Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Загальношкільні заходи | [ Додати статтю ] |
„Викрадена картина” Виховний захід з образотворчого мистецтва Мета. Розвиток інтересу до творів образотворчого мистецтва; розширення кругозору; виховання колективізму‚ взаємодопомоги, взаємоповаги. Обладнання. Картки з прізвищами художників, карта подорожі, картки з буквами, різноколірні трикутники, схеми пропорцій обличчя людини‚ репродукції картин‚ копія «Сікстинської мадонни» Рафаеля, магнітофон. ХІД ЗАНЯТТЯ Учитель. 3 найдавніших часів твори образотворчого мистецтва були безцінним скарбом світової цивілізації. За часів фараонів володіння ними вважалось неабиякою розкішшю. Зараз більшість шедеврів зберігається в найкращих музеях світу. Своїми колекціями пишаються Дрезденська галерея в Німеччині, нью-йоркський Метрополітен-музей в США‚ Паризький Лувр у Франції, Ермітаж і Третьяковська галерея в Росії‚ музеї Києва та Львова. І яких би заходів безпеки не вживали працівники музеїв‚ завжди знаходилися хитрі та кмітливі злодії‚ які прагнули викрасти твори мистецтва. Саме такий прикрий випадок стався сьогодні вночі. 3 картинної галереї зникла відома картина. За справу взялися професіонали — містер Шерлок Холмс та доктор Ватсон. (Музика. До зали входять Шерлок Холмс, за ним доктор Ватсон.) Холмс. Доброго ранку‚ докторе Ватсон! Ватсон. На жаль‚ сер‚ ранок зовсім недобрий! Холмс. Що трапилось? У вас такий стурбований вигляд! Ватсон. Цієї ночі трапилась надзвичайна подія: пограбовано картинну галерею! Холмс. Так‚ це неприємно, але надзвичайно цікаво. Ми допоможемо Скотланд Ярду! Ватсон. Холмсе‚ вони відмовились від допомоги і старанно приховують подробиці. Я тільки-но звідти. Ось — це все‚ що мені вдалось дістати. Холмс. Так‚ малувато… Думаю‚ нам потрібні помічники. Ватсон. А чи схоче хто вплутуватись у все це? Холмс. Зараз побачите. Байдуже спостерігати за розкриттям цього злочину не можуть команди …………………. класів. (Глядачі оплесками зустрічають команди.) 1 конкурс Холмс. Шановні команди! Спочатку нам треба дізнатись‚ картина якого художника зникла. Ватсон має список‚ з якого‚ користуючись описами, слід викреслити зайві прізвища, — тоді в ньому залишиться прізвище автора викраденої картини. Після того‚ як я зачитаю всі описи‚ кожна команда піднімає картку зі своїм варіантом відповіді. Перша правильна відповідь отримує 2 бали‚ друга й третя — по одному‚ неправильна відповідь — 0 балів. Ісаак Левітан Андрій Рубльов Рембрандт Рафаель Тарас Шевченко Феофан Грек Костянтин Литвин 1) Художник протестантської Голландії, що звільнилась від іспанського ярма. Жив з 1606 по 1669 рік. Після досить короткого періоду щастя був надзвичайно, трагічно нещасний. Ранні його картини оспівують багатство та пишність, а пізні — злидні та бідність. Серед них — «Старий у червоному», «Повернення блудного сина». (Рембрандт.) 2) Геніальний майстер староруського іконопису. Народився близько 1360 року. Був монахом Андроникового монастиря під Москвою, де й похований. Ще замолоду працював разом із знаменитими іконописцями, розписуючи Благовіщенський собор Московського Кремля. Серед найкращих — ікони «Трійця», «Спас». (А.Рубльов.) 