Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Щедре цілюще
джерело тепла, краси і
добра Година спілкування Мета. Розширити уявлення про місце природи в житті людини,
її багатство і красу. Викликати бажання пізнавати і берегти її. Виховувати почуття гордості, обов'язку і відповідальності. Обладнання. Плакат «Світ природи», книги про природу,
репродукції і кольорові фото із зображенням куточків природи. Хід заняття I. Вступне слово вчителя. — Помилуйтеся красою природи, яка зображена на
репродукціях, фото. Людина приходить у світ і отримує все це безкоштовно
у спадок, неоціненні дари: землю, води, багатства надр, великі і малі річки,
гори і безкраї рівнини, неповторні ландшафти, ліси, квіти, щедрі плоди землі,
що годують нас. Все це належить нам, людям. Все це — наш з вами дім. Коли американці у своєму кораблі «Аполлон» побачили
комара, то їхньому хвилюванню не було меж. І хоч не дуже полюбляють комарів на
Землі, але космонавтам сподобався супутник: не самі летять, з ними разом —
крихітна жива частинка рідної планети. Задовго до польоту першої людини в космос В. Пєсков
писав: «Повернувшись на Землю, людина буде плакати від щастя». — То чим же є для нас природа? II. Бесіда. 1. Чим дорога для нас рідна земля? 2. За чим любите спостерігати? 3. Що дарує кожному з нас природа? 4. Чим зачаровує? III. Звертання з вірою і надією. Природа — це життя. Вічне, таке прекрасне, таке цікаве
і загадкове, що скільки б ми його не вивчали, — таємниці завжди залишаються, і
скільки б не милувалися його красою, — воно завжди приноситиме радість. От
тільки слід свято берегти це життя. А щоб берегти, треба добре пізнати природу. Любові до всього, що живе з людиною поруч, ми вчимося
з дитинства. Вчимося у батька, у матері, вчимося у всіх, хто нас
оточує, вчимося у всіх добрих людей, вчимося за порогом рідного дому — в полі,
в лісі, на річці; пізнаємо науку, коли читаємо книги, сидимо біля телевізора і
комп'ютера. Але найбільше ви одержите від власного спілкування з
природою, власних спостережень. І тоді дуже скоро помітите, як з року в рік
стаєте багатшими, мудрішими, щасливішими. IV. Читання творів 1. «Розцвітай, твоя черга». Ходили з бабусею до гаю, придивлялися, чи не цвіте осика? А вона ще гола. Ні листочків, ні звисаючих сережок. -- Бабусю, тепер щодня будемо за осикою слідкувати? А для чого? -- А щоб буряк вчасно посіяти. Щоб не проґавити. -- Не проґавимо, — каже бабуся. — Уже видно, що нинішня весна — пізня.
Видно, що не скоро дерева одягнуться. -- Де видно? -- А хоч під ногами. Не наступи, он квіточка жовтень ка перед тобою...
Це — мати-й-мачуха, перша квіточка в черзі. -- В якій ще черзі? -- У весняній. Всі квіти одна за одною цвітуть, чекаю чи в черзі. Спочатку
вигляне ця жовтенька. Через тиждень ліщина зацвіте-запилить. Через 2 тижні
кульбабка розпуститься, яблуні верба свої баранці розпушить. А через місяць
зацвітуть. -- Це все жовтенька тобі сказала? -- Жовтенька. -- Еге, значить на осику нічого дивитися? -- На все треба дивитись, — каже бабуся. Черга жива. Ця жовтенька на
осонні розпустилась, поспішила. А сестричка її в холодку сидить, то й
запізниться. -- Кому ж вірити? -- Своєму розумові. На все поглядай, все помічай. Тоді не тільки
«бурякові» таємниці взнаєш. Всю весну попереду побачиш, до самого літа
красного. 2. Презентація думок. 1. Що нового у природі відкрив перед вами автор? 2. Які якості людей у спілкуванні з природою
відчули? 3. Чого хотіли б навчитися? Вчитель. Природа — це казка, яку треба читати серцем
щоденно і з любов'ю. І ви навчитесь головного — бути людиною. 3. «Березовий сік» Хтось надрубав біля самого кореня молоду берізку. Тече мутний сік,
земля під березою мокра. Дідусь сердиться: -- Ех люди! Руки злі, а голова дурна... — Ну, захотіло ся тобі соку —
візьми від старої берези, від позначеної, яку все рівно взимку на дрова
зрубаємо! -- Діду, а може, у цієї, у молоденької, сік солодший. — Зараз зрозумієш, де він солодший. Прихилив кухлик під зарубку. Натекло соку, я попробував — зовсім, як
вода, тільки не дуже чиста. — А тепер по-іншому зробимо. Глянь, на верхівці гілочка зламана. Видно,
снігом її зломило. З обламаної гілочки теж падають краплини. Плюскотять,
розбиваються об землю. Підставив дідусь кухлик під ці краплини. Набралось березового соку. Я
ковтнув — і навіть прицмокнув. Такий солодкий, такий смачний сік! А він же з
тієї ж самої берези. Дідусь запитує: -- Ну, варто було сокирою махати? -- Не варто, — відповідаю. -- То же бо й воно. Якщо дятел напитися захоче, він біля верхівки
дірочку продовбає. Тому що знає: чим вище, тим солодший сік. Найсолодший —
біля вершечка... Ось і виходить, що маленька пташка розумніша за великого
дурня з сокирою. 4. Осмислення поведінки людини в природі. 1. Чи корисний березовий сік для людини? 2. Чи варто засуджувати людей за те, що вони
беруть сік для зміцнення здоров'я? 3. Чого не має права допускати людина у ставленні
до природи? 4. Як дідусь зробив онука дослідником? 5. Чим корисна дідусева наука онукові? V. Узагальнення, підведення
підсумків. 1. Складання таблиці на основі сприйнятого. Вплив природи на
людину - валеологічний; - духовний; - естетичний; - пізнавальний: - практичний; - моральний; … — Спробуємо узагальнити. Який
же вплив природи на людину? (В центрі дошки — коло. На
підставці виставлені слова на картках. Дитина виходить до дошки, вибирає
картку, обґрунтовуючи свій вибір, і прикріплює біля кола). 2. Слово вчителя. 22 квітня — Міжнародний день Землі.
Всі люди на планеті турбуються про долю спільного довкілля, адже воно — джерело
тепла, добра і краси. І саме тому пам'ятаймо: Земля — не рабиня наша, а мати. А
ми на своїй планеті — не тимчасові мешканці, а мудрі господарі. Дерева, квіти,
пташка і травиця від нас не завжди можуть захиститись. А якщо будуть знищені вони, чи ж
зможем на планеті жити ми? Людина, яка виростила дерево, виходила пораненого
птаха, ніколи не зможе зламати квітучу гілку чи зруйнувати мурашник, розорити
пташине гніздо. Постійне і добре спілкування з природою необхідне кожному. Воно
має стати найважливішою потребою. І тоді людині відкриються 3 головні
заповіді — вона має добре знати природу і її закони, берегти і охороняти її і,
звичайно ж, множити природні багатства. | |
Переглядів: 4939 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |