Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Cім'я - територія спільна [ Додати статтю ]

Сварка: як правильно поводитися?

Сварка: як правильно поводитися?

Сварки бувають. І з цим складно щось зробити. Краще, звичайно, попередити їх, але якщо вже пізно...

Усі ми вже багато разів читали про правила поведінки в конфліктній ситуації − не перебивати, не підвищувати голос, слухати партнера. Але чомусь, коли нас поглинають емоції, ми - такі гарні, добрі, інтелігентні люди, починаємо кричати, перебивати один одного, згадувати старі помилки і робити все навпаки. Що ми намагаємося один одному довести? Ми намагаємося вирішити питання: «хто правий, хто винний?» А що коли підійти до конфлікту, наперед відмовившись від цього питання, просто перестати шукати винних і переможених.

Ми гадаємо, що із конфлікту не може вийти нічого путнього, тому що в конфлікті хтось перемагає, а хтось програє.

Насправді більшість конфліктів має декілька причин. І цей факт робить можливими взаємовигідні розв'язки. Для кожного з учасників конфлікту найважливішими можуть бути зовсім різні обставини.
Привід для конфлікту - це лише сигнал про те, що існують приховані потреби та інтереси, які ми не висловлюємо. І несумісність наших точок зору стосується лише приводу для конфлікту. Така несумісність підкріплюється відповідними емоціями. Спілкування − це «спільний танок», який складається із рухів кожного із партнерів. Коли ви звинувачуєте, ви намагаєтеся всю провину перекласти на партнера, а ви − тільки невинна жертва. Допускайте, що ваша поведінка теж може ускладнювати ситуацію. Покажіть, що ви також готові піти на зустріч.

Коли конфлікт уже розпочався і партнер відверто виявляє агресію:
1. Старайтеся спокійно глибоко дихати. Це дає час для обдумування того, що ви ще хочете сказати, і дає можливість знизити тон голосу.
2. Будьте уважні до партнера, постарайтеся за потоком агресивних слів почути, чого він хоче насправді. (Наприклад, конфлікт з дружиною з приводу її постійних зачіпок про дотримання чистоти, чоловік, насправді, може хотіти, щоб вона в цей момент просто перестала прибирати, сіла до нього на коліна і обняла його).
3. Якщо партнер говорить дуже голосно, приєднуйтесь до тону його голосу трохи нижче (коли ваш тон буде вищим − можливий скандал) і почніть знижувати ваш тон, - скоріше за все партнер піде слідом за вами. Будьте гнучкими з голосом. Звичайно, у конфлікті ми намагаємося перекричати партнера і привертаємо тим самим його увагу до себе. Як не дивно, часто незвично тихий голос значно більше привертає увагу і знижує інтенсивність конфлікту.
4. Пам'ятайте, що коли близька вам людина дозволяє собі виявляти негативні почуття - це зовсім не означає, що вона перестала любити та поважати вас. Незалежно від того, як розгортаються події, ніщо не повинно змусити вас застосувати силу. Це стосується як спілкування батьків між собою, так і з дітьми. До речі, доведено, що у дітей, яких били чи навіть просто давали ляпаси, значно знижується інтелект. Щаслива дитина − розумна дитина.

Також ви маєте пам’ятати про свої права. Ви можете сказати про те, що хочете (якщо це нікому не зашкодить). Ви можете висловитися про свої потреби. Ви маєте право ділитися тим, що відчуваєте. Та не впадайте у крайнощі. Не завжди людина отримує те, чого їй хочеться. На цій планеті, крім вас, живе багато людей. Та все одно ваше головне завдання − досягти порозуміння. І тому все, що ви будете робити, має бути спрямовано саме в цьому напрямку.

Ключ до взаємовигідного розв'язку у тому, щоб задовольнити найважливіші для людини бажання, а натомість домогтися поступок в інших, не таких важливих для неї питаннях.

(За матеріалами книги Аж. Вайнхолд «Конфлікти. Розв'язування конфліктів на основі партнерства»)

Категорія: Cім'я - територія спільна | Додав: [ADM]Irina (17.03.2010)
Переглядів: 1203 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!