Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Загальношкільні заходи | [ Додати статтю ] |
ЩО? ДЕ? КОЛИ?
ЩО? ДЕ? КОЛИ? (Сценарій гри – вікторини з предмета „Основи правових знань”) Учениця: Мораль і право, право і закон – Рушійні сили для життя людини. А їх знання надасть нам вірний тон У розвитку держави – України. Регулювати світ людських стосунків, Впровадити державницький процес – Все в правознавстві міститься в рахунку: Розумно й чесно твориться прогрес. Щоб забезпечить молодим майбутнє, Свідомо накопичуєм знання. Все, що завчили, стане незабутнім, Конкретно хочем жить, не навмання. Учень: Його Величність Закон в нашім ліцеї царює, Сьогодні на свято всіх запрошує він! Його Величність Закон всім тим, хто право поважає, Передає законний трон І до себе на свято запрошує він. Древні люди законів не знали, Засобом сили проблеми свої рішали. «Око за око» - кривавий закон – «Звичайне право» давніх часів. Ведучий: Шановні учні! Ми раді бачити вас у цьому залі. Сьогодні тут відбудуться не зовсім звичайні змагання – турнір правознавців. У ньому візьмуть участь ваші однолітки, знавці права і закону. Учениця: О, поважні знавці Закону, З'явіться на поклик турбінних труб! Турнір знавців Закону чекає вас! Обладунок ваш – ввічливість і люб'язність, Увага й доброзичливість. Будьте тричі гідні великого звання! Хай переможе найсильніший! Ведучий: Сьогодні ми проводимо гру – вікторину Що? Де? Коли? Для початку гри нам необхідно обрати секретаря, який буде вести протокол. (Обирають секретаря). Прошу команди зайняти свої місця. Кожна команда повинна обрати собі капітана. (команди обирають капітанів). Правила гри: Капітани команд жеребкуванням визначають, якій з команд починати гру. Після цього з пачки конвертів капітан першої команди, тобто тієї команди, яка розпочинає гру, витягує лист із номером запитання. Всі команди уважно слухають запитання і починають тихенько обговорювати лист та шукати правильну відповідь. На обговорення листа надається час 1 хвилина. Після закінчення часу, що був відведений на обговорення, капітан команди призначає гравця, який буде відповідати. У разі правильної відповіді команді номер 1 нараховується перший бал. За стрілкою годинника гру продовжує команда номер 2 і т.д. У разі неправильної відповіді друга команда за годинниковою стрілкою може дати варіант своєї відповіді, далі третя команда, доки якась із команд не дасть правильної відповіді і не одержить бал. Лише тоді, коли варіанти відповідей усіх команд будуть неправильними, викладач каже відповідь, а призовий бал вважається не розіграним. Гра – вікторина вважається закінченою, коли всі листи вичерпуються, а кожна з команд мала змогу починати коло однакову кількість разів. Переможцем гри стає команда, що набрала найбільшу кількість балів. І так, розпочинаємо гру. 1. Лист надійшов від директора ліцею, викладача правознавства Гуловича Михайла Ілліча, любителя і шанувальника нашої гри. Ось що він пише: Громадянин Гуменюк у заповіті своє майно заповів усім своїм родичам у рівних частинах: дружині, двом синам, двоюрідному брату, рідній сестрі та матері. Проте заповіт визнали недійсним, оскільки Гуменюк хворів на епілепсію (хронічне психічне захворювання). Як буде вирішено долю спадку? Відповідь: Спадкування буде відбуватися за законом. Право на спадок у рівних долях мають родичі померлого, які належать до першої черги спадкоємців: дружина, сини, мати. 2. Проти нашого клубу грає заступник директора з навчальної роботи Білас Юлія Вадимівна. Неповнолітня Оксана ( 17 років) після одруження продала квартиру, подаровану їй бабусею 5 років тому. На отримані кошти вирішила здійснити кругосвітню подорож разом із чоловіком. Батьки Оксани стверджують, що вона не мала права продавати квартиру без їхнього дозволу і вимагають розірвання договору. Дайте оцінку юридичній ситуації? Відповідь: З моменту одруження особа набуває повної дієздатності. Тому дії Оксани є цілком правомірними. 3. Лист надійшов від майстра виробничого навчання операторів комп'ютерного набору, обліковців з реєстрації бухгалтерських даних Курчак Маріанни Дмитрівни. У свідоцтві про народження дитини мати записана українкою, а батько – поляком. Як вирішити питання про національну приналежність дитини? Відповідь: На вибір за рішенням батьків. 4. Запитання від учениці другого курсу Свалявського професійного будівельного ліцею Попович Вікторії. Сімнадцятилітня Марина навчається в університеті на відмінно й отримує підвищену стипендію. Коли Марина придбала на отриману стипендію модні джинси – її батьки заявили, що вони їм не подобаються, і дочка не мала права самостійно здійснювати таку покупку, оскільки ще неповнолітня. Дайте характеристику юридичній ситуації. Чи буде визнано даний правочин недійсним? Відповідь: Правочин не буде визнано недійсним. Особа із неповною дієздатністю – Марина, має повне право вільно розпоряджатися своєю стипендією, окрім, якщо ці кошти використовуються нерозумно,на шкоду собі й суспільству. 