Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник | [ Додати статтю ] |
Сухомлинський В. О. Перший урок Сухомлинський В. О. Перший урок/В. О. Сухомлинський//Радянська освіта,1952. В глибині спогадів нашого дитинства назавжди зберігся перший день навчання в школі. Для покоління, яке почало своє свідоме життя цей день є найщасливішим у житті Найщасливішим він буде й для дітей, які післязавтра вперше сядуть за парти. Спогади про цей день зберігатимуться як найдорожча й найрадісніша водія, а образ першого вчителя і його перші слова будуть пронесені через все життя. Тим-то перед учителем, який зустрічатиме цих дітей, що ціле літо мріяли про свій перший шкільний день, стоїть велика відповідальність. Від того, як пройде перший урок, як почнеться шкільне життя для семирічних дітей, значною мірою залежатиме успіх всієї навчально-виховної роботи в першому й наступних класах. Деякі вчителі намагаються в перший день захопити дітей, насамперед, зовнішньою цікавістю, вважаючи, що цим вони можуть виховати любов до школи й навчання. Досвід роботи вчителів, які довгий час вели перший клас, показує, що дітей най більше зацікавлюють у школі не казки й малюнки, а навчальна праця. В дома дитина з гордістю й захопленням розповідає батькам про свій перший день у школі, і в своїй розповіді найбільше говорить про те, що вона робила в школі. Отже вчитель І класу повинен домогтися, щоб з першого дня навчання діти відчули, що вони працюють, побачили наслідки своєї першої праці. З першого дня перебування в школі дитина повинна усвідомити що навчання — це не легка, а почесна і необхідна робота. Тому-то вчитель І класу по винен глибоко й старанно продумати свої перші уроки. Ідучи на перший урок, учитель повинен мати вже деяке уявлення про кожного свого учня. Без попереднього ознайомлення з індивідуальними особливостями дітей не можна правильно організувати клас; вчителя чекає там ряд несподіванок, яких можна й треба уникнути, заздалегідь ознайомившись з майбутніми учнями. Вже на першому уроці вчитель повинен дати можливість дитині висловити свою думку, розкрити сторінку свого першого життєвого досвіду. Ця розповідь дитини про ліс, про річку, про грозу, про цікаву дитячу книжку запам'ятається їй на все жаття. А уважність і серйозність учителя ще більше збудять активну думку дитини. На першому уроці почнуть виявлятись нахили й особливості дітей у навчанні й поведінці. Одні діти — сміливі, а інші — соромливі: одна дитина підіймає руку і хоче про щось розповісти, а інша хоче лишитись непоміченою; одна дитина може тривалий час слухати уважно, а друга вже через 10—15 хвилин думає про щось інше, хоч вона, здається, й дивиться на вчителя. У вивченні психологічних особливостей і нахилів своїх учнів і виявляється та любов учителя до дітей, без якої неможлива любов і повага дітей до вчителя. | |
Переглядів: 1592 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |