Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Утворення чисел другого десятка із десятка і одиниць. Послідовність чисел від 1 до 20.
Тема. Утворення чисел другого десятка із десятка і одиниць. Послідовність чисел від 1 до 20. Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах десяти.
Мета: розвивати вміння утворювати числа другого десятка із десятка і одиниць, читати і записувати їх; формувати обчислювальні навички в межах 10; розвивати логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього. Тип уроку. Урок застосування знань умінь і навичок. Обладнання: Квіточка - семицвіточка (етапи уроку ), лічильні палички, конверти з геометричними фігурами, лінійка із зображенням чисел від 0 до 20, казковий герой „Петрушка”, виготовлений із геометричних фігур, „чарівний мішечок ”із листом-подякою від Квіточки – семицвіточки. І. Організаційний момент.
Привітання Стали, дітки, рівненько. Посміхнулись веселенько. Гостей наших привітали і за парти посідали. ІІ. Корекція опорних знань, умінь і навичок. Мотивація навчальної діяльності . Повідомлення мети уроку.
- Діти, сьогодні на урок математики до нас завітала гостя, наша давня знайома, Квіточка – семицвіточка. Їй сподобалося, як ви працювали на уроці трудового навчання і вона вирішила завітати до нас на урок математики, але вона не просто прийшла, а з подарунками. Принесла нам квіточка завдання цікаві, хоче вона переконатися, чи й на математиці ви вмієте так гарно працювати, як на уроці трудового навчання. Спробуємо виконати завдання квіточки? Тоді я зриваю першу пелюсточку і читаю завдання. "Розумова гімнастика"
1. Усний рахунок (червона пелюсточка) А)- На числовій лінійці” заховалися „ числа, назвіть їх і спробуйте розгадати їх секрет. 0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 - Назвіть „ сусідів ” чисел 10, 5, 7. - Попереднє число до чисел 9, 12. - Наступне число до чисел 7, 10. - Що ви можете сказати про попереднє і наступне число? Б) Даринка і Іринка поділили між собою 7 яблук. Іринка сказала, що у неї стільки яблук, скільки і в Даринки. Чи правильно сказала Іринка?
Сім цукерок Толя мав, Дві цукерки мамі дав. Дві – малій сестричці Олі, А зосталось скільки в Толі? Росли дві верби, на кожній по дві гілки, на кожній гілці - по дві груші. Скільки всього груш?
2. Каліграфічна хвилинка (оранжева пелюсточка)
- Діти, а яке число заховалось у назві нашої квіточки? - Яка цифра його позначає на письмі? - Розгорніть зошити, візьміть ручку (розминка для пальців рук). Повторення написання цифри 7. (Вчитель – на дошці , учні в повітрі ). - Запишіть цифру 7 п’ять разів. Відступіть клітинку праворуч – напишіть цифру 1 поруч 7. Яке число утворилось? (17) - Відступіть клітинку праворуч – поміняйте цифри місцями. Яке число утворилося? (71) - Які ці числа? (Двоцифрові) - Діти, квіточка нам пропонує сьогодні на уроці повчитися утворювати двоцифрові числа, читати їх, записувати, визначати кількість десятків і одиниць. А також повторити таблиці додавання і віднімання в межах 10.
(жовта пелюсточка ) ІІІ. Усвідомлення змісту й послідовності використання практичних дій.
1. Практична робота
Утворення чисел 11 – 20 за допомогою лічильних паличок. Запис їх у зошит. - Назвіть найменше двоцифрове число. Найбільше. - Чим схожі числа другого десятка, крім 20? Чим відрізняються? - Порівняйте числа 17 і 14 . - Чому? 2. Робота з підручником Впр. 1, 2 – усно ІV. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя. (зелена пелюсточка )
1. Коментоване розв’язування прикладів (приклад 20-3-3 „пастка „ ) - Як ми будемо міркувати? 2. Творча робота над задачею 4. Робота в парі.
- Складіть умову задачі. - Запитання. - Розв’язання. - Запишіть розв’язання у зошит. - Змініть запитання до задачі, щоб вона розв’язувалася в дві дії. V. Узагальнення й систематизація результатів роботи.
(блакитна пелюсточка ) 1. Творча робота з геометричним матеріалом. - Викладіть всі фігури у порядку збільшення чисел. Починаємо з числа 11. - А тепер я вам пропоную пофантазувати. Утворіть з цих геометричних фігур казкового героя. Я вам трішки допоможу. Почніть з фігури 11. Це – тулуб. Фігура 16 – ліва ручка. 18 – ліва ніжка. А далі самостійно. VІ. Звіт про способи та результати виконаної роботи. (синя пелюсточка )
Ось і уроку кінець, Хто працював – молодець. Що сподобалось вам, поділіться. Що сумним було, пожаліться. - Над чим нам квіточка пропонувала попрацювати? Що найбільше сподобалося? Що нам вдалося зробити на уроці? Що не вдалося? Чому? Чия відповідь запам’яталася? VІІ. Підсумки уроку.
- Діти, урок ми закінчили і підсумок підвели, але на квіточці залишилась ще одна пелюсточка. Давайте поглянемо на неї. - Цікаво! Дивись за дошку. - О! Чарівний мішечок. Та тут і записка є. Шановні першокласники, дякую вам за урок. Тепер я впевнена, що й математику ви хочете знати. А за вашу гарну роботу, старанність, я вам дарую чудових метеликів, друзів квітів, які будуть нагадувати вам про мене. Кливецька Тетяна Петрівна, Первомайська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 2, Харківської обл.
| |
Переглядів: 5989 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/3 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>