Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник | [ Додати статтю ] |
Технологія проведення батьківських зборів Батьківські збори проводяться в день, призначений адміністрацією школи як разова обов'язкова акція.
Є класні керівники, які забезпечують високу ступінь відвідуваності батьківських зборів, і це апріорі радує керівництво школи. І невтямки йому, що в основі такого масового охоплення нерідко лежить звичайний людський страх - класний керівник проявив себе як істота мстива і жорстока чи зумів залякати батьків каральними акціями щодо їх загалом беззахисних дітей або провів таку потужну систему організаційно-адміністративних заходів (запис у щоденнику, спеціальна записка, дзвінок додому), коли більшість батьків, вирішивши не зв'язуватися зі школою, готові угробити вечір і відсидіти на цій бездарній виставі. У більшості випадків у батьків немає ні найменших підстав для присутності на батьківських зборах. Адже здається батько повинен мати досить високий ступінь мазохізму для того, щоб брати участь в тих екзекуціях, які, поза всяким психологізмом, закочує класний керівник, дріб'язково і нервово вимальовуються всі відомі йому негативні кроки і вчинки нещасної дитини. Ще в новинку, коли батько запускає в школу першу дитину в перший клас, він - батько сподівається, що зможе рука об руку зі школою пройти всі одинадцять років спільного життя в інтересах учня, і нерідко в початковій школі таке вдається. Робота одного вчителя в класі сприяє вивченню дітей, більшого знання про них, ніж в середній школі, але це тим не менше, як правило, не додає вчителю розуміння ролі і цінності батьківських зборів у педагогічній практиці. По суті у вчителя не так вже й багато форм взаємодії з батьками: батьківські збори, індивідуальні бесіди в школі, відвідування вдома, до речі тільки з дозволу батьків, спільна діяльність. На жаль, заради справедливості, варто констатувати, що значна частина батьків пасивна і не навчена займати не те, щоб активну, а й взагалі будь-яку виразну роль на батьківських зборах. І в цьому бачиться серйозна помилка адміністрації школи та педагогічного колективу. У деяких школах ще якось можуть спонукати на проведення педагогічної ради на тему "Батьківські збори як засіб педагогічної взаємодії батьків і школи", але на цьому так на довгі десятиліття будуть законсервовані і замруть всілякі спроби пристосувати вчителів, показати їм безцінну значимість цього педагогічного акта у всій педагогічної діяльності класного керівника. Батьки діляться на кілька груп по своїй приналежності: можна повторити слова класика "ми не цікаві". Погану службу надає вчителю відсутність професійної цікавості. Можна говорити про емпіричну формулу: чим більше я знаю про дитину і його родину, тим більше я можу бути йому корисною. Однак в умовах демократії змінюється характер взаємин і з учнем і з його родиною. Ми можемо розраховувати тільки на ту інформацію, яку нам готові дати, оскільки втручання в чуже життя, а тим більше використання приватної інформації на шкоду сім'ї та дитині в умовах демократії абсолютно недопустимі. Як мотивувати батьків, щоб батьківські збори увійшли в його життя як потрібна і приємна необхідність ... Що, чому і як батько міг би бути корисним школі і як домогтися, щоб він захотів бути корисним, як вивести батька на батьківські збори з пасивної позиції: анкетування, батьківські доповіді та повідомлення, збори-свято зі столом і самодіяльністю і т.д. Необхідна варіативність форм при проведенні батьківських зборів. | |
Переглядів: 3701 | Рейтинг: 2.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |