"Єдина можливість навчити дитину жити в існуючих умовах, це створити йому умови для повного оволодіння своїми власними здібностями." Я вважаю, що школа - це, в першу чергу, соціальний інститут. Оскільки освіта - це безперервний соціальний процес, школа - це така форма громадського життя, де сконцентровані усі види діяльності, що дозволяє дитині найефективніше і повно засвоїти спадщину людства, і використовувати свої здібності для громадських цілей.
Я вважаю так тому, що освіта це процес життя, а не підготовка до майбутнього життя.
Існуюче життя настільки складне, що дитина, стикаючись з нею, отримує "стусани і шишки", він або переповнюється величезною кількістю вражень, так що втрачає здатність розумно реагувати, або його так збуджують різноманітні види діяльності, що його здібності закликають його поспішно вступити в гру і він або надмірно поглиблюється в якомусь одному напрямі або ще більше розкидається. Учитель в школі не для того, щоб нав'язувати певні ідеї або формувати у дитини певні звички, але учитель в школі - це член співтовариства і він існує для того, щоб вибирати ті види дії, які вплинуть на дитину, і які допоможуть йому адекватно реагувати на таку дію.
Шкільна дисципліна повинна походити з усього устрою життя школи, а не конкретно від учителя. Завдання учителя визначити, спираючись на більший досвід і мудрість, як цей певний порядок життя повинен входити в життя дитин
|