Каталог статей
Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання | [ Додати статтю ] |
Тест оцінювання шкільної зрілості Оцінювання розвитку пізнання ♦ Чи володіє дитина основними
поняттями: праворуч — ліворуч; великий — малий тощо? ♦ Чи здатна дитина розуміти прості
принципи класифікації, наприклад: речі, які можуть котитися і які не можуть? ♦ Чи може малюк утримати в пам'яті
й виконати як мінімум три вказівки? ♦ Чи може дитина назвати більшість
літер абетки? Оцінювання базового досвіду дитини ♦
Чи доводилося дитині супроводжувати вас в магазин, на пошту, у відділення
Ощадбанку? ♦ Чи була вона у бібліотеці? ♦
Чи була у вас можливість регулярно читати малюкові або розповідати
історії? ♦ Чи виявляє дитина інтерес до
чогось, чи є у неї хобі? Оцінка мовленнєвого розвитку ♦
Чи може дитина назвати і позначити основні предмети, що оточують її? ♦ Чи легко дитині відповідати на
запитання дорослих? ♦
Чи може дитина пояснити, яке призначення мають різні речі: пилосос,
холодильник, стіл тощо? ♦
Чи може дитина пояснити, де розташовані якісь предмети: на столі, на
стільці, на підлозі, біля стіни та ін.? ♦
Чи може малюк розповісти історію, описати випадок, що трапився з ним? ♦ Чи чітко дитина вимовляє слова? ♦ Чи правильним є мовлення дитини,
з погляду граматики? ♦
Чи здатна дитина брати участь у спільній розмові, розіграти якусь ситуацію? Оцінювання рівня емоційного розвитку ♦ Чи виглядає дитина веселою (удома
і серед товаришів)? ♦
Чи сформувався у дитини образ себе як людини, яка багато що може? ♦
Чи легко малюкові «перемкнутися» при змінах у звичному розпорядку дня,
перейти до розв'язання нової задачі? ♦
Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдань з
іншими дітьми? Оцінювання вміння спілкуватися ♦ Чи бере малюк участь у грі інших
дітей, чи ділиться з ними? ♦
Чи дотримується він черговості, коли цього вимагає ситуація? ♦ Чи здатна дитина слухати інших,
не перебиваючи? Оцінювання фізичного розвитку ♦ Чи добре дитина чує? ♦ Чи добре вона бачить? ♦ Чи здатна вона сидіти спокійно
протягом деякого часу? ♦
Чи розвинена в неї координація моторних навичок, наприклад, чи може вона
грати в м'яч, стрибати, спускатися і підійматися сходами? ♦ Чи виглядає дитина бадьорою та
захопленою? ♦ Чи виглядає дитина здоровою,
ситою і відпочилою? Зорове розрізнення ♦
Чи може дитина ідентифікувати схожі й несхожі форми? Наприклад, знайти
картинку, не схожу на решту? ♦ Чи може дитина розрізняти літери та короткі слова?
Зорова пам'ять ♦
Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спочатку показати
серію з трьох картинок, а потім одну прибрати? ♦
Чи знає дитина своє ім'я і хоч би шість-вісім назв предметів, які
зустрічаються їй в повсякденному житті? Зорове сприйняття ♦ Чи здатна дитина розкласти по
порядку серію картинок? ♦ Чи розуміє дитина, що читають
зліва направо? Рівень слухових здібностей ♦
Чи в змозі дитина розрізняти слова, що починаються з різних звуків,
наприклад син — тин? ♦
Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр? ♦
Чи здатна дитина переказати історію, зберігаючи основну думку і
послідовність подій? Оцінювання ставлення до книг ♦
Чи виникає у дитини бажання подивитися книги самостійно? ♦
Чи уважно та із задоволенням вона слухає, коли ви читаєте їй уголос? ♦
Чи ставить дитина запитання про слова — що вони
означають тощо? Загальна і психологічна готовність ♦
Чи може ваша дитина: ♦
Пояснити за допомогою слів, а не показуючи пальцем, чого вона хоче? ♦
Висловлюватися зв'язно, наприклад: «Покажи мені...» ♦
Розуміти сенс того, про що їй читають? ♦
Чітко вимовити своє ім'я? ♦
Запам'ятати свою адресу і номер телефону? ♦
Писати олівцем або крейдою на папері? ♦
Користуватися фарбами, пластиліном, кольоровими олівцями, фломастерами? ♦
Вирізувати ножицями з тупими кінцями, причому рівно і не поранившись? ♦
Слухати і дотримуватися наданих указівок? ♦
Бути уважним, коли хтось із ним розмовляє? ♦
Зосередитися бодай на 10 хвилин, щоб виконати одержане
завдання? + Радіти, коли їй читають вголос або розповідають
історії? ♦ Позитивно оцінювати: я — людина,
яка багато що може? ♦
«Підлаштовуватися», коли дорослі змінюють тему розмови? ♦ Виявляти цікавість до навколишніх
предметів? ♦ Ладнати з іншими дітьми? | |
Переглядів: 1862 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |