Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Використання LEGO в освітньому процесі першого класу під час проведення тематичного тижня «Наш клас»

                                                          Савченко Ольга Володимирівна,

учитель початкових класів Уманського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня  школа І –ІІІ ступенів №7 – колегіум»» Уманської міської ради Черкаської області.

 

 

«Використання LEGO в освітньому процесі першого класу під час проведення тематичного тижня «Наш клас»»

 

І. Дидактична гра з LEGO до уроку математики на тему: «Лічимо від 1 до 10. Кількісна лічба. Число і цифра, порівняння об’єктів».

Улюблені іграшки

Діти вчаться: рахувати предмети, позначати їх числами, числа позначати за допомогою цифр, порівнювати кількість предметів, працювати самостійно.

Основні завдання

  1. Кожній із шести цеглинок присвоюється відповідна цифра (кожна цифра відповідає кількості іграшок, які зображені на малюнку).
  2. Дітям пропонується порахувати кількість іграшок і показати цеглинку, яка позначає цю кількість.
  3. Педагог говорить:
  • Діти принесли до школи свої улюблені іграшки. Коли почали розглядати їх, то виявилося, що серед них є багато однакових. 

 

 Запитання до дітей

  • Скільки принесли білочок?  
  • Скільки принесли  зайчиків?
  • Скільки принесли ведмедиків?
  • Скільки принесли машинок?
  • Яких іграшок найбільше?
  • Яких іграшок найменше?

 

Додаткове завдання

Збудуй вежу із цеглинок:

  1. Від найменшої кількості іграшок до найбільшої;
  2. Від найбільшої кількості іграшок до найменшої;
  3. Із непарних чисел у порядку зростання.

Запитання до дітей

  • У чому були складнощі?
  • Що таке непарні числа?

Досліджуємо протяжність

Діти вчаться: порівнювати протяжність відрізків, знаходити спільне та відмінне, орієнтуватися у просторі, бути уважними, працювати самостійно та в команді, досліджувати та робити висновки.

                    Основні завдання

  1. Педагог пропонує дітям дослідити протяжність відрізків, зображених на цеглинках, які накреслили першокласники на уроці математики.
  2. Дітям пропонується порівняти протяжність цих відрізків

Запитання до дітей

          – Чий відрізок найкоротший?

  • Чий відрізок найдовший?

         Додаткове завдання

  1. Складіть цеглинки з однаковими за протяжністю відрізками.
  2. Складіть вежу із цеглинок за збільшенням протяжності відрізків.

Запитання:

  • Чи вийшли однакові вежі за кольором?
  1. Дітям пропонують об’єднатися в команди за кольорами цеглинок і побудувати один відрізок.

Запитання:

– Чим відрізняються ці відрізки?

Поміркуємо логічно

Діти вчаться: мислити логічно, запам’ятовувати та аналізувати почуте, візуалізувати інформацію, яку почули.

Основні завдання

  1. Кожній цеглині присвоюється відповідне ім’я.
  1. Дітям пропонується розв’язати логічну задачу:
  • Маринка вища Оленки, Оленка вища Іринки, а Маринка нижча Світланки. Як стоять дівчатка під час шикування на уроці фізичної культури?
  1. Розмістить цеглинки від найнижчої дівчинки до найвищої.

Запитання

  • Хто найнижчий серед дівчаток?
  • Хто найвищий серед дівчаток?

Додаткове завдання

Об’єднайте в пари цеглинки найвищої і найнижчої дівчинки.

Запитання:

– Чи однакові вийшли комбінації у всіх дітей?

ІІ. Дидактична гра з LEGO до інтегрованого курсу «Я досліджую світ» на тему: «Тут я вчуся».

Архітектор

Діти вчаться: аналізувати, порівнювати, бути уважними, пропонувати свій варіант вирішення, вирізняти головне, працювати в команді, домовлятися.

Основні завдання  

  1. Діти отримують завдання зібрати цеглинки одного уподобаного групою кольору. При цьому вони мають рухатися по кімнаті, підходити один до одного, домовлятися, обмінюватися цеглинками.

Запитання до дітей

  • Скільки вам вдалося зібрати цеглинок?
  • Як вам вдалося зібрати цеглинки свого кольору?
  • Що було найскладнішим?
  • Що було найцікавішим?
  1. Педагог пропонує дітям розглянути модель школи.
  2. Дітям пропонується побудувати школу (робота в групах):
  • вищу від запропонованої;
  • нижчу від запропонованої;
  • ширшу від запропонованої;
  • вужчу від запропонованої;
  • несхожу на запропоновану (за формою та кольором).

ІІІ. Дидактична гра з LEGO до уроку навчання грамоти на тему: «Знаки в кінці речення. Складання речень за малюнками».

Розділові знаки

Діти вчаться: розставляти розділові знаки в кінці речення, бути уважними і не відволікатися, уважно слухати.

Основні завдання

  1. Цеглинкам присвоюється відповідний розділовий знак.
  2. Дітям пропонується послухати текст.
  3. Вибрати цеглинку, що відповідає знаку, який потрібно поставити в кінці речення.
  4. Педагог пропонує текст:
  • У цьому році ви стали першокласниками. Хто радо зустрів вас у класі? Як чудово пізнавати щось нове!  

Запитання до дітей:

  • Який знак було вибрати найлегше?
  • Який знак було вибрати найскладніше?
  • Чи можна було б в кінці першого речення інший знак?
  • Що для цього потрібно було б зробити вчителеві?

Додаткове завдання

Дитині пропонується показати цеглинку, на якій зображений розділовий знак(крапка, знак питання або знак оклику). Інші діти складають речення, в кінці якого має стояти цей розділовий знак.

Запитання до дітей

  •  Яке речення складати було найлегше?
  •  Яке речення складати було найцікавіше?

Використана література

  1. Гра по-новому, навчання по-іншому. Методичний посібник / Упорядник О. Рома ­─ The LEGO Foundation, 2018. ─ 44 с.
  2. ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК в освітньому просторі школи. Методичний посібник / Упорядник О. Рома ­─ The LEGO® Foundation, 2018. ─ 32 с.
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: [ADM]Irina (14.11.2021) | Автор: Савченко Ольга Володимирівна
Переглядів: 50 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!