Савченко Ольга Володимирівна,
учитель початкових класів Уманського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів №7 – колегіум»» Уманської міської ради Черкаської області.
«Використання LEGO в освітньому процесі першого класу під час проведення тематичного тижня «Наш клас»»
І. Дидактична гра з LEGO до уроку математики на тему: «Лічимо від 1 до 10. Кількісна лічба. Число і цифра, порівняння об’єктів».
Улюблені іграшки
Діти вчаться: рахувати предмети, позначати їх числами, числа позначати за допомогою цифр, порівнювати кількість предметів, працювати самостійно.
Основні завдання
- Кожній із шести цеглинок присвоюється відповідна цифра (кожна цифра відповідає кількості іграшок, які зображені на малюнку).
- Дітям пропонується порахувати кількість іграшок і показати цеглинку, яка позначає цю кількість.
- Педагог говорить:
- Діти принесли до школи свої улюблені іграшки. Коли почали розглядати їх, то виявилося, що серед них є багато однакових.
Запитання до дітей
- Скільки принесли білочок?
- Скільки принесли зайчиків?
- Скільки принесли ведмедиків?
- Скільки принесли машинок?
- Яких іграшок найбільше?
- Яких іграшок найменше?
Додаткове завдання
Збудуй вежу із цеглинок:
- Від найменшої кількості іграшок до найбільшої;
- Від найбільшої кількості іграшок до найменшої;
- Із непарних чисел у порядку зростання.
Запитання до дітей
- У чому були складнощі?
- Що таке непарні числа?
Діти вчаться: порівнювати протяжність відрізків, знаходити спільне та відмінне, орієнтуватися у просторі, бути уважними, працювати самостійно та в команді, досліджувати та робити висновки.
Основні завдання
- Педагог пропонує дітям дослідити протяжність відрізків, зображених на цеглинках, які накреслили першокласники на уроці математики.
- Дітям пропонується порівняти протяжність цих відрізків
Запитання до дітей
– Чий відрізок найкоротший?
Додаткове завдання
- Складіть цеглинки з однаковими за протяжністю відрізками.
- Складіть вежу із цеглинок за збільшенням протяжності відрізків.
Запитання:
- Чи вийшли однакові вежі за кольором?
- Дітям пропонують об’єднатися в команди за кольорами цеглинок і побудувати один відрізок.
Запитання:
– Чим відрізняються ці відрізки?
Поміркуємо логічно
Діти вчаться: мислити логічно, запам’ятовувати та аналізувати почуте, візуалізувати інформацію, яку почули.
Основні завдання
- Кожній цеглині присвоюється відповідне ім’я.
- Дітям пропонується розв’язати логічну задачу:
- Маринка вища Оленки, Оленка вища Іринки, а Маринка нижча Світланки. Як стоять дівчатка під час шикування на уроці фізичної культури?
- Розмістить цеглинки від найнижчої дівчинки до найвищої.
Запитання
- Хто найнижчий серед дівчаток?
- Хто найвищий серед дівчаток?
Додаткове завдання
Об’єднайте в пари цеглинки найвищої і найнижчої дівчинки.
Запитання:
– Чи однакові вийшли комбінації у всіх дітей?
ІІ. Дидактична гра з LEGO до інтегрованого курсу «Я досліджую світ» на тему: «Тут я вчуся».
Діти вчаться: аналізувати, порівнювати, бути уважними, пропонувати свій варіант вирішення, вирізняти головне, працювати в команді, домовлятися.
Основні завдання
- Діти отримують завдання зібрати цеглинки одного уподобаного групою кольору. При цьому вони мають рухатися по кімнаті, підходити один до одного, домовлятися, обмінюватися цеглинками.
Запитання до дітей
- Скільки вам вдалося зібрати цеглинок?
- Як вам вдалося зібрати цеглинки свого кольору?
- Що було найскладнішим?
- Що було найцікавішим?
- Педагог пропонує дітям розглянути модель школи.
- Дітям пропонується побудувати школу (робота в групах):
- вищу від запропонованої;
- нижчу від запропонованої;
- ширшу від запропонованої;
- вужчу від запропонованої;
- несхожу на запропоновану (за формою та кольором).
ІІІ. Дидактична гра з LEGO до уроку навчання грамоти на тему: «Знаки в кінці речення. Складання речень за малюнками».
Діти вчаться: розставляти розділові знаки в кінці речення, бути уважними і не відволікатися, уважно слухати.
Основні завдання
- Цеглинкам присвоюється відповідний розділовий знак.
- Дітям пропонується послухати текст.
- Вибрати цеглинку, що відповідає знаку, який потрібно поставити в кінці речення.
- Педагог пропонує текст:
- У цьому році ви стали першокласниками. Хто радо зустрів вас у класі? Як чудово пізнавати щось нове!
Запитання до дітей:
- Який знак було вибрати найлегше?
- Який знак було вибрати найскладніше?
- Чи можна було б в кінці першого речення інший знак?
- Що для цього потрібно було б зробити вчителеві?
Додаткове завдання
Дитині пропонується показати цеглинку, на якій зображений розділовий знак(крапка, знак питання або знак оклику). Інші діти складають речення, в кінці якого має стояти цей розділовий знак.
Запитання до дітей
- Яке речення складати було найлегше?
- Яке речення складати було найцікавіше?
Використана література
- Гра по-новому, навчання по-іншому. Методичний посібник / Упорядник О. Рома ─ The LEGO Foundation, 2018. ─ 44 с.
- ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК в освітньому просторі школи. Методичний посібник / Упорядник О. Рома ─ The LEGO® Foundation, 2018. ─ 32 с.
|