Каталог статей

Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Тест оцінювання шкільної зрілості

Тест оцінювання шкільної зрілості

Оцінювання розвитку пізнання

      Чи володіє дитина основними поняттями: праворуч — ліво­руч; великий — малий тощо?

      Чи здатна дитина розуміти прості принципи класифікації, на­приклад: речі, які можуть котитися і які не можуть?

      Чи може малюк утримати в пам'яті й виконати як мінімум три вказівки?

      Чи може дитина назвати більшість літер абетки?

Оцінювання базового досвіду дитини

      Чи доводилося дитині супроводжувати вас в магазин, на по­шту, у відділення Ощадбанку?

      Чи була вона у бібліотеці?

      Чи була у вас можливість регулярно читати малюкові або роз­повідати історії?

      Чи виявляє дитина інтерес до чогось, чи є у неї хобі?

 

Оцінка мовленнєвого розвитку

      Чи може дитина назвати і позначити основні предмети, що оточують її?

      Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих?

      Чи може дитина пояснити, яке призначення мають різні речі: пилосос, холодильник, стіл тощо?

      Чи може дитина пояснити, де розташовані якісь предмети: на столі, на стільці, на підлозі, біля стіни та ін.?

      Чи може малюк розповісти історію, описати випадок, що тра­пився з ним?

      Чи чітко дитина вимовляє слова?

      Чи правильним є мовлення дитини, з погляду граматики?

      Чи здатна дитина брати участь у спільній розмові, розіграти якусь ситуацію?

 

Оцінювання рівня емоційного розвитку

      Чи виглядає дитина веселою (удома і серед товаришів)?

      Чи сформувався у дитини образ себе як людини, яка багато що може?

      Чи легко малюкові «перемкнутися» при змінах у звичному розпорядку дня, перейти до розв'язання нової задачі?

      Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у вико­нанні завдань з іншими дітьми?

Оцінювання вміння спілкуватися

      Чи бере малюк участь у грі інших дітей, чи ділиться з ними?

      Чи дотримується він черговості, коли цього вимагає ситуа­ція?

      Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи?

 

Оцінювання фізичного розвитку

      Чи добре дитина чує?

      Чи добре вона бачить?

      Чи здатна вона сидіти спокійно протягом деякого часу?

      Чи розвинена в неї координація моторних навичок, напри­клад, чи може вона грати в м'яч, стрибати, спускатися і піді­йматися сходами?

      Чи виглядає дитина бадьорою та захопленою?

      Чи виглядає дитина здоровою, ситою і відпочилою?

 

Зорове розрізнення

      Чи може дитина ідентифікувати схожі й несхожі форми? На­приклад, знайти картинку, не схожу на решту?

      Чи може дитина розрізняти літери та короткі слова?

 

Зорова пам'ять

      Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спо­чатку показати серію з трьох картинок, а потім одну при­брати?

      Чи знає дитина своє ім'я і хоч би шість-вісім назв предметів, які зустрічаються їй в повсякденному житті?

 

Зорове сприйняття

      Чи здатна дитина розкласти по порядку серію картинок?

      Чи розуміє дитина, що читають зліва направо?

Рівень слухових здібностей

      Чи в змозі дитина розрізняти слова, що починаються з різних звуків, наприклад син тин?

      Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр?

      Чи здатна дитина переказати історію, зберігаючи основну думку і послідовність подій?

 

Оцінювання ставлення до книг

      Чи виникає у дитини бажання подивитися книги самостій­но?

      Чи уважно та із задоволенням вона слухає, коли ви читаєте їй уголос?

      Чи ставить дитина запитання про слова що вони означають тощо?

 

Загальна і психологічна готовність

      Чи може ваша дитина:

      Пояснити за допомогою слів, а не показуючи пальцем, чого вона хоче?

      Висловлюватися зв'язно, наприклад: «Покажи мені...»

      Розуміти сенс того, про що їй читають?

      Чітко вимовити своє ім'я?

      Запам'ятати свою адресу і номер телефону?

      Писати олівцем або крейдою на папері?

      Користуватися фарбами, пластиліном, кольоровими олівця­ми, фломастерами?

      Вирізувати ножицями з тупими кінцями, причому рівно і не поранившись?

      Слухати і дотримуватися наданих указівок?

      Бути уважним, коли хтось із ним розмовляє?

      Зосередитися бодай на 10 хвилин, щоб виконати одержане завдання?

+  Радіти, коли їй читають вголос або розповідають історії?

      Позитивно оцінювати: я — людина, яка багато що може?

      «Підлаштовуватися», коли дорослі змінюють тему розмови?

      Виявляти цікавість до навколишніх предметів?

      Ладнати з іншими дітьми?

  

Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: [ADM]Irina (11.06.2011) | Автор: Первушина О.В.
Переглядів: 1862 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!