Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Урок доброти "Той, що творить добро, творить саме життя"

ВІДДІЛ ОСВІТИ СМІЛЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ
ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
КОСТЯНТИНІВСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ
СМІЛЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УРОК ДОБРОТИ

ТЕМА УРОКУ:

«ТОЙ, ЩО ТВОРИТЬ ДОБРО,
ТВОРИТЬ САМЕ ЖИТТЯ»

Вчитель початкових класів
Сивак Світлана Вікторівна



С. КОСТЯНТИНІВКА 2011


 

УРОК ДОБРОТИ

ТЕМА УРОКУ: «Той, що творить добро, творить саме життя».
МЕТА: учити учнів проявляти доброту, співчуття, турботу про інших; розвивати почуття відповідальності за свої вчинки; виховувати віру в силу добра.
ОБЛАДНАННЯ: збірники художніх творів В.Сухомлинського; плакати з висловами відомих людей про добро; паперове сонечко-модель уроку, таблиця «Чесноти доброї людини»; різнокольорові пелюстки.

                                                                      ХІД УРОКУ

І. Організація класу.
- Уроки бувають різні: сумні і веселі, цікаві і не дуже, повні дивних відкриттів, переконливих доказів, практичних дій, міркувань та передбачень.

ІІ. Повідомлення теми. Психологічне налаштування.
- Сьогодні я хочу подарувати вам урок Доброти. Зобразила я його у вигляді моделі Сонечка. У нього добрі очі, добра посмішка, добре серце. Разом із Сонечком ми будемо вчитися відчувати «Лише серце добре бачить. Найголовнішого не побачиш очима», - говорив мудрий письменник А.Екзюпері.

Девізом нашого уроку будуть такі слова:
Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,
Хай прийде до нас натхнення, в очах сяє доброта.


- Діти, у кожного з вас на парті лежить кольорова модель Сонечка. Візьміть своє Сонечко. Воно поцілує вас промінчиком у щічку, залоскоче чубчика і покотиться розсіювати свої промінці. Сонечко освітить, зігріє вас і принесе багато – пребагато добра. І ви володар його. У вас багато добра! Ви світлі, щасливі і усміхнені.

ІІІ. Криголам «Сонечко».
- Відчуйте в собі тепло, доброту.
- Потріть долоні одна об одну, щоб відчути ще більше тепло. «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і добра і «передайте» її однокласнику. Подаруйте щиру посмішку один одному. Вона поведе вас дорогою тепла, дорогою Добра й мудрих і вічних казок В.О.Сухомлинського.

ІV. Представлення збірників художніх творів В.О.Сухомлинського.
Сухомлинський Василь. Казки Школи під Голубим Небом: Казки притчі, оповідання. /упоряд. О.В.Сухомлинська: Худож. М.В.Перевальська.-К.: Рад.шк.,1991.-191 с.; іл..
Українські літературні казки /Упоряд.: Т.Качалова, О.Шевченко. – К.: Школа, 2002 – 192 с. – (сер.»Хрестоматія школяра»).

V. Обговорення прочитаних творів В.Сухомлинського.

1. Методика «Гронування».
Робота в групах.
На дошці прикріплено картку із словом «Усмішка». Такі ж картки отримує кожна група.
- Діти, обговоріть в групах і напишіть всі слова та ідеї, які виникли у вас відносно цього поняття.
Учні записують слова та фрази на картках в прикріплюють їх на дошці біля ключового слова.

УСМІШКА
люди мир довкілля
радість захоплення
любов симпатія задоволення
взаєморозуміння спільні інтереси
позитивна енергія

- Якою пишною і красивою стала виноградна лоза. Її прикрасили слова, що виражають всі почуття і уявлення про значення усмішки для знаходження взаєморозуміння між людьми.

2. Переказ учнями оповідання В.Сухомлинського «Усмішка».
- То в чому виражається велика сила?
Учні записують на одному з промінчиків свого Сонечка слово «усмішка».
«Добро починається з усмішки», - роблять висновок школярі.

3. В.О.Сухомлинському належать слова; які є провідною думкою сьогоднішнього уроку: «Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди. Значно більше треба для того, щоб залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить».
- Як ви розумієте цей вислів?

4. Читання вчителем твору В.Сухомлинського «Конвалії перед вікном».

Обговорення змісту:
- Що сталося з Наталочкою?
- Як однокласники підтримували хвору дівчинку?
- Яке диво побачила Наталочка?
- Чи можна сказати, що в дівчинки добрі друзі?

5. Створення квітника Доброти.

На дошці розміщена таблиця

«Чесноти доброї людини»
Довіра – (фіолетовий), вірність – (оранжевий)
чуйність – (зелений) взаєморозуміння – (жовтий)
чесність – (голубий) співчуття – (синій)
щедрість – (рожевий), повага – (червоний)

- Діти, у кожного із вас на парті лежать різнокольорові пелюстки відповідає тим чи іншим чеснотам. Виберіть 4 основних, на вашу думку, понять, які найбільш притаманні добрій людині. Створіть квітку Доброти.
Діти виготовляють різнокольорову квітку і розміщують її на квітнику Доброти.
- Подивіться, як розквітли «квіточки – чесноти», який красивий наш квітник. Пропоную подарувати його хворій однокласниці.
- Запишіть на промінчиках вашого Сонечка вибрані вами чесноти доброї людини.

6. Учні пригадують і переказують оповідання В.О.Сухомлинського «Добре слово».
- Що трапилось з Олею?
- Як родичі рятували дівчинку?
- Що зробила прабабуся Надія?
- Що повернуло дівчинку до життя?
- Який можна зробити висновок з цього твору?

7. «Коло Друзів»
- Запрошую вас у коло Друзів. Спробуємо і ми один одному сказати добре слово, ласкаве слово, привітне слово.

8. Обговорення змісту оповідання «Красиві слова і красиві діла».
- Чи пожаліли хлопці незнайомого хлопчика, що змок?
- Як кожний із них це зробив?
- Як зрозуміти вислів: «Гарні не красиві слова. Гарні красиві діла»?

9. Методика «Асоціативний кущ».
- Добро людина завжди прийде на допомогу іншому.
- Чи приходилось вам надавати допомогу людям?
- Чи вимагали ви плату за допомогу? Якщо ні, тоді яка це допомога?
- Чи важливо отримати допомогу саме тоді, коли людина цього дуже потребує? Яка це допомога?
Учні створюють «асоціативний кущ», ключовим словом якого є слово «допомога»

                                  Сердечна                                корисна

                    Безкорислива           ДОПОМОГА                    своєчасна

                                  Щира                     друзі                
Батьки


- У житті треба не тільки чекати добрих вчинків від інших, а й віддавати тепло своєї душі людям, що нас оточують. Адже, людина живе для того, щоб творити добро, щоб допомагати один одному. І допомога має бути своєчасною, щирою, безкорисливою.

10. Методика «Речення з відкритим кінцем».
- Уявіть собі, що у вас є можливість перетворитися у Добро. Закінчіть речення про свої дії в образі Добра

Я – Добро

Я живу …….    Я роблю …….
Я знаю …….    Я мрію ……..
Я бажаю ……

VІ. Підсумок уроку.
- То якою є має бути добро людина?
- Із слів «розсипанки» складіть вислів:

«Людина повинна жити так, щоб комусь було від цього радісно»



Джерело: http://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/25038/
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (21.11.2015) | Автор: Сивак Світлана Вікторівна
Переглядів: 1162 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!