Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язання задач на дві дії . Прямокутник
Методичний кабінет початкової школи НВК№ 4 Урок –математичний ярмарок 2 клас Тема: Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язання задач на дві дії . Прямокутник. Розроблено вчителем початкових класів НВК №4: Криворчук Іриною Іванівною 2011-2012 н.р. Тема: повторення рахунку в межах сотні, розв’язання задач на дві дії, прямокутик. Мета: повторити усний рахунок на прикладах пов’язаних з лічбою,повторити способи обчислення дій з круглими числами,вдосконалювати навички розв’язання задач на знаходження суми двох чисел, розвивати логічне мислення,вміння аналізувати і розв’язувати нестандартні завдання, виховувати любов до рідного краю, до традицій українського народу. Обладнання:мультимедійна презентація, зображення тварин, картки із завданнями для груп, пелюстки та основа квітки для оцінки роботи груп,стрічки. Тип уроку: урок- ярмарок. Хід уроку. I. Організація уроку. - Діти, в народі кажуть, що гість - дому радість. Сподіваюсь, що ви як і я раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. II. Повідомлення теми і завдань уроку . Представлення команд . Сьогодні ми вирушимо на ярмарок, тільки не на звичайний,а математичний. Як ви поясните значення слова ярмарок ? Ярмарок – це торг,який влаштовується регулярно в ту саму пору і у тому ж місці. На ярмарку можна побачити багато цікавого, а також проявити себе у конкурсах ,змаганнях. (Звучить уривок пісні «Ярмарки краски» у виконанні В. Леонтьєва) Настав час і нам побувати на ярмарку. Ми будемо працювати в командах. Дозвольте представити 3 команди-учасників : Козачата. Девіз : З козачат виростуть справжні козаки та козачки. Барвінчата. Девіз : Барвінком уквітчані ми любимо свій рідний край. Дударики. Девіз :Голосно та дзвінко ми шануєм Україну. III. Математична розминка.( логічні завдання) 1.Розгадування ребусів. Отже, ми на ярмарку, але щоб увійти туди необхідно отримати квиток-пропуск, а для цього розгадайте ребуси і скажіть, які слова там заховалися. 2.Розв’язування логічних задач. А)Квитки отримані, але ворота, що ведуть на ярмарок ще не відчинені. Подивіться , вивіска і перед нами 3 дверей: « Одні двері відчиниш – потрапиш в ліс глухий, інші –в чисте поле, а треті –на ярмарок». Ви легко знайдете потрібні двері, якщо будете уважні. Ви бачите 3 дверей. Наші двері не самі ліві, але лівіші дверей, що ведуть в чисте поле. Які ж двері нам потрібні?( Ті, що посередині) Б).Двері знайдені, але замкнені на ключ. Нам належить підібрати ключ. Ви бачите замок з секретом. На його стінці зображена геометрична фігура. Яка ж саме допоможе ребус.( трикутник). IV. Змагання команд. 1. «Математичний тир». (робота над прикладами) От ми на ярмарці. Скільки всього можна побачити на ярмарку. А нас запрошують відвідати математичний тир. За кожний постріл ви отримуєте пелюстку. 1 ряд - перший стовпчик,2 ряд – другий, 3 ряд –третій. Приклади записуєте у два стовпчики по 4 приклади. 20+10= 40+20= 90-50= 80-1= 69+1= 50-1= 18+2= 45-5= 20-6= 40-10= 80-50= 70+20= 64-4= 75-5= 89+1= 78-70= 96-90= 67-60= 40+5= 30+6= 40+9= 19-8= 14-6= 16-9= 2.Складання математичних виразів. Завдання « Запиши вираз і обчисли його» 1.Суму чисел 20 і 10 збільшили на 30. 2. Різницю чисел 50 і 30 збільшили на 50. 3. Суму чисел 90 і 10 зменшили на 40. 4. Від числа 50 відняти суму чисел 20 і 10. 5. До числа 40 додати різницю чисел 100 і 50. 6. До числа 80 додати суму чисел 15 і 5. V. Робота над задачами. ( Виставка тварин.) На виставці вас чекають різні тварини. Щоб дізнатись ,які саме відгадайте загадки. 1. Загадка. Серед двору стоїть копа, Спереду вила, а ззаду мітла. Спереду — рогач, А на хвості — квач. Огрядна, боката, На молоко багата. (Корова) 2. А ото що за тварина? їй багно, немов перина. Ляже в нього і дріма, Рохне, стогне. Хто вона? (Свиня) 3. За горами, за долами ходить свита і кожух. (Вівця) Вони принесли вам задачі.(Учні в командах розв’язують задачі, 1 учень записує розв’язок на дошці,потім пояснює його, решта дітей працюють в зошитах) 1. Одна вівця важить 50кг, а друга на 40кг менше. Скільки кг важать обидві вівці? 