Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Мета. Ознайомити учнів з деякими ознаками пристосування тварин до захисту від ворогів у природі. Формувати уявлення про причини зникнення тварин у природі, шляхи їх охорони і збереження. Формувати вміння критично мислити, аргументовано висловлювати оцінні судження.
Виховувати: спостережливість, пізнавальний інтерес до тваринного світу; здатність співпереживати, бажання брати активну участь у посильних природоохоронних заходах. Обладнання. Комп’ютер, презентація Microsoft Power Point, картки для роботи в групах ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ. Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі. Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром! - Усміхніться нашим гостям, усміхніться один одному, щоб урок пройшов у теплій, дружній атмосфері. Бо хороший настрій – запорука хорошого результату роботи. (Створення позитивного настрою.) Поглянь, дитино, все довкола
Так щиро посміхається тобі: І сонце, й небо, ліс і поле… Ти теж у відповідь їм посміхнись. Ти привітайся з днем чудовим, З деревами, пташками і небом голубим, І знай: усе це є природа, Її люби, примножуй, бережи! ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ. 1. Хвилинка спостережень. - Щороку в мирному своєму плині Земля обертає до сонця північну півкулю. Тоді тут скресає мертва крига на річках, сонце світить яскравіше, починають танути сніг і земля постає вже оголеною. - Я бачу, що ви добре знаєте правила поведінки в лісі. Тому, не будемо гаяти час і вирушаємо в нашу уявну мандрівку. Під час подорожі уважно спостерігайте за довкіллям.
3. Уявна мандрівка до весняного лісу. Перегляд відеоролика. Все прокидається поволі, Від сну зимового встає. Як опустить вниз правицю - А як здійме руку вгору - Кого з представників тваринного світи ми не побачили? Чому? (Риб, вони живуть у водоймах, а ми подорожували до лісу) ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. - Чому заєць взимку білий, а влітку сірий? (так він пристосувався до захисту від ворогів)
- Поміркуйте, про що сьогодні йтиметься на уроці? (про те, як тварини захищаються) ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. 1. Як захищаються тварини. Матінка – природа подбала про своїх тварин і наділила їх захисним забарвленням. Це дає їм можливість бути малопомітними або недоступними для своїх ворогів. Бурувато–сірий колір робить зайця непомітним навесні й влітку, а білий – узимку на снігу. Гра « Гостре око» - У природі є тварини, які своїм яскравим забарвленням попереджають про те, що вони отруйні і краще їх не чіпати. - Наприклад СОНЕЧКО. Його червоне чи оранжеве забарвлення видно здалеку. Птахи обминають цю комаху, тому що вона виділяє неприємну на смак рідину – молочко. Мабуть тому ця комаха ще й отримала другу назву – БОЖА КОРІВКА.
Поміркуйте, а що ще крім забарвлення допомагає зайцю рятуватися від хижих тварин? (довгі ноги, швидкий біг) - Рятують зайця ноги та швидкий біг. Він уміє прудко бігати і заплутувати сліди. - Які ще тварини рятуються швидким бігом? (Олень, козуля) - Під час бігу швидкість оленя може сягати 100 км за годину, тому вовку важко наздогнати цих тварин, адже його швидкість бігу 65 км/год.
- Захищають цих тварин від ворогів рога і копита. (відео) - Бояться хижаки нападати і на лося, адже він дуже сильна тварина. - Який надійний захист у їжака? (Гострі колючки, уміння згортатися клубочком)
- Що захищає черепаху? ( її панцир)
А ось ящірці нічого не залишається, як «віддати» частину свого хвоста. Згодом він відростає. Гадюка, захищаючись, піднімає високо голову, шипить і висовує роздвоєний язик. Проте він не отруйний. Отрута потрапляє в тіло жертви через передні зуби. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
Звірі в лісі проживають І роботу також мають. Тож виходять на полянку І зарядку роблять зранку. Встали й ми побіля парт. Встали всі? Мерщій на старт. Лапки вгору, лапки вниз, Землі - матінці вклонись. Сонцю руки простягни. До проміння поверни. А тепер прогнімо спини, І замремо на хвилину. Розігнулись, пострибали, Потім трішки політали І за парти посідали. 2. Охорона тварин.
- Поміркуйте, чи залежить людина від природи? Із самого початку існування людства людина прагнула перетворити природу так, щоб зменшити свою залежність від неї. В зв'язку з цим виникли мисливство, збиральництво, землеробство, тваринництво. Для захисту від несприятливих природних умов вона навчилася будувати житло, обігрівати й освітлювати його. Людина створила пристрої, що допомагають їй долати величезні відстані, побудувала дороги та мости, виготовила прилади, що дають їй змогу передбачати й контролювати багато природних явищ, наприклад, землетруси, повені тощо. Через те, що людина так змінила навколишній світ, її и називають найвищим творінням природи. - Чи завжди людина з розумінням ставиться до природи? Давайте подивимось на екран. (відео) - Які ж наслідки негативного впливу людини на природу? Все на землі, все треба берегти.
І звіра, птаха, і оту рослину, Не чванься тим, що цар природи ти - Бо врешті ти лише її частина. Отже, основне завдання людини - не знищувати, а — вивчати природу, розумно користуватися її благами. 3. Червона книга України. У кожній країні свої закони про охорону природи. У нашій державі прийнято Закон про охорону рослинного і тваринного світу. Створено Червону книгу тварин і рослин України.( заснована у 1976 р., а вперше видана у 1980 р). До неї заносяться види тварин і рослин, які постійно або тимчасово перебувають чи зростають у природних умовах на території України і знаходяться під загрозою зникнення. Занесені до Червоної книги України види тварин і рослин підлягають особливій охороні на всій території України. Червона книга України стала сигналом турботи і символом боротьби за збереження живої природи. Як не сумно, але в « Червоній книзі» є «чорні» сторінки, де записані назви тварин, які зовсім зникли на Землі. Це: тарпан (або дикий кінь) і тур (або дикий бик). На червоних сторінках «Червоної книги» України вже налічується понад 200 видів тварин, які є рідкісними або перебувають під загрозою знищення. Всі ми – люди, тварини, рослини – живемо на планеті Земля. Це наша спільна домівка. За мільйони років усі тварини та рослини пристосувалися один до одного. І ми, люди, повинні вивчати закони природи для того, щоб правильно користуватися її багатствами, примножувати їх та зберегти для майбутніх поколінь . | |
Переглядів: 6938 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 3.0/3 |
Всього коментарів: 2 | |
|
ble>