Що таке ранкова зустріч
Практика ранкової зустрічі - один із перших методів, орієнтованих на учня, які застосовують учителі у своїх класах. Ранкову зустріч легко провести, вона закладає підґрунтя для інших змін, які потребують більшого досвіду.
Піклування один про одного, відчуття безпеки, якої вистачає для того, аби ділитись важливими ідеями та досвідом, готовність допомагати друзям - це саме ті якості, що віддзеркалюють ранкові зустрічі.
Ранкова зустріч - це зустріч на початку дня всього класу з учителем. Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо та поважно вітається з друзями та відвідувачами, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають і ставлять свої запитання, роблять зауваження. Після цього діти беруть участь у короткій, енергійній груповій вправі,насамперед для того, аби підсилити академічні навички, виховати почуття неконкурентної команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується щоденними новинами, які зазвичай готує вчитель, щоби підкреслити навчальні завдання цього дня.
Ранкова зустріч - це запланований, структурований збір, який займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності групи, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Учителі визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті їхніх учнів і присвячують 20-25 хвилин на початку дня, щоби створити позитивну атмосферу у групі на весь день перебування дітей у школі.
Коди
«Таємні» вітання - найпопулярніші серед учнів. Код є «таємним», оскільки він невідомий іншим учасникам, доки вони не матимуть власного досвіду. «Таємні» або «закодовані» вітання бувають простими чи складними (складність може зростати впродовж кількох днів або тижня). Приклад «таємного» коду: у понеділок - два моргання, у вівторок - два моргання й одне примружування ока, у середу - два моргання й примружування ока, легке смикання правого вуха. Цей сигнал по черзі
передається кожній дитині, доки перший «відправник» не отримає зворотне послання.
Ігри
Передавання предмета - у той час як окремі діти вітають один одного, по колу передається м'яч, пряжа або нитка, камінь або якийсь інший предмет, що може мати особливе значення.
Створення спільної сітки - м'яч чи пряжу кидають хаотично один до одного, одночасно вітаючись. Коли нитка передається від одного учасника до іншого, кожен з них деякий час тримає її, перш ніж кинути в новому напрямку.
Абеткове вітання - учні вигукують свої імена в абетковій послідовності. Якщо хтось вигукне ім'я поза чергою, вітання має початися спочатку. З дорослішими учнями такі дії можна організувати у зворотній послідовності. Вітання також можна хронометрувати, для того щоб здійснювати моніторинг підвищення
швидкості впродовж навчального року.
Математичні вітання - вітання починається з називання імені особи, яка сидить праворуч, після чого дається задача, наприклад: «Борис, 3 + 5 дорівнює...» Борис відповідає, називаючи ім'я особи, яка склала. Наприклад: «Олена, 8». Дитина, яка розв'язала математичний приклад, повертається до особи, яка сидить праворуч від неї, називає її ім'я та пропонує нову задачу. Це вітання йде по колу доти, доки кожний учасник не отримає вітання, вирішить приклад і у свою чергу привітається з іншим членом групи. Залежно від віку дітей, їхніх навичок і навчальної програми
вчителі можуть установлювати певні обмеження, наприклад, використовувати лише додавання в межах 10 тощо.
Коли запроваджувати вітання?
Оскільки вітання є простим і природним, воно має стати першим компонентом ранкової зустрічі, з яким треба знайомити учнів. Коли ранкова зустріч проводиться вперше, учитель, створивши коло, дає приклад простого привітання, звучить пісенька і коротко обговорюється роль ранкової зустрічі у класі залежно від віку учнів та їхнього попереднього досвіду під час першого знайомства, і цією
практикою вчителі можуть змінювати обсяг інформації.
Тимошенко С.В., керівник м/о за матеріалами сайту:
http://osvita.ua/school/upbring/744
|