The Magic Forest (4 клас)
Мета: вдосконалювати мовну, мовленнєву компетенції учнів, навички озвучування висловлювань, навички оперування лексичними одиницями. Вчити застосовувати знання, набуті у процесі навчання, розвивати творчу активність і творче мислення. Підвищувати мотивацію до навчання шляхом драматизації.
Місце проведення: актова зала школи.
Підготовчий етап:
• Написання сценарію;
• Підготовка материалів;
• Вибір учнів 4-А, 4-Б класів для участі у позакласному заході;
• Запрошення учнів 4-В, 4-Г класів.
Хід позакласного заходу
1. Вступне слово учителя (або ведучого)
Once upon a time there lived domestic and wild animals. Domestic animals lived with people, and wild – in the forest. It made them very sad. They can't meet each other. One day domestic animals decided to go to the Magic Forest and meet with wild animals.
(Сцена актової зали прикрашена деревами. Іграшки: папуга, заяць, кіт, собака та інші звірі).
2. Танцювальний колектив "Непосіди" виконує танець звірів. Домашні звірі прийшли в гості в ліс до диких звірів.
3. Пісня (виконують учні 4-А, 4-Б класів).
Hello, Magic Forest.
Hello, Magic Forest.
Hello, Magic Forest.
Hello, Lion. Hello, Bear.
Hello, Hello, again.
Hello, Magic Forest.
Hello, elephant too.
Hello, tiger. Hello, fox.
Hello, Hello, Hello to you.
(Діти співають, а із лісу виходять декілька звірів і розміщуються на сцені).
Ведуча 1 (учень або учениця 8-9 класів)
Good day, our wild animals. We are very glad to see you. How are you? (відповідь звірів). It is summer. It is not raining. And We want to rest in the Magic Forest. You are welcome to our ABC party. Look at the letter and say the name of the wild animals. (Робота з залом. Ведуча показує літери.)
B is for ... (bear)
C is for ... (cat) L is for ... (lion)
red, white and grey. M is for ... (monkey)
D is for ... (dog) P is for ... (pig)
it likes to play. R is for ... (rabbit)
E is for ... (elephant) S is for ... (snake)
H is for ... (horse) T is for ... (tiger)
W is for ... (wolf)
O, thank you for knowledge of ABC.
Ведуча 2
Wild animals want you treat with the food. (Учні повинні відгадати чия це їжа). (Учні виходять по одному і питають своїх друзів).
• What's this? This is banana. Who eats it? (a monkey)
• What's this? Thi is carrot? Who eats it? (a rabbit)
• What's this? This is a packet of milk. Who eats it? (a cat)
• What's this? This is a fish. Who eat it? (a cat)
Учитель
And now children we will play. The game with the words. Listen and clap your hands when you hear the words from the theme "Animals".
Morning, name, cat, English, dog, milk, tevt, fox, word, bear, lion, poem, monkey, lesson, pig, horse, summer, winter, elephant, autumn, spring, snake, rabbit, I, you, snow, tiger, cow, tree, park, bird.
Thank you very much. Your knowledge is good.
Ведуча 1.
Many animals are the heroes of legends, tales, cartoons and fantastic peace of Disney. Look and say what are they? (Учні сидять з героями казок на місцях і по черзі встають та говорять:
• I am a Mickey Mouse;
• I am Minni Mouse;
• I am Donald Duck;
• I am Cola;
• I am Elephant Top;
• I am Teddy Bear;
• I am Bear.
Вибігає учениця з містом і говорить:
I forgot an important thing. This is a letter from Mickey and Minni Mouses. It is for you, my dear friends. Let's read it.
(Із зали виходить учень або учениця і читає.)
Hi, dear friends. We are Mickey and Minni Mouses. We live in the Disney's World. We want to be your friends. And now do the following exersises:
Stand up and look around
Look around, look around.
Shake your head and turn around
Shake your head, shake you head.
Stamp your feet upon the ground,
Stamp your feet, stamp your feet.
Clap your hands, clap your hands
And then sit down.
Ведуча 1.
And now children make up the names of Animals. (використов. дошка)
• thephane - elephante
• lecrodico - crocodile
• lowf - wolf
• kemony - monkey
• reab - bear
• noli - lion
You are fine.
Ведуча 2.
And now the next task.
Do you know?
(учні задають загадки)
• I live in a contry. I'm big. I give people milk.
• I have a hump on my back. What am I?
• I am little. I am grey. I like carrot.
• The animal that has a red bush tail.
• I live in the river. I jump in the fields.
You are good in your answers.
Танец диких та домашніх звірів.
Слово учителя з побажанням дітям успіхів у вивченні англійської мови.
|