Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язання задач на дві дії . Прямокутник - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язання задач на дві дії . Прямокутник
Методичний кабінет початкової школи НВК№ 4

Урок –математичний ярмарок
2 клас

Тема: Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язання задач на дві дії . Прямокутник.

Розроблено вчителем початкових класів НВК №4:
Криворчук Іриною Іванівною

2011-2012 н.р.
Тема: повторення рахунку в межах сотні, розв’язання задач на дві дії, прямокутик.
Мета: повторити усний рахунок на прикладах пов’язаних з лічбою,повторити способи обчислення дій з круглими числами,вдосконалювати навички розв’язання задач на знаходження суми двох чисел, розвивати логічне мислення,вміння аналізувати і розв’язувати нестандартні завдання, виховувати любов до рідного краю, до традицій українського народу.
Обладнання:мультимедійна презентація, зображення тварин, картки із завданнями для груп, пелюстки та основа квітки для оцінки роботи груп,стрічки.
Тип уроку: урок- ярмарок.

Хід уроку.
I. Організація уроку.
- Діти, в народі кажуть, що гість - дому радість. Сподіваюсь, що ви як і я раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось.
II. Повідомлення теми і завдань уроку . Представлення команд .
Сьогодні ми вирушимо на ярмарок, тільки не на звичайний,а математичний. Як ви поясните значення слова ярмарок ?
Ярмарок – це торг,який влаштовується регулярно в ту саму пору і у тому ж місці.
На ярмарку можна побачити багато цікавого, а також проявити себе у конкурсах ,змаганнях.
(Звучить уривок пісні «Ярмарки краски» у виконанні В. Леонтьєва)
Настав час і нам побувати на ярмарку. Ми будемо працювати в командах. Дозвольте представити 3 команди-учасників :
Козачата. Девіз : З козачат виростуть справжні козаки та козачки.
Барвінчата. Девіз : Барвінком уквітчані ми любимо свій рідний край.
Дударики. Девіз :Голосно та дзвінко ми шануєм Україну.
III. Математична розминка.( логічні завдання)
1.Розгадування ребусів.
Отже, ми на ярмарку, але щоб увійти туди необхідно отримати квиток-пропуск, а для цього розгадайте ребуси і скажіть, які слова там заховалися.
2.Розв’язування логічних задач.
А)Квитки отримані, але ворота, що ведуть на ярмарок ще не відчинені. Подивіться , вивіска і перед нами 3 дверей:
« Одні двері відчиниш – потрапиш в ліс глухий, інші –в чисте поле, а треті –на ярмарок».
Ви легко знайдете потрібні двері, якщо будете уважні. Ви бачите 3 дверей. Наші двері не самі ліві, але лівіші дверей, що ведуть в чисте поле. Які ж двері нам потрібні?( Ті, що посередині)
Б).Двері знайдені, але замкнені на ключ. Нам належить підібрати ключ. Ви бачите замок з секретом. На його стінці зображена геометрична фігура. Яка ж саме допоможе ребус.( трикутник).
IV. Змагання команд.
1. «Математичний тир». (робота над прикладами)
От ми на ярмарці. Скільки всього можна побачити на ярмарку. А нас запрошують відвідати математичний тир. За кожний постріл ви отримуєте пелюстку. 1 ряд - перший стовпчик,2 ряд – другий, 3 ряд –третій. Приклади записуєте у два стовпчики по 4 приклади.
 20+10= 40+20= 90-50=
 80-1= 69+1= 50-1=
 18+2= 45-5= 20-6=
 40-10= 80-50= 70+20=
 64-4= 75-5= 89+1=
 78-70= 96-90= 67-60=
 40+5= 30+6= 40+9=
 19-8= 14-6= 16-9=
2.Складання математичних виразів.
Завдання « Запиши вираз і обчисли його»
1.Суму чисел 20 і 10 збільшили на 30.
2. Різницю чисел 50 і 30 збільшили на 50.
3. Суму чисел 90 і 10 зменшили на 40.
4. Від числа 50 відняти суму чисел 20 і 10.
5. До числа 40 додати різницю чисел 100 і 50.
6. До числа 80 додати суму чисел 15 і 5.
V. Робота над задачами. ( Виставка тварин.)
На виставці вас чекають різні тварини. Щоб дізнатись ,які саме відгадайте загадки.
1. Загадка.
Серед двору стоїть копа,
Спереду вила, а ззаду мітла.
Спереду — рогач,
А на хвості — квач.
Огрядна, боката,
На молоко багата.
(Корова)
2. А ото що за тварина?
їй багно, немов перина.
Ляже в нього і дріма,
Рохне, стогне. Хто вона?
(Свиня)
3. За горами, за долами ходить
свита і кожух.
(Вівця)
Вони принесли вам задачі.(Учні в командах розв’язують задачі, 1 учень записує розв’язок на дошці,потім пояснює його, решта дітей працюють в зошитах)
1. Одна вівця важить 50кг, а друга на 40кг менше. Скільки кг важать обидві вівці?
2. Від однієї корови надоїли 30 л молока , а від другої на 10 л менше. Скільки літрів молока надоїли від обох корів?
