Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
Заняття "Розумники і розумниці"
Гурткова робота. Заняття гуртка з логіки «Логічний клубочок» для дітей старшого дошкільного віку Тема: Розумники й розумниці Мета: розвивати логічне мислення, вміння співставляти предмети за певними ознаками, порівнювати та класифікувати геометричні фігури (розмір, колір, форма); відповідно до своїх вікових можливостей, доказово міркувати та аргументовано доводити свою думку; виховувати взаємодопомогу, доброзичливе ставлення один до одного. Обладнання: логічний клубочок; тіньовий театр (принцеса, чаклун, квіти, сонечко, метелики); схема маршруту; в коробці: папір, фольга, новорічний «дощик», дзвіночок, поліетиленовий пакет; на дошці картинки з зображенням книги, газети, шоколадки в фользі, новорічної ялинки, школярки з дзвоником, подарунка в поліетиленовій упаковці; набори паличок; геометричні фігури (великі, середні, маленькі круги, трикутники, квадрати зеленого, червоного, синього та жовтого кольорів), сім «килимків» з різним покриттям (нитки, фольга, серветка, обгортка для квітів – сіточка, вата, ґудзики, тканина), математичні набори, лабіринти; музичне оформлення. Хід Добрий день, діти. Привітаймося. Усміхнемся всім навколо – Хмарці, сонцю, квітам, людям, І тоді обов’язково День для всіх веселим буде! До вас знову закотився логічний клубочок. Куди ж ми сьогодні будемо мандрувати ? Клубочку, будь ласка, Перенеси нас в чарівну казку! Діти сідають на килимку, звучить музика, показ фрагменту тіньового театру. В країні Міркувань жила – була принцеса Логіка. Доже доброю виростала дівчина. Милувалася сонечком, гралася з метеликами, доглядала за квітами, піклувалася про тваринок. Але найголовніше – допомагала всім мешканцям країни Міркувань. Та прийшло в цю країну велике лихо. В цьому королівстві жив страшний чаклун, якому не подобалися добрі справи принцеси Логіки. Наслав він чорні хмари, викрав принцесу та заточив її у високу вежу. Визволити принцесу можуть тільки розумники і розумниці – дуже кмітливі та сміливі діти. Тільки тоді коли ми всі разом виконаємо мудрі завдання - чари зникнуть і наша принцеса Логіка повернеться в країну Міркувань. Попереду нас чекає багато пригод та перешкод. Я певна, що ми виконаємо всі завдання і цим переможемо чаклуна. З чого ж почати? Де шукати ці завдання? Зачекайте, мені добродій передав ось це, можливо воно нам допоможе? (Конверт, в якому 5 листків – схем, на яких стрілками зображено напрямок руху і показано кількість кроків. Ідемо відповідно першої схеми. Знаходимо перше завдання.) 1. Логічна гра «Пригадай і знайди спільне». В коробці папір, фольга, новорічний «дощик», дзвіночок, поліетиленовий пакет. На дошці картинки з зображенням книги, газети, шоколадки в фользі, новорічної ялинки, школярки з дзвоником, подарунка в поліетиленовій упаковці). Розглядаємо що в коробці, діти запам’ятовуть звуки, які виникають (дзвенить дзвінок, рвуть папір та ін.). Співставляють з відповідними картинками, пояснюють. Ускладнення гри: діти закривають очі вихователь виконує певну дію (наприклад, рве папір) – діти відшукують певну картинку на дошці. 2. Знову шукаємо завдання відповідно до лабіринту. Рухлива гра «Перенеси паличку». Кожен із учасників бере тільки одну паличку: а) користуючись тільки вказівними пальцями обох рук; б) тільки двома пальцями – великим і мізинцем; в) тільки середнім і безіменним. 3. Шукаємо наступне завдання. Дидактична вправа «Класифікація фігур». Класифікуємо геометричні фігури: - за формою (квадрати, трикутники, круги,), або фігури, які мають кути (квадрати, трикутники) та фігури, що не мають кутів (круги); - за кольором (червоні, сині, жовті, зелені); - за величиною (великі, маленькі, середні). 4. Дидактична вправа «Вгадай на дотик». Приготовлено сім «килимків» з різним покриттям (нитки, фольга, серветка, обгортка для квітів – сіточка, вата, ґудзики, тканина). Діти обстежують кожен килимок, потім з закритими очима відгадують з чого зроблено «килимок». 5. Розвиток творчості «Побудуй замок для принцеси». З наборів геометричних фігур кожна дитина будує замок. Звучить музика. Заходить принцеса Логіка. Добрий день усім. Дякую вам, дітки милі, Що розумні ви й кмітливі. З тяжкого полону мене врятували І воленьку мені подарували. За моє визволення я подарую вам логічні подарунки – лабіринти. Мандруйте стежинами моєї країни Міркувань, виконуйте цікаві завдання, розгадуйте загадки, думайте, мудруйте, пізнавайте нове. Будьте розумниками та розумницями. До побачення. Підсумок. Ми виконали всі завдання і визволили принцесу Логіку. Ми перемогли злого чарівника. Показали, що і хлопчики і дівчатка є розумниками й розумницями. – Хто зачарував принцесу? Чому? – Як визволити принцесу? – Які завдання ми виконували? – Що було виконувати найважче, найлегше? До наступної зустрічі з логічним клубочком. Підготувала Мазур Валентина Францівна, керівник гуртка «Логічний клубочок» НВО №1 «Школа – дитячий садок» м. Хмельницький | |
Переглядів: 2274 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |