Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Загальношкільні заходи | [ Додати статтю ] |
Шкідливі звички чи життя у своє задоволення Диспут Обладнання: 1) аналіз анкет учнів щодо вивчення способу життя; 2) виставка літератури; 3) висловлювання видатних людей: Форма проведення: диспут. Питання для обговорення: 1. У чому сенс вашого життя? 2. Алкоголізм, наркоманія, паління — це шкідливі звички чи хвороба? 3. Як, на вашу думку, чи можна жити у своє задоволення, не порушуючи норми моралі? 4. Як ви вважаєте, чи варто вносити моральні норми в Кримінальний кодекс? 5. Чи згодні ви з твердженням, що «все, чим людина із своїм розумом відрізняється від тварини, є результатом життя в суспільстві»? Анкета для учнів на вивчення способу життя 1. Твій вік_____років . Клас_____ Стать_____ 2. Чи був (була) ти доброзичливим вчора з: • батьками і родичами; • вчителями; • однокласниками; • знайомими і друзями; • незнайомими людьми? 3. Чи робив ти вранці зарядку? • Так; • ні; • збирався робити. 4. Якщо ти палиш, то який стаж твого паління? • років, • місяців, • днів. 5. Чи стримався (лась) ти вчора від паління? • Так; • ні. 6. Чи обмежив (ла) ти кількість випалених сигарет? 3____штук до____штук. 7. Чи збираєшся ти стриматись від паління? • Так; • ні; • не знаю; • сьогодні; • завтра. 8. Якщо ти вживаєш алкогольні напої (пиво, горілку, вино), то чи утримався (лась) ти від їх вживання вчора? • Так; • ні. 9. Чи збираєшся ти утриматися від вживання найближчим часом? • Так; • ні; • не знаю. 10. Чим тобі запам’ятався минулий день? • Хорошим; • було більше поганого; • було більше хорошого; • поганим. Класний керівник. Можна по-різному визначити мету свого існування, але мету треба мати — інакше то буде не життя, а животіння. Сьогодні ми поведемо нелегку розмову — розмову про підступних ворогів людства — тютюн і алкоголь. Ви, мабуть, не раз чули від дорослих про шкідливість паління і вживання спиртних напоїв. I я добре розумію, що ви самі хочете розібратися в складних суперечностях життя, навчитися критично ставитись до людських слів і справ. Звідси і прагнення на власному досвіді перевірити правильність тверджень про шкідливість сигарети й чарки вина. Лише одна затяжка тютюновим димом і лише один ковток вина — спробую, мовляв, що буде... I ніхто над цим не задумується. А замислитись варто. Людина — складний, таємний, багатогранний світ. Серце людини — вмістилище Всесвіту зосередження емоційної енергії і принципів — відношення до дійсності, у ставленні один до одного і до суспільства, а також відображають прийняті у суспільстві уявлення про добро і зло, правду і кривду, справедливість. Здатність людини встановлювати для себе певні моральні норми і дотримуватись їх називається совістю. Життя у відповідності з законами совісті — головна ознака порядної людини. Як, на вашу думку, чи можна жити в своє задоволення, не порушуючи норм моралі? (Виступи учнів, при цьому учитель аналізує результати проведеного анкетування.) Класний керівник. А чи варто вносити моральні норми в Кримінальний кодекс? (Виступи учнів.) Класний керівник. В. Годвін говорив: «Все, чим людина із своїм розумом відрізняється від тварини, є результатом життя в суспільстві». А чи згодні ви з таким твердженням? (Думки учнів.) Класний керівник Це дійсно так. Оскільки ми самі бачимо, що в наш час молодь ніде не може себе реалізувати, не має де провести свій вільний час. А якщо порівняти людину з твариною, то на перший погляд ніби неможливе таке співставлення. Але й можна зробити висновок, що можливе. Оскільки людина по-звірячому може вбити людину, підліток закопати живцем у землю меншого за себе. І ніякого почуття провини, що відібрано чуже життя. А мені пригадується ще такий випадок. У зоопарку гуляла юрба підлітків. І на їхні очі потрапило мале кошеня. Вони його взяли з собою і вирішили вкинути в клітку до тигра. Всі діти були збуджені й задоволені тим, що тигр на їхніх очах роздере мале кошеня. Але побачили вони зовсім іншу картину. Тигр підійшов до кошеняти, обнюхав його і навіть не думав чинити з ним розправу. Діти були приголомшені. І після того всі ходили в зоопарк і дивились як тигр-хижак жив з малим кошеням. Класний керівник. Отже, звідси випливає, що тварина, не маючи здатності розумово мислити, як людина, все-таки не така жорстока. А закінчити наш диспут мені хотілося б словами Дж. Лондона. Він говорив: «Початок шляху — чарка, затяжка тютюновим димом, один укол, середина — випиваюча компанія, легка затяжка сигаретами, кінець — в тюрмі за вбивство у п’яному вигляді, у стані наркотичної О. М. Дудкін, Миколаївська обл. | |
Переглядів: 2981 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |