Каталог статей
Головна » Статті » Поради психолога » Поради вчителям | [ Додати статтю ] |
Тренінгове заняття „Корабель” Мета: діагностика проблем у класі, сприяння згуртуванню класного колективу Цільова група: класні колективи, де спостерігаються проблемні стосунки Хід проведення: 1. Привітання „Мій однокласник про мене б сказав...” Мета: розвиток навичок самоаналізу Час: 10 хв. Хід: Кожному учаснику пропонується привітатися, сказавши щось цікаве про себе, починаючи зі слів „Мій однокласник про мене б сказав...” 2. Вправа „Зустріч” Мета: стимуляція учнів до відвертості у стосунках, розвиток навичок комунікативної взаємодії Час: 10 хв. Хід: Учасники утворюють два кола (зовнішнє і внутрішнє) і стають обличчям один до одного. Їх завдання: привітатися з людиною, яка стоїть навпроти, після того, як тренер прочитає умову. Після кожної умови учасники роблять крок вправо. Умови: - ви зустрілися після довгої розлуки, а до цього були в добрих, але не близьких стосунках; - ви були найкращими друзями і не бачилися рік; - людина навпроти вас дуже налякана, підбадьорте її; - ця людина зробила для вас щось непросте і приємне, ви щойно про це дізналися; - ця людина врятувала іншу людину. Що ви їй скажете? Питання для обговорення: 1. Які відчуття були у вас під час висловлювань? 2. Як було одержувати вітання? 3. Від чого залежали ваші відчуття? 3.Обговорення метафори „Щоб вітрильник йшов вперед, необхідний не лише сильний вітер, а й підняте вітрило” Мета: налаштування учасників на усвідомлення власної ролі у вирішенні проблем у класі. Питання для обговорення: 1. Як ви розумієте даний вислів? 2. Що він вам підказує? 4. Вправа „Капітан” Мета: об’єднання учасників у групи Час: 10 хв. Хід: Тренер пропонує трьом учасникам стати „капітанами” і вибрати собі „команду”: боцмана, юнгу, кока, стропольщика, матроса і ін. 5. Вправа „Модель класу” Мета: виявлення і аналіз проблем, які існують у класному колективі Час: 30 хв. Хід: Етап 1. „Командам” пропонується намалювати „модель” їхнього класу. Етап 2. „Командам” пропонується намалювати „ідеальну модель” їхнього класу. По завершенні роботи зразки представляються в порівнянні. Питання для обговорення: 1. Чи важко було створювати моделі? 2. Які з них вам більше до вподоби? 3. Як досягти ідеальної моделі? 6. Вправа „Скриня змін” Мета: визначення кроків, які учасники можуть зробити для налагодження взаємодії в колективі Час: 25 хв. Хід: Учасникам пропонується відповісти на запитання: що я хотів би змінити в стосунках з однокласниками і чим для цього можу поступитися? Усі пропозиції записуються на липких стікерах і приклеюються до плакату „Скриня змін” 7. Слово для натхнення „Монах і виноград”. Біля воріт одного монастиря завжди сидів монах і вітав кожного, хто заходив в обитель. Він був старенький і дуже добрий. Одного разу його пригостили гроном винограду. Але монах не став його їсти. „Краще віднесу настоятелю. Він хворий. Йому це потрібніше”.- вирішив монах. А настоятель монастиря подумав, що правильним буде пригостити молодого монаха, який допомагав йому. Молодий монах йшов територією монастиря, ніс гроно винограду і побачив хлопчика, який грався. „Дитині треба дати,-”подумав він і поклав у дитячі рученята велику грону. Хлопчик біг територією монастиря і зупинився біля старенького монаха, який сидів коло воріт . Всі знали, що той дуже обмежує себе в їжі, а все краще віддає іншим. Хлопчик підійшов до старенького і пригостив його виноградом. Миронів Уляна Борисівна, практичний психолог, Городенківська школа № 1 Івано-Франківської обл. За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 4123 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |