Українська мова (4 години на тиждень) авт. Вашуленко М., Ґудзик І., Прищепа О., Пономарьова К., Мартиненко В. підр. М.А.Білецька М.С.Вашуленко «Рідна мова», Київ «Освіта», 2 клас, 2002
І семестр
Закріплення знань і вмінь, здобутих у 1 класі
1. Вступ. Звуки мовлення. Букви. Каліграфічне написання малих букв українського алфавіту (впр. 1-8). 2. Звуко-буквений аналіз слів. Складання розповіді на тему «Наші літні канікули» (впр. 9-13). 3. Каліграфічне написання великих букв українського алфавіту. Слова, близькі за значенням (впр. 14-19). 4. Склад. Перенос слів із рядка в рядок (впр. 20-25). 5. Перенос слів зі збігом приголосних звуків (впр. 26-30). 6. Перенос слів із буквами й та ь (впр. 31-34). 7. Слово. Речення. Складання речень за малюнками та опорними словами (впр. 35-39). 8. Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова речень різних типів. 9. Роздільне написання слів у реченнях. Складання розповіді за малюнком і запитаннями (впр. 40-43).
Мова і мовлення
10. Поняття про мову як засіб спілкування між людьми (впр. 44-49). 11. Уявлення про рідну мову. Спорідненість української мови з російською та білоруською (впр. 50-55). 12. Старі й нові слова в українській мові. Переказування тексту (впр. 56-60). 13. Усне і писемне мовлення. Культура мовлення (впр. 61-65). 14. Звертання. Практичне засвоєння різних форм звертання. Складання діалогу за поданими запитаннями (впр. 66-70). 15. Сила голосу і швидкість мовлення. Слова ввічливості. Ситуативні діалогічні вправи (впр. 71-78). 16. Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота з деформованими реченнями. 17. Поглиблення знань про культуру мовлення. Вправляння в етиці мовленнєвої поведінки. Складання діалогу на тему «У магазині» (впр. 79-82). 18. Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Мова і мовлення» (впр. 83-87).
Текст
19. Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголовок, його відповідність змісту тексту (впр. 88-91). 20. Добір заголовків до текстів. Вправляння у стислому переказуванні тексту (впр. 92-95). 21. Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Доповнення основної частини тексту (впр. 96-99). 22. Закріплення знань про будову тексту. Складання тексту за початком і кінцівкою (впр. 100-103). 23. Види текстів: текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування. Складання тексту-міркування і тексту-опису (впр. 104-107). 24. Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова і записування речень, що передають зміст малюнка. 25. Засоби зв’язку речень у тексті (впр. 108-111). 26. Побудова тексту за поданим планом. Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Текст». (впр. 112-115). Перевірка мовних знань і вмінь.
Речення
27. Поняття про речення. Основні ознаки речення (впр. 116-120). 28. Поділ тексту на речення. Зв'язок слів у реченні (впр.121-125). 29. Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень. Складання розповідних речень (впр. 126-129). 30. Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях. Складання діалогу на тему «У бібліотеці» (впр. 130-134). 31. Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для висловлення думки (впр. 135-139). 32. Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із вікна. 33. Закріплення знань про розповідні та питальні речення. Складання розповіді за малюнком та запитаннями (впр. 140-143). 34. Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень. Форми спонукання (впр. 144-148). 35. Закріплення знань про спонукальні речення. Складання речень. Виразне читання тексту (впр. 149-153). 36. Закріплення знань про види речень за метою висловлювання. Складання усної розповіді «День народження» за малюнками та поданим планом (впр. 154-160). 37. Головні слова в реченні. Складання речень (впр. 161-166). 38. Другорядні члени речення. Складання речень за схемами. Навчальне аудіювання (впр. 167-170). 39. Зв'язок слів у реченні. Встановлення зв’язку слів у реченнях за питаннями (впр. 171-175). 40. Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова і записування речень, що передають дії, виконувані на уроці образотворчого мистецтва. Поширення речень. 41. Встановлення зв’язку слів у реченнях. Поширення речень. Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Речення» (впр. 176-183).
Слово Слова, які означають назви предметів
42. Слова, що означають назви предметів. Складання речень (впр. 184-189). 43. Розпізнавання іменників (без уживання терміна) за питаннями хто? що?. Складання речень (впр. 190-195). 44. Групування предметів за родовими та видовими ознаками. Складання речень (впр. 196-200). 45. Уявлення про один предмет і багато предметів. Практичне вживання форм однини і множини (без уживання термінів) (впр. 201-205). 46. Змінювання іменників за зразком «один – багато». Редагування тексту (впр. 206-209). 47. Закріплення знань про слова, що означають назви предметів. Навчальне аудіювання (впр. 210-213). 48. Урок розвитку зв’язного мовлення. Встановлення меж речень. Робота з деформованим текстом. 49. Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей (впр. 214-218). 50. Доповнення діалогу. Складання усної розповіді за серією малюнків (впр. 219-223). 51. Велика буква у кличках тварин. Опис тварин (впр. 224-227). 52. Вживання великої букви в іменах людей та кличках тварин (впр. 228-232). 53. Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок. Навчальний діалог (впр. 233-241). 54. Закріплення правил написання іменників з великої букви (впр. 242-245). 55. Урок розвитку зв’язного мовлення. Добирання заголовка до тексту. 56. Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Слова, що означають назви предметів» (впр. 246-251). Перевірка мовних знань і вмінь.
Слова, які називають ознаки предметів
57. Слова, що називають ознаки предметів. Роль прикметників (без уживання терміна) у мовленні (впр. 252-256). 58. Зв'язок прикметників з іменниками в реченні. Доповнення тексту. Складання діалогу (впр. 257-261). 59. Змінювання прикметників з іменниками за зразком «один – багато». Поділ тексту на речення (впр. 262-265). Контроль навчальних досягнень учнів. Аудіювання. 60. Закріплення знань про прикметники. Письмовий переказ тексту за малюнком та запитаннями (впр.266-268). 61. Спостереження за роллю прикметників у загадках. Складання загадок (впр. 269-273). Контроль навчальних досягнень учнів. Списування. 62. Контроль навчальних досягнень учнів. Диктант. 63. Аналіз диктанту. Прикметники близькі і протилежні за значенням. Вживання прикметників у переносному значенні. Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Слова, що називають ознаки предметів» (впр. 274—279). 64. Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота з деформованими текстами.
|