Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Все ми хочемо уміти Мета. Підтримувати бажання дітей допомагати батькам у господарській праці, дотримуватися чистоти й порядку в домі, на подвір'ї; старанно виконувати свої доручення. Обладнання. Плакати із прислів'ями. Попередня робота. Вивчити вірш Г. Бойка «Хто що зробив». Хід заняття 1. Слово вчителя. Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про працю. Праця, труд, робота — це все синоніми, вони означають одне і те ж — працювати. Народна мудрість вчить: «Без труда нема плода». А наш український народ дуже працелюбний, любить свою землю, вміє на ній працювати, кожен клаптик землі викохає, випестить, обсадить квітами, садами засадить. Та не тільки на землі трудитись уміє, а й всяку роботу знає! Все вміє і дітей своїх змалечку до праці привчає, та ще й приказує: «На дерево дивись, як родить, а на людину, — як робить!». Це тому, що з роботящою людиною легко й добре жити. Послухайте вірш. Все від праці у світі цьому: Залізниці, шляхи, мости. Пам'ятай! На шляху земному Вік трудитись повинен ти! Бо у праці є дужі крила, Що підносять людину ввись! Ось поглянь навкруги, дитино, — Всюди люди доклали рук! Мчить ракета до зір невпинно, Чути ніжний сопілки звук. Всюди праця, важка робота, Щоб в житті досягти мети. Як трудитися є охота, То людиною станеш ти! Куй залізо, поки гаряче, Змалечку працювати вчись! Де б не був, як не жив, одначе, У житті своїм не лінись! 2. Бесіда за прочитаним. 1. До чого закликає нас цей вірш? 2. Як називають людину, яка любить працювати? 3. А яку роботу виконуєте вдома ви? 4. Чи постійно ви допомагаєте старшим? 5. Завжди працювати учить нас і народна мудрість. 6. Діти, а які прислів'я та приказки про працю ви знаєте? 7. Прочитайте прислів'я, написані на плакаті: 8. Тяжко тому жити, хто не хоче робити. 9. Бджола мала, а й та працює. 10. Як ви розумієте дані прислів'я? 3. Аналіз ситуацій морального змісту. а) Я знаю одного хлопчика, який часто робить так: попросить його мама піти в магазин — він піде, але за це вимагає морозива; попросять накрити на стіл — він накриє, але за це йому мають купити нову іграшку. б) Два товариші — Миколка та Петрик — разом робили із деталей конструктора великий підйомний кран. Раптом почувся дзвінок. Це прийшла Миколчина мама. В руках у неї були важкі сумки. Вона сказала: «Синку, допоможи мені». Миколка подивився на маму і відповів: «Не можу. Ми дуже зайняті». § Що ви думаєте про поведінку Миколки? § А що мав би зробити Петрик? в) Прийшов Сашко вранці до школи й одразу повідомив дітям: «А я мамі допомагав». А коли у класі з'явився його друг Василь, він і йому сказав: «А я мамі допомагав». Трохи пізніше Сашко ще й вчительці сказав: «Я допомагав мамі. Вона мене похвалила». § Чи добре всім розповідати про свій гарний вчинок? § Чи можна назвати Сашка скромним? § Як називають тих, хто робить так, як Сашко? 4. Слово вчителя. Маленькі діти ще не все вміють робити гарно, тому з ними трапляються різні смішні випадки. Ось послухайте вірші: А. Костецького «Важко бути самому», Г. Пономаренка «Лежебока»; Н. Дергача «Бабусин вихідний, Г. Бойка «Умільці», «Хто це зробив?». (Вірші читають діти). 5. Тематичне малювання. · Тема: «Як ми допомагаємо дорослим». · Конкурс малюнків. 6. Підсумок § Що є основою життя? (Праця). § Уявіть собі, що раптом усі люди на землі перестали працювати. Що б тоді сталося? (Відповіді дітей). Вчитель: Так, дійсно. Машини не їздять, потяги не ходять, фабрики, заводи стоять, їсти нічого, вдягти нічого, бо тканину ніхто не робить, одяг не шиють, не печуть, не варять, а все, що було раніше — скінчилося... Таке навіть страшно уявити! Краще нехай такого ніколи не буде, а ви, дітки, теж привчайтеся змалку працювати, бо праця — всьому основа. Ось давайте зараз разом і виведемо правила хлопчика Помагая. (Відповіді дітей). | |
Переглядів: 4546 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |