Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник [ Додати статтю ]

Учнівське самоврядування – простір для розвитку особистості

Учнівське самоврядування – простір для розвитку особистості

Проект №1012-189, дата реєстрації: 27.12.10
Організація: Красноармійський навчально-виховний комплекс

Керівник проекту: Пелехань Ірина Геннадіївна
Посада: заступник директора з виховної роботи


                                            Короткий опис проекту:

Бурхливі реалії сьогодення по – новому загострюють проблему впровадження педагогічних інновацій у навчально – виховний процес загальноосвітньої школи. Переосмислення реального життя та його проблем вимагає нестандартного педагогічного бачення і впровадження нової парадигми в напрямі формування особистості, яка здатна до самовизначення, вміє орієнтуватися на суспільні, моральні цінності, усвідомлює свої прагнення, може успішно адаптуватися в сучасному світі швидкоплинних подій, є активним і відповідальним учасником розбудови української держави. Школа може допомогти дитині навчитися самостійно та успішно вирішувати різноманітні життєві проблеми, ефективно взаємодіяти в соціумі, будувати власну життєву перспективу.
Отже, місія школи – дати дітям досвід життя в громадянському суспільстві з урахуванням сучасних соціально – політичних і соціально – економічних умов та орієнтирів на перспективи розвитку.
Аналіз педагогічної практики Красноармійського навчально – виховного комплексу свідчить, що учні прагнуть бути освіченою, захищеною, розвинутою, успішною особистістю, вміти знаходити рішення будь-якої ситуації, вміти керувати своїм життям. 85,7% старшокласників визначили, що для майбутнього життя школа дала знання, і лише 8,5% - навчила самостійності. Саме тому учнівське самоврядування може стати активною формою організації навчально-виховного процесу, в центрі якого – дитина з її запитами та потребами. 
Становлення учнівського самоврядування – процес складний і багатогранний. Для того, щоб воно стало реальною часткою педагогічного процесу, необхідно відмовитися від впливу на особистість за схемою „вимога – сприйняття - дія”, тому що вона не розкриває позитивної мотивації вчинків, не забезпечує участі підростаючого покоління у вирішенні життєвих проблем. На жаль, певна частина педагогів зміст діяльності дитячого самоврядування розуміють однобоко, не розглядають його як умову формування громадянської відповідальності, як форму участі вихованців в управлінні країною. Отже, існує потреба в новому підході до виховання підростаючого покоління, який вийшов би за межі покровительства або надання дітям „дозволу” брати активну участь у виховному процесі.
Таким чином, учнівське самоврядування – це форма організації учнівського колективу, яка забезпечує розвиток громадянських якостей учнів, соціалізації особистості в системі демократичних взаємин на принципах самореалізації, самоорганізації, самодіяльності.
Мета даного проекту: виховати у школярів активну життєву позицію, сформувати навички участі в демократичному управлінні суспільством через діяльність в учнівському самоврядуванні.

 

http://zastupnik.at.ua/

Категорія: Я - класний керівник | Додав: [ADM]Irina (30.01.2011)
Переглядів: 3112 | Рейтинг: 2.2/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!