Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Новини | [ Додати статтю ] |
Вчителям початкових класів Структура навчального року встановлюється загальноосвітнім навчальним закладом відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України. Навчальні заняття в початкових класах організовуються за семестровою системою. Закінчується навчальний рік проведенням державної підсумкової атестації у 4-х класах, навчальних екскурсій, річного оцінювання навчальних досягнень учнів усіх класів. На сьогодні залишаються чинними інструктивно-методичні рекомендації від 07.07.2008р. №1/9 – 433 щодо розроблення робочих навчальних планів для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів та особливостей вивчення навчальних предметів інваріантної складової навчальних планів. Організація навчання у початкових класах здійснюється за навчальними програмами, розробленими відповідно до Державних стандартів початкової загальної освіти та затвердженими МОН України (наказ від 20.06.2006р. № 469 згідно з рішенням колегії від 24.05.2006р.): «Програми для середньої загальноосвітньої школи», 1-4 класи (К.: Початкова школа, 2006); «Фізична культура. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів», 1-4 класи, авт. Зубалій М.Д. та ін. (Х.: Ранок,2006р.) Оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4–х класів здійснюється відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (наказ МОН від 20.08.2008р. №755). Оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів здійснюється вербально, у 3-4 класах – за 12- бальною шкалою. За рішенням педагогічної ради загальноосвітнього навчального закладу оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класу може здійснюватись за 12 – бальною шкалою, розпочинаючи з ІІ семестру. З метою визначення відповідності освітнього рівня випускників початкової школи вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти у 4-х класах здійснюється державна підсумкова атестація з української мови (мови і читання) та математики (відповідно до Положення про Державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти (наказ МОН України від 18.02.2008р. №94, зареєстрований у Мін’юсті України від 27.02.2008р. за № 151/14842)). Бали за атестацію із цих предметів виставляються за результатами річних підсумкових контрольних робіт. Підсумкові контрольні роботи виконують усі учні, окрім тих, які з поважних причин (хвороба, довготривалі перебування на лікуванні, спортивних змаганнях, переїздах в інші місця проживання, природні катаклізми) не можуть бути присутніми у визначений час для написання підсумкових контрольних робіт. У такому разі оцінки за державну підсумкову атестацію виставляються учням за результатами семестрового оцінювання. Додаткові види перевірних робіт у 4-х класах не проводяться. Річне оцінювання, що є підсумковим, здійснюється на основі семестрових балів. З навчальних предметів, які підлягають державній підсумковій атестації, при виставленні річної оцінки враховуються також результати підсумкових контрольних робіт. Варіативною частиною кожного з Типових навчальних планів для учнів 1-4 класів передбачено від 1 до 3 додаткових годин, які можна використовувати за вибором загальноосвітнього навчального закладу та індивідуальних освітніх потреб учня: · на посилення предметів інваріантної складової; · на вивчення додаткових курсів; · на проведення індивідуальних та групових занять. Обирати для вивчення слід курси, які реалізуються навчальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України. З цією метою можна скористатися чинними навчальними програмами.: · «Риторика», 1-4 роки навчання, авт. Науменко В.О., Захарійчук М.Д. (Т.: Мандрівець,2009); · «Поетика», 2-4 класи, авт. Петровська Т.В. (Т.: Мандрівець,2009); · «Зарубіжна література», 2-4 класи, авт. Мовчун А.І. (К.: Початкова школа, 2007; Т.: Мандрівець, 2009); · «Логіка», 2,3,4 класи, авт. Митник О.Я. (К.: Початкова школа, 2007; Т.: Мандрівець, 2009); · «Розвиток продуктивного мислення учнів 1-4 класів» авт. Гісь О.М. (Т.: Мандрівець, 2009); · «Елементи геометрії», 3-4 класи, авт. Седеревічене А.О., Нивидома Л.І. (Т.: Мандрівець, 2009); · «Кроки до інформатики. Шукачі скарбів», 2-4 класи, авт. Коршунова О.В. (Т.: Мандрівець, 2009); · «Сходинки до інформатики», 2-4 класи, авт. Рівкінд Ф.М., Ломаковська Г.В.., Колесніков С.Я., Рівкінд Й.Я. (Світич, 2007; Т.: Мандрівець, 2009); · «Основи комп’ютерної грамотності», авт. Рівкінд Ф.М., Рівкінд Й.Я. (Т.: Мандрівець, 2009); · Початковий курс економічних знань «Цікава економіка», авт. Кашуба Л.В. (Т.: Мандрівець,2009); · «Права дитини», для 1-4 класів, авт. Мовчун А.І., Харсіка Л.І. (Т.: Мандрівець,2009); · «Азбука споживача, 1-2 роки навчання, авт. Бородачова Н.В., Лаврентьєва Г.І. (Т.: Мандрівець,2009); · «Основи споживчих знань», 1-12 роки навчання, авт. Гільберг Т.Г., Довгань А.П., Капіруліна Т.Л. та ін. (К.: Навчальна книга, 2008); · «Християнська етика в українській культурі», 1-4 роки навчання, авт. Чернуха В.Г., Бєлкіна Е.В. (Т.: Мандрівець,2009); · «Хореографія», 1-4 класи, авт. Тараканова О.П. (Т.: Мандрівець,2009). Визначені курси варіативної складової зазначаються в розкладі уроків після предметів інваріантної частини навчального плану. Організація навчальних екскурсій у 1-4 класах, їх зміст та форми проведення визначені листом Міністерства освіти і науки України від 06.02.2008р. № 1/9-61. Обов’язковою умовою проведення екскурсій є цільовий інструктаж учнів із техніки безпеки, правил поведінки під час переходу чи проїзду до місця екскурсій та її проведення. | |
Переглядів: 6507 | Рейтинг: 3.2/6 |
Всього коментарів: 0 | |