Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Україна в моєму серці

Тема: «Україна в моєму серці»
Мета: поглибити знання учнів про Україну, українську державну символіку, народні символи; розвивати пізнавальні інтереси, мислення, навички роботи в групах; прищеплювати любов до рідного краю; виховувати патріотичні почуття, любов та дбайливе ставлення до рідної землі.
Обладнання: карта України, глобус, плакати із зображенням Державного Прапора та Державного Герба України, малюнки із зображенням народних символів України, записи висловів про Україну, роздатковий матеріал для групової роботи, картки з прислів’ями, «Чарівна квітка», відеоролики з українськими піснями, виставка дитячих малюнків «Україна очима дітей», картки-сердечка, медалі «Панночка Краса – довга коса».

                                                                                                  Хід заняття

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення теми та мети заходу

- На нашій планеті є багато різних країн. Кожна з них має свою територію, мову, культуру, історію, звичаї та традиції. А як називається наша країна? (Україна)
- Тема виховної години «Україна в моєму серці». Ми поговоримо про нашу Батьківщину, пригадаємо те, що вже знаємо про неї та поповнимо свої знання. В підготовці до цього заходу прийняли участь всі учні нашого класу, які об’єднались в групи: «Декламатори», «Актори», «Історики», «Співаки» та «Художники», які підготували виставку малюнків «Україна очима дітей».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Виступ групи «Декламатори»

1-й учень: Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини…
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.

2-й учень: Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має…
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у рідному краї.

3-й учень: Є багато пташок голосних,
Любі – милі нам співи пташині,
Та завжди наймилішими з них
Будуть ті, що у рідній країні.

4-й учень: І тому найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна,
Дорога нам усім Україна!

2. Вправа «Асоціативний кущ»
- Діти, а що для вас є Батьківщина?
(Відповіді дітей)

ІV. Основна частина

1. Бесіда про державні символи України
- Кожна країна має свої символи. Які державні символи України ви знаєте?
(Герб, Прапор, Гімн)
- Гімн – це найголовніша пісня України. Слухати його потрібно стоячи мовчки, з гордо піднятою головою. Хто написав Гімн України? (Автор слів Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький)

2. Виступ групи «Історики»

1-й учень: Прапор – це державний символ,
Він є в кожної держави.
Це для всіх ознака сили,
Це для всіх ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте – жито,
Прапор свій оберігаєм,
Він – святиня, знаєм всі ми.

2-й учень: Наш Герб – тризуб.
Це воля, слава, сила.
Наш Герб – тризуб.
Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є
Ми завжди будем.
Добро і пісню
Несемо ми людям.

3. Бесіда про народні символи України
- Але крім державних, Україна має ще й народні символи. Назвіть їх. (Відповіді дітей).
- Давайте скажемо нашій Батьківщині гарні слова. Яка Україна?
(Відповіді дітей).

4. Гра-вікторина «Чарівна квітка»
- Пограємо в гру-вікторину. В мене є квітка, але вона не проста, а чарівна. На її пелюстках заховались питання. Треба підійти до квітки, зірвати пелюсток, прочитати питання і дати на нього відповідь.
Питання:
- Наша країна?
- Наше місто?
- Найвідоміша річка України?
- Столиця України?
- Річки нашого міста?
- Які моря є на території України?
- Яке слово заховалося в тризубі?
- Що символізує жовтий колір на Прапорі України?
- Основний закон України?

5. Інсценізація. Виступ групи «Актори».
Автор: Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
Діти: 1 – До магазину, там є цукерки.
2 – Ні, до школи, там є діти.
3 – Ні, до річки, там можна купатись.
4 – Ні, в садок, там повно яблук та груш.
5 – Ні, у поле, там простір широкий.
Автор: Але тут увійшла мама.
Діти: - Яка стежка найкраща?
Мама: - Додому, діти! До рідного дому!

6. Пісня «Музика рідного дому».
Виступ групи «Співаки».

7. Інформаційний блок
- Діти, а якщо об’єднати усі родини, усіх людей, які живуть в Україні, то як тоді ми їх назвемо? (Народ)
- Так, український народ. Ми всі одна велика сім’я, тому повинні жити дружно, в мирі та злагоді.

5-й учень: Ми, українці – велика родина,
Мова і пісня у нас солов’їна.
Квітне в садочках червона калина.
Рідня земля для всіх нас – Україна!

8. Гра «Відгадай мелодію»
- Які гарні вірші. А чи знаєте ви українські пісні? (Так)
- Давайте пограємо в гру «Відгадай мелодію». Зараз будуть звучати мелодії українських пісень. Як тільки ви здогадаєтесь, з якої пісні ця мелодія – відразу піднімайте руку.
Пісні:
«Ой є в лісі калина»
«Ходить гарбуз по городу»
«Пісня про рушник»
«Лише у нас на Україні»
«Кривий Ріг – моє місто»

9. Робота з прислів’ями.
- Ви добре знаєте українські пісні. А чи так же добре ви знаєте прислів’я про нашу Україну? (Так)
- Які прислів’я ви знаєте?
(Відповіді дітей)

10. Відгадування загадок
- Україна – одна з найбільших держав Європи. В ній живуть люди різних національностей. А ще, наша країни славиться плодючою землею, працьовитими людьми, мальовничою природою, широкими ланами, де серед золотої пшениці цвітуть чарівні польові квіти. А які це квіти – спробуйте відгадати.
Загадки:

- У зеленім зіллі виросло дівчатко.
В неї білі вії й золоті очатка.
Відгадати всім не важко,
Що за квітка це?... (Ромашка)

- Блакитні оченята
Із жита виглядають.
Хоч квіточки ці люблять,
Та з поля виганяють. (Волошки)

- Стебельце – шорстка драбинка.
У серці чорна вуглинка.
Пелюстки блискучі, як лак.
Це квітує… (Мак)

11. Робота в групах
- У вас на партах лежать малюнки з зображенням квітів. За їхніми назвами об’єднайтесь в групи: І група – ромашки, ІІ група – волошки, ІІІ група – маки. Завдання: зібрати окремі слова у прислів’я. (Картки з прислів’ями діти чіпляють на дошку).
Прислів’я:
«Україна рідненька, як батько і ненька.»
«Батьківщина – мати, вмій за неї постояти.»
«Рідна земля – мов колиска золота.»

V. Конкурс красунь
- Подивіться на ці чудові квіти. З давніх-давен дівчата вплітали їх у віночок і починали носити вже з трьох років. Вінок належить до українських символів-оберегів. А ще, найвродливішою вважалась та дівчина, яка мала довгу косу. В нашому класі всі дівчата вродливі, і зараз вони продемонструють нам свої гарні коси.

(Демонстрація під мелодію)
- За свою вроду наші красуні нагороджуються медалями:
«Панночка краса – довга коса»
«Панночка краса – пишна коса»
«Панночка краса – гарна коса»
«Панночка краса – чудова коса»
«Панночка краса – розкішна коса»
«Панночка краса – білява коса»
«Панночка краса – золотава коса»
«Панночка краса – русява коса»
«Панночка краса – чорнява коса»
«Панночка краса – принадлива коса»
«Панночка краса – прекрасна коса»
«Панночка краса – чарівна коса»
«Панночка краса – найдовша коса»

VI. Підсумок заходу
Виступ групи «Декламатори»

6-й учень: Моя найкраща в світі Україно,
Я твій маленький тонкий пагінець.
Люблю тебе, всім серцем, Батьківщино,
Мій край для мене – батько і мудрець.

7-й учень: Люблю тебе всім серцем, рідний краю!
Несеш ти стільки щастя і тепла.
Я в світі різні труднощі здолаю,
Щоб Україна кращою була.

8-й учень: Я доленьку пов’язую з тобою,
Бо і вода, як мед, в своїм краю!
Калину, пісню, верби над водою
І мову рідну я люблю свою!

- Приємно чути, що ви всім серцем любите свою Батьківщину. А що вже сьогодні ви можете робити для того, щоб наша країна процвітала?
(Відповіді дітей)
- Діти! Ви – майбутнє України! Я бажаю вам успіхів у навчанні і в усіх добрих справах. Любіть, цінуйте і бережіть свій рідний край! У вас на партах лежать «сердечка», які ви власноручно виготовили. Плекайте ж в своїх сердечках насіння доброти, подаруйте їх Україні, на радість людям, на користь Батьківщині.
Звучить пісня «Це моя Україна».

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: solovyovanativ (08.12.2018) | Автор: Соловйова Наталя Іванівна E
Переглядів: 319 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!