Тема: Вернісаж весняних квітів
Мета: Розширити знання дітей про природу, ознайомити з різноманітністю весняних квітів, виховувати естетичні почуття, смаки, навчити бережливого ставлення до природи, розвивати логічне мислення.
Хід заняття
І. Організаційна частина
- Добрий день, діти! Ви, напевне, добре відпочили на канікулах, тож будете уважно слухати.
Про що в нас сьогодні піде мова ви здогадаєтесь самі.
ІІ. Основна частина.
1. Щоб дізнатися тему нашого заняття ви повинні послухати віршик:
Весна – чарівниця
неначе цариця
наказ свій послала,
щоб краса вставала.
І проліски і травка
й зелена муравка
і кульбаба рясна
і фіалочка рясна
Всі квіти весняні
веселі, кохані
З-під снігу виходять
Голівки підводять
- Отже, як ви здогадалися тема нашого заняття весняні квіти.
2. А зараз відгадайте загадки
Заспіва весна в ріжок
Квітка робить перший крок
Прошиває ковдру снігу
І веде до нас відлигу
Як зовуть цю ранню квітку?
Чи зустрінем ї влітку?
(Підсніжник)
Мабуть всі ви бачили підсніжники і знаєте які це красиві квіти. Про підсніжник є така легенда. Коли перші люди Адам і Єва були вигнані з раю на землі панував холод падав сніг. Єва дуже змерзла. Щоб втішити її кілька сніжинок перетворилися у квітки підсніжника. Тому ці квіти і такі білі як сніг.
3.
З-під снігу свій листочок
До сонця простягну.
І синій мій дзвіночок
Вітатиме весну.
(Пролісок)
Підсніжники і проліски зацвітають перші, коли навколо ще стоїть сніг, він розтанув тільки де-не-де. А зараз послухайте загадки про квіти, які цвітуть пізніше – у квітні і травні.
Хто красується на лузі
В золотому капелюсі
І чекає на обнову –
Білу шапочку чудову
Цвіте всю весну коло хати
Золотогубі сонценята.
Та ось уранці, де й поділись.
Мов парашути розлетілись.
(Кульбаба)
Цвіте синьо, лист зелений,
Квітник прикрашає
Хоч мороз усе побив
Його не займає.
(Барвінок)
Квітка я ніжна, низенька, дрібна
Коли розцвітаю приходить весна
Мій цвіт фіолетовий 5 пелюсток
В ній квітну довго між інших квіток.
(Фіалка)
Росте на наших луках
Квітонька дрібна
Дала їй сині очі
Ненечка - весна
От пройде біля неї
З усміхом хто небудь
Услід тихенько квітка
Промовить – і не забудь.
(Незабудка)
Дрібнесенькі дзвіночки
Неначе воскові
Нанизано рядочком
На довгому стеблі.
І ніжно-запашненькі
Найкращі із квіток
Ці квіточки біленькі
Зовуть нас у лісок.
(Конвалії)
Квіти, назви яких ви вгадали ростуть в лісі. А які ви знаєте квіти, які ростуть вдома, на подвір’ях весною?
Ви певне знаєте квітку нарцис? А чи знаєте, яка про нього є легенда? Якщо не знаєте, я вам розповім.
Нарцис – то був хлопець. І був він дуже гарний. Одного разу прийшов він до річки води напитись, глянув на себе у воду і став милуватись собою. Довго він сидів на березі річки і не зміг відірватися від свого відображення і перетворився він на квітку, яку назвали його іменем нарцис.
ІІІ. Підсумок уроку.
- Молодці діти, ви були активні. Сподіваюсь, вам сподобався наш урок. Ви дізналися багато цікавого. А за те. Що ви були старанні, весна передала вам подарунки.
До побачення!
|