Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник | [ Додати статтю ] |
Вивчення розвитку класного колективу Склад класу: • віковий склад; • працездатність та успішність; • зацікавленість суспільними справами, виконання громадських доручень; • відвідування гуртків, секцій. Згуртованість класу: • Чи спрямована колективна діяльність на реалізацію важливих суспільних задач та перспектив? • Чи є групи за діловими інтересами або групи негативного характеру? • Як учні ставляться один до одного, до справи класу? • Чи прагнуть учні до спілкування з однолітками? • Чи дружать хлопчики і дівчата? • Чи є в класі кругова порука? • чи переживають учні удачі і невдачі свого класу, чи вболівають за свій колектив? Організованість класу: • чи вміють учні самі організуватися для виконання колективних справ, розподіляти між собою роботу і найбільш раціонально її виконувати? • чи вміють учні терпляче й уважно вислухувати один одного? • чи переважають розумні та справедливі вимоги, які приймаються і виконуються кожним? • чи виконують розпорядження членів учнівського самоврядування? Громадська думка в класі: • які вчинки своїх однокласників схвалюють, які — засуджують? • як і в якій формі виражають своє схвалення і несхвалення? • чи є розбіжність між тим, що говорять учні, і тим, що вони роблять? • чи сформована дієва громадська думка? • чи всі одностайні в ухваленні рішення? Характер зв’язків у колективі: • що зв’язує учнів: загальне місце проживання, місце за партою, загальні інтереси тощо? • де дружать учні (тільки в школі чи поза нею)? • чи учні один до одного? • чи намагаються допомагати? • чи пред’являють вимоги до своїх друзів? • чи вміють бачити недоліки однокласників? Актив класу, учнівське самоврядування: • чи має актив авторитет? • чи виконують учні рішення органів самоврядування? • чи є учні, що постійно знаходяться в активі? • наскільки самостійно діють органи самоврядування? Зв’язок класного колективу з загальношкільним колективом: • чи знають у класі про те, що відбувається в школі в цілому та в інших класах? • чи виконують загальношкільні доручення? • як клас бере участь у загальношкільних заходах? Заходи щодо подальшого зміцнення класного колективу: • які педагогічні заходи варто провести в класі з метою зміцнення й організації класного колективу? • як залучити класний колектив для виховного впливу на окремих учнів? | |
Переглядів: 6151 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |