Каталог статей
Головна » Статті » Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) » Барви сонячного літа | [ Додати статтю ] |
Унікальність мого і твого внутрішнього світу Заняття 4 Мета: допомогти дітям усвідомити наявність у себе різних позитивних рис, усвідомити свою унікальність. Вправа 1. «Знайомство» Дітям пропонується закінчити речення «Я люблю…». Учні по черзі озвучують незакінчене речення. Вправа 2. «Долонька» Дітям пропонується покласти свою долоньку на аркуш паперу, розчепіривши пальці. Потім її контури обводяться олівцем. На кожному пальці потрібно написати що-небудь гарне про себе: «Я красивий», «Я сильний» тощо. Потім психолог збирає малюнки, по черзі читає їх групі, а діти мають здогадатися, де чия «долонька». Робота з казкою «Хмара» (автор М.Мішин) Питання для обговорення: Хто з вас любить небо і хмари? У чому помилялися хмари, думаючи про хмару? На що вони звернули увагу? (На зовнішність— не помітили душу.) Як можна довести, що хмара була шляхетною? Якими ще рисами, на ваш погляд, володіла хмара? З ким з героїв казки в Хмари було найбільше схожих рис і яких? (З хмариною — прагнення допомагати, уміння співчувати оточуючим тощо.) Під час обговорення казки звертають особливу увагу на розходження в зовнішньому вигляді й у рисах хмаринок, а також на те, що не завжди красива зовнішність пов'язана з гарними рисами. Вправа 3. «Зірочка» Психолог малює на дошці зірку, у кутках якої пише «мама», «тато», «вихователь», «друг», «ведучий». Одного з учнів запрошують до дошки. Ведучий вказує на один із промінчиків зірки і подає умовний знак, наприклад, тупотить ногою. Дитина повинна вирішити, яка риса у неї спільна з цією людиною. Якщо ж ведучий ляскає в долоні, потрібно згадати, яка риса зазначеної людини протилежна наявному в дитини. (Наприклад: ведучий вказує на проміннячко з написом «мама» і тупотить. Дитина говорить: «Мама любить тварин, і я теж». Далі ведучий вказує на проміннячко «тато» і ляскає в долоні. Дитина порівнює себе з батьком: «Він розсіяний, а я уважний».) Діти наприкінці вправи повинні зробити висновок, що між людьми (зовні несхожими) завжди є яка-небудь подібність. Психолог допомагає дітям підбити підсумок заняття. Висновок: кожна людина унікальна. У кожної людини є свій внутрішній світ. Кожній людині властиві як позитивні риси характеру, так і негативні. Казка «Хмара» Скажи, ти любиш небо? Блакитне, глибоке, вабливе. Чи неправда, тобі не раз хотілося полетіти в цю безкрайню, вабливу височінь або уявити себе хмарою, що плавно пливе по небу. Тоді слухай. Уяви: спекотний літній день. Ти лежиш на лузі, повітря насичене ароматом польових квітів. Ти дивишся в небо. На обрії видніються хмарки. Ще мить — і ти заплющуєш очі, тому що від спеки й аромату трав тебе хилить у сон. І от ти стаєш невагомим і легким, як хмара. Ти злітаєш у небо до інших хмар. Білих, пухнастих. Здрастуй, друже, — говорять вони. — Йди до нас! Хмарина оглядається навкруги, радіючи, що її дружелюбно прийняли. — Давайте пограємо в що-небудь. Наприклад, політаємо над землею і подивимося, що роблять люди, — запропонувала Хмарина. — О, ми з радістю полетимо з тобою, адже це так цікаво! — дзвінко вигукнули всі хмари разом. —І я з вами! — пролунав глухий голос. —Ну, от ще! Ти нам усе зіпсуєш. Ти сіра і незграбна. Люди злякаються тебе й утечуть. — відповідали білі хмари. Хмарина озирнулася і побачила осторонь пухку сіру хмарину. Вона ще більше насупилася і потемніла від глузувань. Хмарині стало шкода її. —Хто це? — запитала вона в друзів. —Це Хмара, — пояснила найкрасивіша хмара. Ми ніколи не беремо її із собою, тому що вона страшна. А люди люблять тільки білі хмари. —Давайте візьмемо її із собою, — сором'язливо запропонувала хмарина, але її ніхто не почув. І вони полетіли, взявшись за руки. Пролітаючи повз Хмару, хмарина чула, як вона журилася: «Ох, невже я ніколи не зможу бути корисною людям? Невже я не зможу бути такою красивою як мої брати хмари?!» ...Внизу пропливали міста, села, річки, гори, моря, озера. —Хочете, я покажу країну, у якій я народилася? — запитала Хмарина. —Хочемо! Хочемо! — почула з усіх боків. —Тоді летимо! — сказала Хмарина. Незабаром вони долетіли до тих країв, де завжди пекуче гріло сонце, де сади були повні фруктів, а на полях колосилося жито. Але що це? Хмарина тривожно подивилася вниз і не повірила своїм очам: «Де зелені луги, повноводі ріки, стигле колосся жита, де чудові сади і ліси?» — Зачекайте тут, я незабаром повернуся, — сказала Хмарина. Вона спустилася до землі, і перед нею відкрилася страшна картина. Усе пересихало, навіть ріка, що колись була повноводою, стала жалюгідним струмочком. — Ми помремо від голоду і посухи! — чулися звідусіль тривожні і втомлені голоси людей. Хмарина злетіла вгору. — Я хочу допомогти їм, але я така маленька! — вигукнула вона. — У мене не вистачає сил! Що ж робити? І тут з'явилася Хмара. Ніхто не помітив, що вона летіла слідом за усіма. —Я допоможу! — сказала Хмара. —Куди тобі! — почулися недовірливі голоси. Але Хмара вже робила свою справу. Вона наблизилася до землі... Пролунав грім, і пішов такий дощ, якого тут давно не було. На очах у всіх природа оживала: ріки наповнювалися водою, ліси, поля, сади набиралися сили і свіжості. А коли виглянуло сонце, його промені пробилися крізь Хмару, що раптом стала легкою і прозорою. І усі побачили веселку. «Веселка — це гарна прикмета! Тепер ми не умремо від голоду і посухи!» — почули радісні голоси людей. Дощ скінчився. Умита земля віддячила Хмарці, а всі хмари милувалося нею. А Хмара, посміхаючись, повільно піднімалася в саму височінь, де живуть найкрасивіші хмари. | |
Переглядів: 1403 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |