкаря міцний дзьоб. Кінчики його у протилежні боки зігнуті. Так і працює з ранку до вечора.
ХІ. Наявність логічних пропусків у тексті або порушення послідовності викладу
Снігова баба
Узимку діти гралися на засніженому подвір’ї. Вони ліпили снігову бабу. Руки у них замерзли. Але снігова баба вийшла гарна.
ХІІ. Незавершеність висловлювання
Синичка
Ось випав перший сніг. Ранок був сонячний, морозний. Іскристий сніг скрипів під ногами.
Василько вибіг на вулицю і біля дерева побачив замерзлу синичку. Хлопчик взяв пташку, зігрів у руках і відніс її додому.
ХІІІ. Надмірне використання засобів зв’язності
У гості до малят дитячого садка завітали школярі. І вони подарували їм свої малюнки. І ще підготували концерт. І читали діточкам книжечки. І ось настав вечір. І учні зібралися йти додому. І малята їм щиро дякували.
ХІV. Порушення видо-часової узгодженості дієслів
Катя збирає кульбаби, а потім плела вінок.
ХV. Стилістична неоднорідність
Вересень – перший місяць осені. У природі в цей час відбуваються певні зміни. Знижується температура повітря. Іноді випадають холодні дощі. На деревах починає жовтіти листя. Кружляючи у повітрі, на землю тихо падають перші листочки. Комахи починають ховатися у затишні місця. Зграї птахів готуються до відльоту на південь.
ХVІ. Багатослів’я, вживання зайвих слів (плеоназм)
З вирію повернулися пернаті птахи.
ХVІІ. Невідповідність заголовка темі і меті висловлювання
Курличуть у небі журавлі
У кінці вересня-жовтня птахи відлітають на південь. Роблять вони це по-різному. Зграї шпаків і граків летять на великій висоті. Журавлі прямують великим правильним трикутником. Гуси летять вервечкою, качки – прямою шеренгою. Зозулі пересуваються поодинці.
ХVІІІ. Неправильне вживання паронімів
Калина – лікувальна рослина.
ХІХ. Порушення загальноприйнятого (фразеологічного) сполучення слів
Їжачок приносить добру користь.
ХХ. Не повністю розкрита тема
Луг
Я маленька кульбаба. На лузі живу вже тиждень. Там так багато цікавого! Ростуть дерева, квіти і трава. Ходять люди і нюхають квіти.
Мені тут подобається.
ХХІ. Дослівний переклад російських слів («калька»).
Дятел – невеличка птичка. Тільце у нього чорне з білими смугами, а на голові красненька «шапочка».
ХХІІ. Невдале використання слів з емоційно-експресивним та оцінним забарвленням
Прийшла осінь. Небо вкрилося хмарами. Повітря стало холодненьке.
ХХІІІ. Невмотивоване вживання діалектних та розмовних слів
На бабусиному городі ростуть помідори, гурки, бараболя.
Категорія: Допомога молодому вчителю | Додав: (25.03.2012)
Переглядів: 2474 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!