Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Поради вчителям [ Додати статтю ]

Врахування статєвих особливостей

Урахування  статєвих особливостей

 

Сьогодні статеву неоднаковість ніхто не стане спростовувати. Вона має як біологічну, так і соціальну основу, що  проявляється у особливостях будови тіла, мозку, обличчя, фізіологічних та психічних ознаків.  На сьогоднішній день було проведено величезну кількість наукових досліджень та зроблено багато цікавих та корисних відкриттів. Ними широко користуються уважні та чемні батьки.  Процес виховання і навчання хлопчиків та дівчат проходить неоднаково.  Але нажаль ця тема якось дуже повільно проникає у сучасну педагогіку, хоча її знання можуть статися в допомозі  кожному вчителю.

 

Почнемо знайомство із «нашими  різницям» з прямих фактів:

 

Ø     Мозок чоловіка у середньому важить на 200 грамів більше за жіночий. Однак це не ніяк не впливає на рівень інтелекту. 

 

Ø     Серце здорового чоловіка б’ється повільніше – приблизно 65 ударів за хвилину, у (жінки близько 72)

 

Ø     Чоловіки гірше піддаються гіпнозу та навіюванню.

 

Ø     Психічний дискомфорт жінки відчувають вдвоє частіше. Однак жінки легше переносять стрес.

 

Ø     У жінок швидше протикає обмін речовин

 

Ø     Бесоніцей страждає 60 % жінок і 40% чоловіків.

 

Ø     Кожа жінки у 10 разів чуттєвій чоловіків.

 

Ø     Чоловіки краще координують дії та орієнтуються у просторі (саме це дозволяє ім. бути кращими водіями)

 

Ø     Жінки швидше та  на довше запам’ятовують, легше оволодівають інформацією, лікують та швидше розмовляють.

 

Ø     У чоловіків вищі математичні та технічні здібності (це  головна причина професійного вибору)                                                                                

 

Таким чином, виявляється що жінки перевершують чоловіків у вербальних здібностях, а чоловіки сильніше у візуально-простірних здібностях. Тому сучасному вчителю буде корисним пам’ятати, що:

 

Особливу увагу надавайте вихованню хлопців. Так повелося, що більших успіхів у шкільному  навчанні досягають дівчата, завдяки їх більшій працездатності та відповідальності. Тому дівчата знаходять задавільнення своїх потреб та здібностей саме в школі. А хлопцям частіше трапляється шукати шляхи самореалізації за межами школи. Частіше це спортивні захоплення. Однак, слід пам’ятати, що дівчата краще орієнтуються у ситуації та легше змінюють свої захоплення, друзів, частіше працюють над характером. Тому у післяшкільному житті невпевнена, сором’язлива дівчина, може стати досить цікавою, активною людиною. Але з хлопцем справи  обстоять зовсім інакше.

 

Дуже часто трапляється так, що слабкі риси хлопця переходять у зріле життя. Таким чином надійні, дружелюбні, здібні діти зберігають ці риси й у 45 років, а невпевнені, скромні, самокритичні хлопці стають такими ж неактивними та залежними чоловіками, які часто ведуть самотнє життя.                                                                                      Але деякі чоловіки напроти, сильно змінюються з часом.  Іноді трапляється й так,  що ті  хлопці які вели бурне життя, полюбляли ризикувати, порушували дисципліну,  стають  спокійними, витриманими чоловіками. Нажаль такі зміни трапляються не часто. 

 

Тому якщо вчитель приложить деякі зусилля та навчиться використовувати знання о статевих особливостях на практиці, це не тільки зробить його урок цікавим та доступним для всіх учнів, а й дуже корисне впливатиме  на виховання підростаючого покоління.

 

Анна Александровна Ерофеева

http://psihologschool.ucoz.ru/

Категорія: Поради вчителям | Додав: [ADM]Irina (12.06.2010)
Переглядів: 1317 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!