Міністерство освіти і науки України
Вознесенська загальноосвітня школа – інтернат І –ІІІст. «Обдарованість»
Миколаївської обласної ради
Виховний захід:
Здоров’я- найцінніший скарб
Підготувала:
вихователь вищої категорії
Чеканова Г.Ю.
2017-2018 н.р.
Мета: поглибити знання дітей про здоров’я, дати поняття «здоров’я» за національною програмою «Діти України», познайомити зі схемою «Рівні людської природи», довести до відома дітей , що здоров’я – основна цінність людини.
Учитель. Доброго здоров’я дорослі і діти,
Доброго Вам всім дня.
Хай вам ясно, сонце світить
У вікно щодня .
Хай сміється мирне небо і дивує світ
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт,
Бо здоров’я любі діти в світі головне.
А здорових і веселих щастя не мине.
В народі кажуть «його» не купити за гроші. Про що буде йде мова? (Так , про здоров’я)
Сьогодні ми з’ясуємо , що таке здоров’я?Як його зберегти?Яке буває здоров’я? А ще ми узнаємо що таке «Хвороба» і як її запобігти?
Здоров’я турбує всіх. Хоча існує парадокс : Людина не думає про здоров’я , коли здорова, а починає думати тоді, коли його втрачає.
Національна програма «Діти України» визначає – Здоров’я - як стан найвищого фізичного, психічного, духовного та соціального благополуччя.
Уявімо собі людину у вигляді схеми, яка показує чотири рівні людської природи:
1. Світоглядний рівень (духовний)- прагнення людини зрозуміти , для чого вона прийшла на Землю.
2. Біологічний(фізичний) рівень – прагнення зберегти і зміцнити своє здоров’я.
3. Соціальний – прагнення зайняти своє місце в суспільстві.
4. Психологічний рівень – прагнення спілкування з іншими людьми.
Продовжте моє речення : Щоб здоровим бути треба….
Вправа «Мікрофон».
1учень. Щоб здоров’я добре мати,
Слід про нього змалку дбати.
Кожен ранок обливатись
І зарядкою займатись.
2учень. У дворі щодня гуляти ,
Повноцінно їсти, спати
Добре мити всі продукти,
Досхочу вживати фрукти.
3учень. За зубами доглядати
Дірочки в них лікувати.
Прийом «Мозковий штурм»
Давайте розв’яжемо задачу:
2-а побував у кабінеті зубного лікаря, де діткам видалили 5 молочних зубів. Потім лікаря відвідав 2-б і їм видалили 4 зуба.
Скільки зубів залишила обидва класи у кабінеті лікаря, якщо відомо , що Сергійко забрав свій зубчик додому, щоб показати дідусеві?
5+4-1=8
Молодці , правильно розв’язали….
4учень. Хто здоровий , той сміється,
Все йому в житті вдається
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
5учень. Хто здоровий , той не плаче,
Жде його в митті удача.
Він уміє працювати, вчитися й відпочивати.
6учень. Хто здоровий не сумує
Над задачками мудрує.
Він сміливо в світ їде
За собою всіх веде.
7учень. Бо здоров’я – це прекрасно
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини.
8учень. Зрозуміло – всім відомо
Що приємно будь здоровим
Тільки треба знати -
Як здоровим стати.
Учитель. Давайте пригадаємо , з чого починається наш день? Пройдемо по «стежині гігієни».
1учень.(І стежинка ЗАРЯДКА)
Кожен день по розпорядку
Маємо робить зарядку
Для здоров’я вона плюс
Намотай собі на вус.
2учень. (ІІ стежинка РЕЖИМ)
Свій день треба жити за режимом, який дисциплінує.
3учень. (ІІІ стежинка ЧИСТОТА)
Чистота рук – основна вимога особистої гігієни. Руки потрібно мити після всякого забруднення, а головне перед їдою та після туалету.
4учень. (ІУ стежинка ПРАВИЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ)
Правильне харчування. У нас в школі лікар складає «меню», яке відповідає правилам харчування,воно оберігає нас від хвороб.
У стежинка «ВІТАМІНИ»
Сценка.
Ми корисні для людини – ваші друзі –ВІТАМІНИ.
Добрий день! Впізнали нас?
Ми вітаміни – дуже корисні для людини!
Вітамін А: я вітамін А , сприяю росту, допомагаю зберегти зір. Мене багато у моркві, маслі,сирі, яйцях, печінці, зеленій цибулі, гарбузі.
Вітамін Б. а я вітамін Б . шукайте мене в житньому хлібі, гречці, квасолі, м’ясі.
Вітамін Ц. а я вітамін Ц, запобігаю застуді, сприяю росту. Багата на мене капуста, картопля, лимон, чорна смородина.
Вітамін Д:
Разом: хто дружить із нами буде
Всі незгоди позабуде
Виросте міцним , здоровим
Переможе всі хвороби.
Фізхвилинка.
А ви вже заморилися?
Давайте відпочинемо і проведемо фізхвилинку разом з нашими гостями.
Раз – піднялись, підтягнулись
Два – вперед назад зігнулись
Три – в долоні три плеска -1,2,3
Головою – три кивка 1,2,3
На чотири руки ширше
П’ять – руками помахати
Шість – на стілець тихенько сісти.
Вчитель. Ой, хто це до нас прийшов?
1. Нездорова в нас дитина
Не весела , а сумна.
Рідна дівчинка,єдина
Чим засмучена вона?
2. В неї зубки заболіли
Не до сміху , як болить.
Чистити їх не хотіла –
От сумна й настала мить.
Що ми їй порадимо діти ?
3. Щоб не боліли зуби , потрібно за ними доглядати ,
Чистити двічі на день : вранці і ввечері .
Двічі на рік перевіряти у стоматолога,
Не їсти багато солодощів.
Учитель. Порівняйте малюнки:
(два малюнки – сумне і веселе обличчя)
Яке обличчя Вам більше подобається? Чому?
(1 обличчя – веселе, усміхнене, радісне, щасливе) - ЗДОРОВА ДИТИНА
(2 обличчя – сумне , пахмурне, засмучене) –ХВОРА ДИТИНА.
Хвороба – наслідок спотвореного життя, розплата за легковажність, за необдумані вчинки, коли не думають про їхні наслідки.
Але про неї ми поговоримо іншим разом.
А зараз я хочу закінчити нашу виховну годину віршем:
Щоб міцне здоров’я мати,
Треба правила всі знати!
Бо гіркий у того вік,
Кому завжди треба лік.
Здорові діти – нація здорова!
Багата Україна і Чудова!
Тож, діти, ви здоровими ростіть!
В майбутнє добрими ідіть.
Тож про що ж ми сьогодні говорили?
Приказки про здоров’я:
• Весела думка – половина здоров’я.
• Веселі люди – це здорові.
• На похиле дерево й кози не скачуть
• Ходи більше – проживеш довше
• Фізкультура і труд – поряд їдуть
|