Учнівське самоврядування – простір для розвитку особистості
Проект №1012-189, дата реєстрації: 27.12.10 Організація: Красноармійський навчально-виховний комплекс
Керівник проекту: Пелехань Ірина Геннадіївна Посада: заступник директора з виховної роботи
Короткий опис проекту:
Бурхливі реалії сьогодення по – новому загострюють проблему впровадження педагогічних інновацій у навчально – виховний процес загальноосвітньої школи. Переосмислення реального життя та його проблем вимагає нестандартного педагогічного бачення і впровадження нової парадигми в напрямі формування особистості, яка здатна до самовизначення, вміє орієнтуватися на суспільні, моральні цінності, усвідомлює свої прагнення, може успішно адаптуватися в сучасному світі швидкоплинних подій, є активним і відповідальним учасником розбудови української держави. Школа може допомогти дитині навчитися самостійно та успішно вирішувати різноманітні життєві проблеми, ефективно взаємодіяти в соціумі, будувати власну життєву перспективу. Отже, місія школи – дати дітям досвід життя в громадянському суспільстві з урахуванням сучасних соціально – політичних і соціально – економічних умов та орієнтирів на перспективи розвитку. Аналіз педагогічної практики Красноармійського навчально – виховного комплексу свідчить, що учні прагнуть бути освіченою, захищеною, розвинутою, успішною особистістю, вміти знаходити рішення будь-якої ситуації, вміти керувати своїм життям. 85,7% старшокласників визначили, що для майбутнього життя школа дала знання, і лише 8,5% - навчила самостійності. Саме тому учнівське самоврядування може стати активною формою організації навчально-виховного процесу, в центрі якого – дитина з її запитами та потребами. Становлення учнівського самоврядування – процес складний і багатогранний. Для того, щоб воно стало реальною часткою педагогічного процесу, необхідно відмовитися від впливу на особистість за схемою „вимога – сприйняття - дія”, тому що вона не розкриває позитивної мотивації вчинків, не забезпечує участі підростаючого покоління у вирішенні життєвих проблем. На жаль, певна частина педагогів зміст діяльності дитячого самоврядування розуміють однобоко, не розглядають його як умову формування громадянської відповідальності, як форму участі вихованців в управлінні країною. Отже, існує потреба в новому підході до виховання підростаючого покоління, який вийшов би за межі покровительства або надання дітям „дозволу” брати активну участь у виховному процесі. Таким чином, учнівське самоврядування – це форма організації учнівського колективу, яка забезпечує розвиток громадянських якостей учнів, соціалізації особистості в системі демократичних взаємин на принципах самореалізації, самоорганізації, самодіяльності. Мета даного проекту: виховати у школярів активну життєву позицію, сформувати навички участі в демократичному управлінні суспільством через діяльність в учнівському самоврядуванні.
http://zastupnik.at.ua/
|