2. Від однієї корови надоїли 30 л молока , а від другої на 10 л менше. Скільки літрів молока надоїли від обох корів? 3. Одне порося важить 40кг, а друге на 10кг більше. Скільки важать поросята? VI. Хвилинка відпочинку. (Діти виконують пісню і танцюють) VII. Конкурс « Найрозумніший» Увага! Увага! Увага! Всім! Всім! Всім! Оголошується конкурс «Найрозумніший". Кожна команда пропонує свого претендента на участь у цьому конкурсі. Вам будуть ставитися питання. Хто назве більшу кількість правильних відповідей, буде вважатися самим розумним і кмітливим. 1 команда. 1. Росли 2 верби. На кожній вербі по 2 гілки, на кожній гілці по 2 груші. Скільки всього груш? (0) 2. Як називається фігура , у якої 3 кути? ( трикутник) 3. Скільки буде , якщо до 5 додати 0? (5) 4. Назви сусідів числа 90. (89 і 91) 5. Скільки см в 1 дм ? (10) 6. Що більше 1 дм чи 1 м? (1м) 7. Скільки кутів у кола? (0) 8. 99+1(100) 9. 17+3(20) 10. 20-10(10) 2 команда. 1. На яблуні було 10 яблук, а на вербі на 2 менше. Скільки яблук на вербі?(0) 2. Як називається фігура у якої 4 кути ?( Чотирикутник) 3. Скільки буде ,якщо від 10 відняти 0? (10) 4. Назви сусідів числа 69? (68і 70) 5. Скільки дм в 1 м? (10) 6. Що більше 1см чи 1 дм? (1дм) 7. Якщо півень стоїть на 1 нозі він важить 4 кг. Скільки буде важити півень, якщо стане на дві ноги? (4 кг) 8. 29+1(30) 9. 18+2(20) 10. 30-10(20) 3 команда. 1. Кришка столу має 4 кути. Один відпиляли. Скільки кутів у стола тепер? (5) 2. Як називається чотирикутник, у якого всі сторони рівні? (квадрат) 3. Скільки буде ,якщо до 99+1?(100) 4. Назви сусідів числа 30( 29 і 31) 5. Скільки см в 1 м? (100) 6. Що більше 1см чи 1 м?( 1м) 7. 40+10(50) 8. 60-40(20) 9. Скільки вух у 2 зайців? (4) 10. 100-10(90) VII.Геометричний матеріал. Інсценування казки « Родичі». Жила на світі важлива фігура. Важливість її визнавалася всіма людьми, бо при виготовленні багатьох речей форма її служила зразком. А мала фігура такий вигляд. Кого б не зустріла вона на своєму шляху, всім хвалилася: - Подивіться, який у мене гарний вид: сторони мої всі рівні, кути все прямі. Найкрасивіше мене немає фігури на світі! І ви не дивуйтеся, якщо побачите мене більшим, чи маленьким: я за розміром сторін можу бути всяким. Тільки краса моєї фігури від цього не зміниться. Як же звуть тебе, брат? - Запитували зустрічні. А звуть мене (учні називають) Ходив квадрат по світу. Стала обтяжувати його самотність: ні поговорити задушевно не з ким, ні попрацювати в дружній та гарній компанії не доводиться. А вже яке веселощі одному! Весело буває тільки разом з друзями. І вирішив квадрат пошукати родичів. Одного разу зустрічає він на шляху таку фігуру. Став квадрат до неї придивлятися. Щось знайоме, рідне виявияв він у цій фігурі. І запитав він тоді: - Як звати тебе? - Називають мене ... Хлопці, допоможіть! - А ми не родичі чи що? - Я б теж був радий дізнатися про це. Правда, за розмірами і по відношенню моїх суміжних сторін я можу бути різним. Але якщо у нас знайдуться три незмінних подібних ознаки, значить, ми з тобою з одного роду і у нас є загальна назва. Стали вони шукати і виявили ці три ознаки подібності: Учні перераховують. Зраділи фігури, що знайшли одне одного. Стали вони тепер удвох жити - поживати, разом працювати, разом і веселитися, разом по білому світу крокувати. Відпочивають вони якось і бачать: виходить з-за чагарнику якась нова фігура і прямує прямо до них. А вигляд вона мала такий. Привіталася ввічливо фігура з квадратом і прямокутником. - Довго я шукала представників нашого старовинного роду. Нарешті я вас зустріла, розшукала своїх родичів. А звати тебе як? - З подивом запитали нову фігуру. Звуть мене (учні дають назву фігурі) - Але як ти доведеш, що ми родичі? Дуже просто. Ми всі маємо дві загальні ознаки. І ці дві ознаки схожості були негайно названі учнями. Так зустрілися і стали разом жити три споріднені фігури, які називалися тепер одним словом Діти хором: - Чотирикутники! Закріплення . - Отже як усі ці фігури називаються? - Як назвати квадрат і прямокутник? VIII. Підведення підсумків та визначення переможців. Ми покидаємо ярмарок, визначено переможця. Отже до наступного ярмарку.Бувайте здорові! | |
Переглядів: 1801 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>