3. Одне порося важить 40кг, а друге на 10кг більше. Скільки важать поросята?
VI. Хвилинка відпочинку. (Діти виконують пісню і танцюють)
VII. Конкурс « Найрозумніший»
Увага! Увага! Увага! Всім! Всім! Всім! Оголошується конкурс «Найрозумніший". Кожна команда пропонує свого претендента на участь у цьому конкурсі. Вам будуть ставитися питання. Хто назве більшу кількість правильних відповідей, буде вважатися самим розумним і кмітливим.
1 команда.
1. Росли 2 верби. На кожній вербі по 2 гілки, на кожній гілці по 2 груші. Скільки всього груш? (0)
2. Як називається фігура , у якої 3 кути? ( трикутник)
3. Скільки буде , якщо до 5 додати 0? (5)
4. Назви сусідів числа 90. (89 і 91)
5. Скільки см в 1 дм ? (10)
6. Що більше 1 дм чи 1 м? (1м)
7. Скільки кутів у кола? (0)
8. 99+1(100)
9. 17+3(20)
10. 20-10(10)
2 команда.
1. На яблуні було 10 яблук, а на вербі на 2 менше. Скільки яблук на вербі?(0)
2. Як називається фігура у якої 4 кути ?( Чотирикутник)
3. Скільки буде ,якщо від 10 відняти 0? (10)
4. Назви сусідів числа 69? (68і 70)
5. Скільки дм в 1 м? (10)
6. Що більше 1см чи 1 дм? (1дм)
7. Якщо півень стоїть на 1 нозі він важить 4 кг. Скільки буде важити півень, якщо стане на дві ноги? (4 кг)
8. 29+1(30)
9. 18+2(20)
10. 30-10(20)
3 команда.
1. Кришка столу має 4 кути. Один відпиляли. Скільки кутів у стола тепер? (5)
2. Як називається чотирикутник, у якого всі сторони рівні? (квадрат)
3. Скільки буде ,якщо до 99+1?(100)
4. Назви сусідів числа 30( 29 і 31)
5. Скільки см в 1 м? (100)
6. Що більше 1см чи 1 м?( 1м)
7. 40+10(50)
8. 60-40(20)
9. Скільки вух у 2 зайців? (4)
10. 100-10(90)
VII.Геометричний матеріал.
Інсценування казки « Родичі».
Жила на світі важлива фігура. Важливість її визнавалася всіма людьми, бо при виготовленні багатьох речей форма її служила зразком. А мала фігура такий вигляд.
Кого б не зустріла вона на своєму шляху, всім хвалилася:
- Подивіться, який у мене гарний вид: сторони мої всі рівні, кути все прямі. Найкрасивіше мене немає фігури на світі! І ви не дивуйтеся, якщо побачите мене більшим, чи маленьким: я за розміром сторін можу бути всяким. Тільки краса моєї фігури від цього не зміниться.
Як же звуть тебе, брат? - Запитували зустрічні.
А звуть мене (учні називають)
Ходив квадрат по світу. Стала обтяжувати його самотність: ні поговорити задушевно не з ким, ні попрацювати в дружній та гарній компанії не доводиться. А вже яке веселощі одному! Весело буває тільки разом з друзями. І вирішив квадрат пошукати родичів.
Одного разу зустрічає він на шляху таку фігуру.
Став квадрат до неї придивлятися. Щось знайоме, рідне виявияв він у цій фігурі. І запитав він тоді:
- Як звати тебе?
- Називають мене ... Хлопці, допоможіть!
- А ми не родичі чи що?
- Я б теж був радий дізнатися про це. Правда, за розмірами і по відношенню моїх суміжних сторін я можу бути різним. Але якщо у нас знайдуться три незмінних подібних ознаки, значить, ми з тобою з одного роду і у нас є загальна назва.
Стали вони шукати і виявили ці три ознаки подібності:
Учні перераховують.
Зраділи фігури, що знайшли одне одного. Стали вони тепер удвох жити - поживати, разом працювати, разом і веселитися, разом по білому світу крокувати.
Відпочивають вони якось і бачать: виходить з-за чагарнику якась нова фігура і прямує прямо до них. А вигляд вона мала такий.
Привіталася ввічливо фігура з квадратом і прямокутником.
- Довго я шукала представників нашого старовинного роду. Нарешті я вас зустріла, розшукала своїх родичів.
А звати тебе як? - З подивом запитали нову фігуру.
Звуть мене (учні дають назву фігурі)
- Але як ти доведеш, що ми родичі?
Дуже просто. Ми всі маємо дві загальні ознаки.
І ці дві ознаки схожості були негайно названі учнями.
Так зустрілися і стали разом жити три споріднені фігури, які називалися тепер одним словом
Діти хором: - Чотирикутники!
Закріплення .
- Отже як усі ці фігури називаються?
- Як назвати квадрат і прямокутник?
VIII. Підведення підсумків та визначення переможців.
Ми покидаємо ярмарок, визначено переможця. Отже до наступного ярмарку.Бувайте здорові!
Категорія: Уроки | Додав: Iryna78 (11.10.2012) | Автор: Криворчук Ірина Іванівна E
Переглядів: 1292 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: adelina
0

Ірино Іванівно, урок чудовий, яскравий, методичний!!!
Дата публикации: 07.02.2017 в 15:22 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!