Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Утворення чисел другого десятка із десятка і одиниць. Послідовність чисел від 1 до 20.
Тема. Утворення чисел другого десятка із десятка і одиниць. Послідовність чисел від 1 до 20. Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах десяти.
Мета: розвивати вміння утворювати числа другого десятка із десятка і
одиниць, читати і записувати їх; формувати обчислювальні навички в
межах 10; розвивати логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення
до навколишнього.
Тип уроку. Урок застосування знань умінь і навичок.
Обладнання: Квіточка - семицвіточка (етапи уроку ), лічильні палички,
конверти з геометричними фігурами, лінійка із зображенням
чисел від 0 до 20, казковий герой „Петрушка”, виготовлений із
геометричних фігур, „чарівний мішечок ”із листом-подякою
від Квіточки – семицвіточки.
 
І. Організаційний момент.
Привітання
Стали, дітки, рівненько.
Посміхнулись веселенько.
Гостей наших привітали
і за парти посідали.
 
ІІ. Корекція опорних знань, умінь і навичок. Мотивація навчальної діяльності . Повідомлення мети уроку.
- Діти, сьогодні на урок математики до нас завітала гостя, наша давня знайома, Квіточка – семицвіточка. Їй сподобалося, як ви працювали на уроці трудового навчання і вона вирішила завітати до нас на урок математики, але вона не просто прийшла, а з подарунками. Принесла нам квіточка завдання цікаві, хоче вона переконатися, чи й на математиці ви вмієте так гарно працювати, як на уроці трудового навчання. Спробуємо виконати завдання квіточки?
Тоді я зриваю першу пелюсточку і читаю завдання.
 
"Розумова гімнастика"
1. Усний рахунок (червона пелюсточка)
А)- На числовій лінійці” заховалися „ числа, назвіть їх і спробуйте розгадати їх секрет.
0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20
- Назвіть „ сусідів ” чисел 10, 5, 7.
- Попереднє число до чисел 9, 12.
- Наступне число до чисел 7, 10.
- Що ви можете сказати про попереднє і наступне число?
 
Б) Даринка і Іринка поділили між собою 7 яблук. Іринка сказала, що у неї стільки яблук, скільки і в Даринки. Чи правильно сказала Іринка?
Сім цукерок Толя мав,
Дві цукерки мамі дав.
Дві – малій сестричці Олі,
А зосталось скільки в Толі?
Росли дві верби, на кожній по дві гілки, на кожній гілці - по дві груші. Скільки всього груш?
 
2. Каліграфічна хвилинка (оранжева пелюсточка)
- Діти, а яке число заховалось у назві нашої квіточки?
- Яка цифра його позначає на письмі?
- Розгорніть зошити, візьміть ручку (розминка для пальців рук).
Повторення написання цифри 7. (Вчитель – на дошці , учні в повітрі ).
- Запишіть цифру 7 п’ять разів. Відступіть клітинку праворуч – напишіть цифру 1 поруч 7. Яке число утворилось? (17)
- Відступіть клітинку праворуч – поміняйте цифри місцями. Яке число утворилося? (71)
- Які ці числа? (Двоцифрові)
- Діти, квіточка нам пропонує сьогодні на уроці повчитися утворювати двоцифрові числа, читати їх, записувати, визначати кількість десятків і одиниць. А також повторити таблиці додавання і віднімання в межах 10.
(жовта пелюсточка )
 
ІІІ. Усвідомлення змісту й послідовності використання практичних дій.
1. Практична робота
Утворення чисел 11 – 20 за допомогою лічильних паличок. Запис їх у зошит.
- Назвіть найменше двоцифрове число. Найбільше.
- Чим схожі числа другого десятка, крім 20? Чим відрізняються?
- Порівняйте числа 17 і 14 .
- Чому?
2. Робота з підручником
Впр. 1, 2 – усно
 
ІV. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя. (зелена пелюсточка )
1. Коментоване розв’язування прикладів
(приклад 20-3-3 „пастка „ )
- Як ми будемо міркувати?
2. Творча робота над задачею
4. Робота в парі.
- Складіть умову задачі.
- Запитання.
- Розв’язання.
- Запишіть розв’язання у зошит.
- Змініть запитання до задачі, щоб вона розв’язувалася в дві дії.
 
V. Узагальнення й систематизація результатів роботи.
(блакитна пелюсточка )
1. Творча робота з геометричним матеріалом. 
- Викладіть всі фігури у порядку збільшення чисел. Починаємо з числа 11.
- А тепер я вам пропоную пофантазувати. Утворіть з цих геометричних фігур казкового героя. Я вам трішки допоможу. Почніть з фігури 11. Це – тулуб. Фігура 16 – ліва ручка. 18 – ліва ніжка. А далі самостійно.
 
VІ. Звіт про способи та результати виконаної роботи. (синя пелюсточка )
Ось і уроку кінець,
Хто працював – молодець.
Що сподобалось вам, поділіться.
Що сумним було, пожаліться.
- Над чим нам квіточка пропонувала попрацювати? Що найбільше сподобалося? Що нам вдалося зробити на уроці? Що не вдалося? Чому? Чия відповідь запам’яталася?
 
VІІ. Підсумки уроку.
- Діти, урок ми закінчили і підсумок підвели, але на квіточці залишилась ще одна пелюсточка. Давайте поглянемо на неї.
- Цікаво! Дивись за дошку.
- О! Чарівний мішечок. Та тут і записка є.
Шановні першокласники, дякую вам за урок.
Тепер я впевнена, що й математику ви хочете знати. А за вашу гарну роботу, старанність, я вам дарую чудових метеликів, друзів квітів, які будуть нагадувати вам про мене.
 
Кливецька Тетяна Петрівна, Первомайська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 2, Харківської обл.
Категорія: Уроки | Додав: Галин (30.10.2010) | Автор: Кливецька Тетяна Петрівна E
Переглядів: 5989 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 1

Добавил: РІТА
0

tongue tongue tongue tongue
Дякую, за цікавий урок!
Дата публикации: 31.01.2011 в 20:21 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!