5. Нам пише викладач української мови та літератури, голова методичної комісії гуманітарних дисциплін Груша Валентина Григорівна: Громадянин Войтюк, керуючи власним легковим автомобілем, здійснив наїзд на громадянина Кополович. Проте до кримінальної відповідальності водія не було притягнуто, оскільки його визнали невинним у скоєнні аварії. Разом з тим громадянин Кополович звернувся з вимогою до громадянина Войтюк про відшкодування завданих йому збитків у результаті аварії. Після відмови громадянина Войтюк громадянин Кополович подав позов до суду. Яке рішення прийме суд? Відповідь обґрунтуйте. Відповідь: Оскільки автомобіль є джерелом підвищеної небезпеки, що передбачає відповідальність без вини, то суд прийме рішення на користь громадянина Кополович. 6. Лист надійшов від викладача зарубіжної літератури Губаній Тетяни Андріївни. У громадянина Каштанова є дружина, її дочка від першого шлюбу, яку Каштанов удочерив, син, мати, брат. На скільки частин буде поділено його майно після смерті за відсутності заповіту? Вкажіть осіб, які отримають спадок. Відповідь: Спадок отримають особи, які належать до першої черги спадкоємців, а саме: дружина, її донька, син, мати. 7. Лист надійшов від викладача німецької мови Дувалко Одарки Олександрівни. Вона пише: Учень десятого класу Осадчук Павло виявив бажання прийняти участь у шкільній олімпіаді з німецької мови, проте вчитель відмовив йому, мотивуючи тим, що у нього з німецької мови 9 балів, а участь в олімпіаді мають право, на його думку, приймати найкращі учні,- ті, що вчаться лише на 10 -12 балів. Які права учня порушено? Відповідь: Порушено право на участь в олімпіадах, виставках, конкурсах. 8. Проти нашого клубу грає методист ліцею Фалес Тетяна Михайлівна. Вона запитує: Чи буде зареєстрований кандидатом у Президенти України: 40-річний громадянин України, що володіє розмовною українською мовою, має право голосу, не судимий, проживає з народження в Україні, за національністю мусульманин, сповідує іслам? Відповідь: Так. 9. Лист надійшов від викладача математики Дьолог Віталії Володимирівни. Вона запитує: Чи може бути призначена суддею Конституційного Суду України: особа, яка є громадянином України, має 35 років, вищу юридичну освіту, стаж роботи суддею районного суду 12 років, проживає в Україні протягом останніх 10 років, володіє розмовною українською мовою? Відповідь: Ні. Вік особи повинен бути не менше 40 років, а термін проживання в Україні – не менше, ніж останніх 20 років. 10. Запитання від учениці другого курсу Процик Мар'яни: Батьки 14-річного Антона переїжджають на постійне проживання у Росію, змінюючи громадянство України на російське. Антон не бажає переїжджати, змінювати громадянство і хоче залишитися жити в Україні з бабусею. Як буде вирішено ситуацію? Чи буде враховано думку Антона? Відповідь: Думку Антона не буде враховано. Разом із батьками він переїде до Росії і змінить українське громадянство на російське. При зміні громадянства враховується думка особи з 15 років. 11. Проти клубу знавців грає викладач іноземної мови Химич Василина Юріївна. Ось, що вона пише: 17-літній Андрій вирішив з’їздити в Польщу на запрошення свого друга. Але йому відмовили у видачі закордонного паспорта, оскільки через 8 місяців він підлягає призову до Збройних Сил України і раптом до цього часу не повернеться в Україну. Визначте, які права Андрія порушено? Відповідь: Право на свободу пересування і вільний вибір місця проживання. 12. Нам пише психолог ліцею Мателега Світлана Михайлівна: Громадянина Гриценко було засуджено міським судом за крадіжку державного майна у особливо великих розмірах до 8 років позбавлення волі. Чоловік визнав свою вину, але не згоден із вироком суду. До якого суду він повинен звернутися із заявою? Відповідь: Особа має право звернутися до суду другої інстанції, апеляційного суду. 13. Проти нашого клубу грає викладач історії Ковтун Людмила Іванівна. Вона пише: Громадянин України звернувся до Конституційного Суду України з проханням розглянути його справу, оскільки він незадоволений із рішенням міського та апеляційного судів. Чи прийме Конституційний Суд України справу до розгляду? Відповідь: Його справа не буде прийнята до розгляду у Конституційний Суд України, оскільки розгляд даного питання не є його юрисдикцією 14. Лист від викладача англійської мови Макара Наталії Михайлівни. Вона запитує: Чи буду зареєстрований кандидатом у народні депутати: 20 - річний громадянин України, що проживає в Україні останні 3 роки, але народився в Україні і досконало володіє українською мовою? Відповідь: Ні. Необхідно проживати в Україні протягом останніх 5 років. 15. Проти клубу знавців права грає учень другого курсу Фонтош Іван. Він запитує: Чи вважається ухваленим рішення громадян України на референдумі, якщо із 28 млн. громадян, що мають право голосу у голосуванні взяли участь 13 млн. чоловік і “за” проголосували 7 млн. чоловік? Відповідь: Ні. Референдум вважатиметься таким, що не відбувся, тому що у ньому взяло участь менше половини громадян, внесених у списки для голосування. Рішення вважається прийнятим на референдумі, якщо за нього проголосувало понад 50% осіб, які взяли участь у голосуванні. Ведучий: Шановні учні! А зараз я оголошую переможця! Перемогла команда . Вона набрала До нових зустрічей! Герко М.В., викладач основ правових знань Свалявського професійного будівельного ліцею | |
Переглядів: 2575 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |