Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель батькам » Сімейне виховання [ Додати статтю ]

Виховання у дітей відповідального ставлення до навчання та праці

Виховання у дітей відповідального ставлення до навчання та праці


З метою виховання у дітей відповідального ставлення до навчання та праці загалом, пропонуємо низку запитань для батьків, вчителів, вихователів учнів початкової школи. Особливо корисними вони будуть для тих батьків, які прагнуть покращити відносини з дітьми та самовдосконалитись як батьки.

1. Чи існує у Вашій сім'ї взаємодопомога? В чому вона виявляється?

2. Як часто звертаються до Вас діти під час підготовки уроків?

3. До кого з членів родини дитина частіше звертається за допомогою під час приготування навчальних завдань (мами, батька, бабу сі, дідуся, брата, сестри). Чому?

4. У якій формі Ви сприяєте дітям у виконанні домашнього завдання?

5. Що на Вашу думку означає «допомагати» дитині у навчанні?

6. Якими цікавими справами заповнений вільний від навчання час Вашої дитини?

7. Чи налагоджений у Вашій сім'ї взаємозв'язок праці і відпочинку і в чому він виявляється?

8. Чи заведено у Вашій сім'ї просити вибачення, коли допущені помилки?

9. Чи використовуєте Ви в домашніх умовах метод власного прикладу? В яких ситуаціях?

10.Як у Вашій сім'ї використовується вільний від навчання і трудової діяльності час?

11.В яких ситуаціях Ви виявляєте вимогливість до дитини?

12.Чи аналізуєте Ви разом із дитиною труднощі й недоліки в її навчанні? Як?

13.Як Ви гадаєте, чи варто надмірно опікуватися дитиною?

Проаналізуйте з дітьми таку ситуацію:

***

Хлопчик ходив у перший клас усього з півмісяця. Одного разу він сказав матері:

— До школи я більше не піду!

— Чому? — запитала мати.

— Не хочу.

— Чому ж ти не хочеш?

— Вчителька завдала додому писати й читати.

— Без цього не можна вчитися.

— А чому ж дорослим не завдають писати й читати? Вони ж дома не пишуть. Ніхто не пише.

— Усі дорослі працюють,— пояснює мати,— а діти вчаться. Навчання — це й є їхня робота. А стануть дорослими — теж працю ватимуть, а дехто ще і вчитиметься.

Хлопчик наполягав на своєму:

— Я теж можу працювати. І копати в садку, і дерева поли вати. Все я можу. Хіба ж я не працюю дома? Працюю. Мене приму шувати не треба. А до школи я не піду.

Запитання для батьків: В чому полягає тактика виховного впливу з боку матері? Яка була б Ваша порада?

Запитання для дитини: Чи правильно хлопчик розуміє значення навчання в школі? Що б Ви йому порадили?

Аналізування подібних ситуацій дає змогу батькам побачити себе зі сторони і проаналізувати правильність виховних дій, зрозуміти почуття та переживання дитини. Адже, моральне виховання починається із засвоєння і дотримання правил співжиття у сім'ї, в школі, поведінки в громадських місцях, поглиблення знань про доброту, повагу, чесність, справедливість, милосердя. Діти поступово усвідомлюють, що праця як фізична, так і розумова має велику цінність у житті людини і що лише вона дає можливість реалізувати себе як особистість, формує гідність людини і повагу до неї з боку оточуючих.

Нижникевич Зоряна

http://rastu.com.ua/

Категорія: Сімейне виховання | Додав: [ADM]Irina (25.12.2009)
Переглядів: 1477 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!