Визначення нахилу до певного типу професії
Мета заходу: визначити за допомогою тестування нахил учнів до певного типу професій; дізнатися, чи збігається бажання оволодіти обраною професією з професійними нахилами учнів; виробити в учнів вміння співвідносити свої природні можливості і задатки з професійною робітничою діяльністю. Хід заходу Вступ В нашому сучасному суспільстві умовно за предметом праці можна виділити такі типи професій як: «людина – людина» (групи, спілки, колективи людей), «людина – техніка» (технічні системи, механізми, матеріали), «людина – природа» (рослини, тварини), «людина – знакова система» (цифри, коди, мови, умовні знаки), «людина – художній образ» (художні образи умови їхньої побудови).
Умови проведення тесту Із запропонованих тверджень виберіть те, що вам підходить і позначте його номер.
Тест Вам подобається і ви хотіли б: 1. Доглядати за квітами; 2. Обслуговувати машини, прилади; 3. Допомагати хворим людям, лікувати їх; 4. Складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин; 5. Спостерігати за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів; 6. Спостерігати за станом і розвитком рослин; 7. Обробляти матеріали (дерево, тканину, метал); 8. Доносити товари до споживача (рекламувати, продавати); 9. Обговорювати науково-популярні книжки, статті; 10. Обговорювати художні книжки, спектаклі, концерти; 11. Вирощувати молодняк тварин; 12. Тренувати ровесників або молодших товаришів у виконанні будь-яких дій (трудових, навчальних, спортивних); 13. Копіювати малюнки, зображення, настроювати музичні інструменти; 14. Керувати вантажним підйомником, транспортним засобом (підйомним краном, трактором); 15. Повідомляти, роз’яснювати людям потрібні їм відомості(у довідковому бюро, на екскурсії тощо); 16. Художньо оформляти виставки, вітрини або брати участь у підготовці спектаклів, концертів; 17. Ремонтувати речі, вироби (одяг, житло, техніку); 18. Шукати і виправляти помилки в текстах, таблицях; 19. Лікувати тварин; 20. Виконувати обчислення, розрахунки; 21. Виводити нові сорти рослин; 22. Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг); 23. Розбиратися в суперечках між людьми, переконувати, пояснювати, заохочувати, карати; 24. Розбиратися в схемах, кресленнях, таблицях (перевіряти, уточнювати); 25. Працювати з гуртками художньої самодіяльності; 26. Спостерігати, вивчати життя живих організмів; 27. Вивчати, налагоджувати медичні прилади й апарати; 28. Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, опіках тощо; 29. Складати точний опис явищ, подій, що досліджуються за допомогою вимірювальних приладів; 30. Художньо описувати, зображати події, які спостерігаєте або уявляєте; 31. Проводити лабораторні аналізи в лікарні; 32. Приймати, оглядати хворих, вести бесіду з ними, призначати лікування; 33. Фарбувати або розписувати стіни приміщень, поверхні виробів; 34. Монтувати будівлі, складати машини; 35. Організовувати культпоходи ровесників чи молодших школярів до театру, музею, на екскурсію; 36. Грати на сцені театру; 37. Виготовляти за кресленням деталі, вироби, споруджувати будинки; 38. Виготовляти креслення, копіювати карти; 39. Боротися з хворобами рослин, шкідниками лісу, саду; 40. Працювати на клавіатурі, друкарській машині, телетайпі, тощо;
З перелічених вище тверджень кожне співвідноситься з відповідним типом професій. Отже, до типу професій «людина – природа» належать твердження: 1, 6, 11, 19, 21, 26, 31, 39; до типу професій «людина – техніка» належать твердження: 2, 7, 14, 17, 22, 27, 34, 37; до типу професій «людина – людина» належать твердження: 3, 8, 12, 15, 23, 28, 32, 35; до типу професій «людина – знакова система» належать твердження: 4, 9, 18, 20, 24, 29, 38, 40; до типу професій «людина – художній образ» належать твердження: 5, 10, 13, 16, 25, 30, 33, 36.
Підсумок До яких типів професій у вас є нахил? Які це професії? Якою професією ви хочете оволодіти? Чи співпадає ваше бажання оволодіти певною професією з професійними нахилами?
Автор: Воловодовський Михайло
http://pedagogika.at.ua/
|