Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту | [ Додати статтю ] |
Тестування, проективні методи Тестування — метод діагностики із застосуванням стандартизованих запитань та завдань, що мають певну шкалу значень.
До нього вдаються для стандартизованого визначення індивідуальних відмінностей особистості. Тестові методи використовують у трьох сферах: 1) в освіті; 2) при виборі професії та професійній підготовці; 3) при психологічному консультуванні й психотерапії. Вони дають змогу з певною ймовірністю визначити рівень розвитку в індивіда психологічних властивостей (пам'яті, мислення, уяви та ін.), особистісних характеристик, ступінь готовності до певної діяльності, засвоєння знань і навичок тощо. За функціональною ознакою (призначення тестів щодо предмета дослідження) розрізняють: — тести інтелекту — методики психологічної діагностики, призначені для виявлення розумового потенціалу індивіда; — тести креативності — сукупність методик для вивчення та оцінювання творчих здібностей особистості (креативності); — тести досягнень — методики, за допомогою яких визначають ступінь конкретних знань, навичок, умінь особистості; — тести особистісні — методики психодіагностики, за допомогою яких визначають різні якості особистості та її характеристики: уподобання, цінності, ставлення, емоційні, мотиваційні та міжособистісні властивості, типові форми поведінки; — проективні тести — методики, скеровані на виявлення певних психічних властивостей людини. Вони передбачають стимули, реагуючи на які, людина виявляє найхарактерніші свої якості. Для цього досліджуваній особі пропонують витлумачити події, відновити ціле за деталями, надати сенс неоформленому матеріалу, створити оповідання за малюнком із невизначеним змістом. Н. П. Волкова. Посібник «Педагогіка» Київ. Видавничий центр «Академія». 2001
| |
Переглядів: 1228 | Рейтинг: 1.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |