Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Заняття "Розумники і розумниці"
Гурткова робота.
Заняття гуртка з логіки «Логічний клубочок»
для дітей старшого дошкільного віку
Тема: Розумники й розумниці
Мета: розвивати логічне мислення, вміння співставляти предмети за певними ознаками, порівнювати та класифікувати геометричні фігури (розмір, колір, форма); відповідно до своїх вікових можливостей, доказово міркувати та аргументовано доводити свою думку; виховувати взаємодопомогу, доброзичливе ставлення один до одного.
Обладнання: логічний клубочок; тіньовий театр (принцеса, чаклун, квіти, сонечко, метелики); схема маршруту; в коробці: папір, фольга, новорічний «дощик», дзвіночок, поліетиленовий пакет; на дошці картинки з зображенням книги, газети, шоколадки в фользі, новорічної ялинки, школярки з дзвоником, подарунка в поліетиленовій упаковці; набори паличок; геометричні фігури (великі, середні, маленькі круги, трикутники, квадрати зеленого, червоного, синього та жовтого кольорів), сім «килимків» з різним покриттям (нитки, фольга, серветка, обгортка для квітів – сіточка, вата, ґудзики, тканина), математичні набори, лабіринти; музичне оформлення.

Хід 

Добрий день, діти. Привітаймося.

Усміхнемся всім навколо –
Хмарці, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов’язково
День для всіх веселим буде!

До вас знову закотився логічний клубочок. Куди ж ми сьогодні будемо мандрувати ?

Клубочку, будь ласка,
Перенеси нас в чарівну казку!

Діти сідають на килимку, звучить музика, показ фрагменту тіньового театру.
В країні Міркувань жила – була принцеса Логіка. Доже доброю виростала дівчина. Милувалася сонечком, гралася з метеликами, доглядала за квітами, піклувалася про тваринок. Але найголовніше – допомагала всім мешканцям країни Міркувань. Та прийшло в цю країну велике лихо. В цьому королівстві жив страшний чаклун, якому не подобалися добрі справи принцеси Логіки. Наслав він чорні хмари, викрав принцесу та заточив її у високу вежу.
Визволити принцесу можуть тільки розумники і розумниці – дуже кмітливі та сміливі діти. Тільки тоді коли ми всі разом виконаємо мудрі завдання - чари зникнуть і наша принцеса Логіка повернеться в країну Міркувань. Попереду нас чекає багато пригод та перешкод. Я певна, що ми виконаємо всі завдання і цим переможемо чаклуна.
З чого ж почати? Де шукати ці завдання? Зачекайте, мені добродій передав ось це, можливо воно нам допоможе? (Конверт, в якому 5 листків – схем, на яких стрілками зображено напрямок руху і показано кількість кроків. Ідемо відповідно першої схеми. Знаходимо перше завдання.)
1. Логічна гра «Пригадай і знайди спільне». В коробці папір, фольга, новорічний «дощик», дзвіночок, поліетиленовий пакет. На дошці картинки з зображенням книги, газети, шоколадки в фользі, новорічної ялинки, школярки з дзвоником, подарунка в поліетиленовій упаковці). Розглядаємо що в коробці, діти запам’ятовуть звуки, які виникають (дзвенить дзвінок, рвуть папір та ін.). Співставляють з відповідними картинками, пояснюють. Ускладнення гри: діти закривають очі вихователь виконує певну дію (наприклад, рве папір) – діти відшукують певну картинку на дошці.

2. Знову шукаємо завдання відповідно до лабіринту.
Рухлива гра «Перенеси паличку».
Кожен із учасників бере тільки одну паличку:
а) користуючись тільки вказівними пальцями обох рук;
б) тільки двома пальцями – великим і мізинцем;
в) тільки середнім і безіменним.

3. Шукаємо наступне завдання.
Дидактична вправа «Класифікація фігур».
Класифікуємо геометричні фігури:
- за формою (квадрати, трикутники, круги,), або фігури, які мають кути (квадрати, трикутники) та фігури, що не мають кутів (круги);
- за кольором (червоні, сині, жовті, зелені);
- за величиною (великі, маленькі, середні).

4. Дидактична вправа «Вгадай на дотик». Приготовлено сім «килимків» з різним покриттям (нитки, фольга, серветка, обгортка для квітів – сіточка, вата, ґудзики, тканина). Діти обстежують кожен килимок, потім з закритими очима відгадують з чого зроблено «килимок».

5. Розвиток творчості «Побудуй замок для принцеси». З наборів геометричних фігур кожна дитина будує замок.

Звучить музика. Заходить принцеса Логіка.

Добрий день усім.

Дякую вам, дітки милі,
Що розумні ви й кмітливі.
З тяжкого полону мене врятували
І воленьку мені подарували.

За моє визволення я подарую вам логічні подарунки – лабіринти. Мандруйте стежинами моєї країни Міркувань, виконуйте цікаві завдання, розгадуйте загадки, думайте, мудруйте, пізнавайте нове. Будьте розумниками та розумницями. До побачення.

Підсумок.
Ми виконали всі завдання і визволили принцесу Логіку. Ми перемогли злого чарівника. Показали, що і хлопчики і дівчатка є розумниками й розумницями.

– Хто зачарував принцесу? Чому?
– Як визволити принцесу?
– Які завдання ми виконували?
– Що було виконувати найважче, найлегше?

До наступної зустрічі з логічним клубочком.

Підготувала Мазур Валентина Францівна, керівник гуртка «Логічний клубочок» НВО №1 «Школа – дитячий садок» м. Хмельницький
Категорія: Гурткова робота | Додав: Tina4213 (09.04.2013) | Автор: Мазур Валентина E
Переглядів: 1978 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!