І семестр
Вступ
1. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця для роботи з папером. 2. Властивості паперу. Складання з нього різних площинних зображень. 3. Обведення на папері шаблонів і трафаретів. Конструювання декоративних композицій зі смужок паперу. 4. Згинання і складання паперу(оригамі). Виготовлення стріли з паперу. 5. Прийоми різання паперу. Виготовлення геометричних фігур з паперу. 6. Криволінійне різання паперу. Виготовлення роздаткового матеріалу з паперу.
Людина і природа
7. Заготівля та зберігання природного матеріалу (екскурсія у парк). 8. Створення аплікації з окремих рослинних форм. Складання візерунків з листочків та квітів. 9-10. Створення аплікації з рослинних форм. 11-12. Створення аплікації з рослинних форм до казок. 13-14. Виготовлення об’ємних виробів із природного матеріалу. 15. Пластичні матеріали, їх властивості. Способи ліплення. Народні іграшки з глини. 16. Ліплення овочів та фруктів з пластиліну. 17. Ліплення фігурок тварин з пластиліну. 18. Ліплення композиції за мотивами української народної казки «Ріпка». 19-20. Ліплення композицій за мотивами українських народних казок «Курочка Ряба» і «Колобок».
Я сам та інші люди
21. Загальне ознайомлення з професіями типу «людина – людина». Види побутової праці. Сервірування столу, правила поведінки за столом. 22. Сервірування святкового столу. Способи складання серветок. Вирізування серветок до столу у техніці витинанки. 23. Навчально-ігрове проектування макетів одягу з кольорового паперу. Саморобка «Одягни ляльку». 24. Зображення костюма із власної уяви, макетування елементів костюма за власними малюнками. Виготовлення іграшкового костюма. 25. Подарунки та сувеніри до зимових свят. Вирізання сніжинок з паперу. 26. Виготовлення саморобки «Дід Мороз і Снігуронька». 27-28. Симетричне вирізування. Виготовлення ялинки з паперу. 29-30. Виготовлення ялинкових іграшок. 31-32. Виготовлення іграшок з яєчної шкарлупи.
ІІ семестр
Людина і знаки інформації
33. Світ професій „людина – знакові системи”. Ознайомлення із зразками знакової інформації. Шкільна зустріч з фахівцями професійного напряму «людина – знакові системи». 34. Колективне макетування емблем громадських закладів: аптеки, магазину, пошти, музеїв тощо. 35. Букви і цифри як знаки інформації. Виготовлення декоративних цифр і букв із паперу. 36. Макетування поліграфічної продукції: афіш, оголошень, листівок. 37. Дорожні знаки. Основні дорожні знаки для пішоходів. Виготовлення макета дорожнього знака з кольорового паперу з використанням шаблонів. 38. Макетування автотраси з дорожніми знаками. 39. Знаки державної символіки. Герб і прапор – символи незалежності держави. Значення кольорів на прапорі. Виготовлення паперових прапорців. 40. Колективне виготовлення з кольорового паперу державних символів. 41-42. Ігри з геометричними наборами. Складання силуетів різних предметів з геометричних наборів: «Конструюємо силуети з тридев’ятої планети». 43-44. Узагальнююча практична робота. Колективне виготовлення наочних посібників за тематикою модуля.
Людина і техніка
45. Світ професій „людина – техніка”. Шкільна зустріч з фахівцями професійного напряму «людина і техніка». 46. Виготовлення аплікації „Космонавт”. 47-48. Види технічних конструкцій, її призначення. Фотографії і малюнки техніки. Виготовлення макетів технічних конструкцій простої форми з геометричних наборів або в техніці аплікації. 49-50. Літальні конструкції. Приклади літаючих конструкцій: ракета, літак, гелікоптер. Наземний транспорт. Конструювання макетів із сірникових коробок. 51. Ознайомлення з технічними конструкторами: назви деталей, інструменти, зображення моделей, інструкція з правилами користування. З’єднання деталей: рухоме, нерухоме. 52. Моделювання з деталей технічних конструкторів іграшок з рухомими або нерухомими з’єднаннями. 53-54. Елементарна технічна творчість дітей. Колективне створення сюжетної композиції за темами розділу: «Винахідник шестирічний творить винахід технічний».
Людина і художнє довкілля
55. Світ професій „людина і художні образи”. Ознайомлення з творами декоративно-ужиткового мистецтва. Шкільна зустріч з художниками побуту. 56. Виготовлення килимка в техніці плетіння з паперових смужок. 57. Конструкційні особливості предметів хатнього вжитку. Види предметів побуту. Ліплення декоративного посуду. 58. Макетування меблів із сірникових коробок, їх декорування. 59. Писанкарство як вид народного мистецтва. Символічні знаки у візерунках писанки. Створення аплікаційних писанок. 60. Художнє конструювання декоративних яєць. Виготовлення декоративних яєць з різних матеріалів у різних художніх техніках. 61. Догляд за кімнатними квітами. Квіти у класній кімнаті. Правила догляду за кімнатними рослинами. Інструменти і пристосування для догляду за квітами. Послідовне виконання трудових дій по догляду за кімнатними квітами. 62. Декоративні квітки з паперу. Виготовлення паперових тюльпанів, ромашок, волошок тощо з використанням прийомів згинання, вирізування, склеювання. 63. Елементи квітникарства. Квіткові рослини як прикраса довкілля. Квіти у садах, на клумбах, алеях; польові, лісові, лугові квіти. 64. Квіткові клумби. Створення макету клумби. 65. Узагальнююча практична робота з модуля. 66. Підсумковий урок за рік.
|