3) Російський художник, що прожив коротке і нелегке життя (1860—1900), був другом відомого російського письменника Антона Павловича Чехова. Став визнаним майстром пейзажу. Серед його картин — «Тиша», «Владимирка», «Зарослий став». Його помітив колекціонер Третьяков і придбав декілька його картини. (І.Левітан.) 4) Сучасний український художник. Народився 1938 року в місті Рівне. Основним видом образотворчого мистецтва є живопис. У Львові 1982 року було відкрито його персональну виставку, Найбільше працює в жанрі тематичної композиції. Одне з найвідоміших полотен — «Літо. 1941 рік». (К.Литвин.) 5) «Великим візантійцем» називали його в наших краях. Народився на початку ХІУ ст. Вже будучи знаменитим стінописцем, що розписав понад 40 церков у різних країнах, через Кафу (Феодосію) і Київ приїхав у Новгород‚ шукаючи застосування своєму таланту. Створив чимало фресок у руських церквах та велику кількість ікон. Серед них — «Успіння» та «Преображення». (Феофан Грек.) 6) Визначний український художник, всебічно обдарована людина. Жив з 1814 по 1861 рік. Малювати почав змалку. Навчався в Петербурзі в Академії мистецтв. За свої 47 років створив багато графічних та живописних творів. (Т.Г.Шевченко.) Холмс. Закінчено перший тур‚ і поки журі підраховує бали‚ підіб’ємо перші підсумки нашого розслідування: ми дізналися‚ що викрадено картину знаменитого італійського художника епохи Відродження Рафаеля. Холмс. Якщо знаємо‚ що шукати‚ треба починати пошуки. Ватсон. Але‚ Холмсе! Злодій міг заховати картину де завгодно! Ми можемо світ обійти і не знайти її. Холмс. Не хвилюйтесь, Ватсоне. Поки ви прагнули здобути інформацію в поліції, до нашої поштової скриньки надійшов лист від таємного шанувальника мого таланту. Виявляється, він раніше поліції потрапив на місце злочину і знайшов там оце. Ватсон. Це ж справжнісінька піратська карта! На ній намальовано Острів Скарбів і шлях до нього! Чудово‚ Холмсе! Ви не тільки надзвичайно розумний, а й надзвичайно везучий, друже. Холмс. Не кажіть наперед! Крім того‚ без допомоги наших друзів навіть у мене нічого не вийде. Адже‚ як ви самі бачите‚ картину заховано в печері‚ печера — на острові‚ а острів — в океані‚ де нас можуть чекати великі несподіванки. Чи є в команд сміливість подолати цей шлях? Є? Тоді в дорогу‚ кораблі шостих класів! 2 конкурс Ватсон. Ви на шляху до Острова Скарбів. Перед вами великий і прекрасний Океан Образотворчого Мистецтва. Щоб перепливти його‚ треба з даних букв скласти чотири назви видів образотворчого мистецтва (графіка, живопис‚ скульптура, архітектура). Команда, що перша впорається з завданням, отримує 3 бали‚ наступні — 2 та 1.. Взявши старт‚ ваші кораблі впевнено мчать назустріч пригодам. 1 ось перша. Попереду Бермудський трикутник. В цьому місці зникло без сліду багато мандрівників. Кажуть‚ тут живе лихозвісне Морське Чудовисько. Щоб вберегтися від його гніву‚ кораблеві потрібен талісман. 3 конкурс Холмс. 3 виданих вам трикутників ви маєте за 2 хвилини створити і наклеїти на аркуш композицію, розповівши журі та болільникам, чому саме такий талісман вбереже ваш корабель від загибелі в Бермудському трикутнику. Журі оцінюватиме вашу творчість за п’ятибальною системою. Ватсон. Ви вдало минули Бермудський трикутник і нарешті дісталися берега. Острів виявився досить великим‚ і вже на другий день ви заглибилися в Пустелю Спраги‚ де кожна крапля питної води на вагу золота. Поповнити її запаси ви зможете по черзі відповідаючи на запитання. 4 конкурс Правильна відповідь — 1 бал = 1 крапля води. 1. Російською мовою це звучить так: «Каждий охотник желает знать‚ где сидит фазан». Як сказати це одним словом? (Веселка.) 2. Які пензлі використовуються для акварельних фарб? (Білячі‚ колонкові, соболині.) 3. Як називається морський краєвид? (Марина.) 4. Як називається розміщення елементів на картині? (Композиція.) 5. Як називається композиція з кольорового скла або іншого матеріала, який пропускає світло? (Вітраж.) 6. Відомо‚ що пензлі художників мають номери. Пензлик якого номера найтонший? (№ 1.) 7. Що таке темпера? (Фарба.) 8. Як називається щит‚ який підтримує полотно під час роботи художника? (Мольберт.) 9. Українською мовою — це «мертва природа», а французькою? (Натюрморт.) • 10. Як називається дощечка для змішування фарб? (Палітра.) 11. На чому частіше малюють олійними фарбами? (На полотні.) 12. Перш ніж створити велику картину, малюють маленьку. Як її називають? (Ескіз.) Холмс. Ви нарешті дісталися до Печери Скарбів. Тут ціла потаємна галерея. Картини розставлені всюди. Щоб отримати 1 бал — назвіть жанр картини, 2 бали — згадайте її назву‚ 3 бали — назвіть прізвище автора. 5 конкурс 1. Леонардо да Вінчі. «Джоконда». (Портрет) 2. В.Патик. «Соняшники». (Натюрморт.) 3.1.Айвазовський. «Дев’ятий вал». (Пейзаж.) 4. А.Лосенко. «Прощання Гектора з Андромахою’’. (Міфологічний.) 5. Андрій Рубльов. «Трійця». (Іконописний.) 6. В.Суриков. «Ранок стрілецької страти». (Історичний.) 7. П.Федотов. «Сватання майора». (Побутовий.) 8. О.Дейнека. «Оборона Севастополя». (Батальний.) 9. Рембрандт. «Відпочиваючий лев». (Анімалістичний.) Ватсон. Серед скарбів знайдено і викрадену картину, але вона‚ на жаль‚ дуже понівечена. Людина‚ здатна на таке‚ має відповісти за свій злочин. Та щоб знайти злодія‚ потрібно уявити собі його зовнішність. 6 конкурс Холмс. Аборигени, які його бачили‚ дали словесний опис. Користуючись ним та розміткою пропорцій людського обличчя‚ створіть фоторобот. Журі оцінить вашу майстерність за З-бальною системою. Опис: 1. Худе вилицювате обличчя з видовженим підборіддям. 2. Очі маленькі, мов чорні вуглики, брови густі‚ насуплені. 3. Ніс тонкий‚ довгий. 4. Губи теж тонкі‚ верхня повністю прикрита вусами. 5. На голові старенький капелюх, з-під якого виглядає акуратно підстрижене волосся. 6. Шию закриває високий комір поношеного пальта. Холмс. А поки Інтерпол на підставі ваших фотороботів шукає злодія‚ ми граємо останній конкурс. 7 конкурс Реставрація картини Холмс. Коли ми говорили, що картина понівечена, малось на увазі найстрашніше — її розрізали на частини. Отже‚ реставрувати її означає скласти ціле з окремих частин. Фрагменти картини поділено на три групи. Команди по черзі. (Хто швидше) працюють над реставрацією. Складіть картину. Вашу швидкість оцінює журі за З-бальною системою. Перед нами безсмертне творіння Рафаеля «Сікстинська мадонна». На щастя‚ викрадено і понівечено було лише копію. Справжня «Сікстинська мадонна» вже довгі роки експонується в Дрезденській картинній галереї. Ватсон. Ми вдячні всім командам за допомогу, а найкмітливіших детективів визначить журі. (Журі підводить підсумки та нагороджує переможців.) | |
Переглядів: 1247 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |